Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1181 ggr
hjullan
0

heder till gejsa!

denna tråd är lite rövslick på gejsa..

gejsa va så snäll och fixade hennes superexem-medel till mig på bara några dagar. redan samma dag provade jag smörjan på ottinos bringa , dagen efter va alla hans varbölder borta!! helt sjukt.. sebbe fick ett getingstick (han är överkänslig dessutom) hade kliat i tre dagar så tänkte ja att det va läge o prova lite mirakel på det också.. svullnaden, rodnaden och kittlandet försvann efter en minut!! jullan ska få sitt imorn på svansen , tänkte att jag skulle tvätta den först , så nu får den torka över natten.. berättar hur det går med det sen.. (förväntar mig mirakel även där)

HEDER ÅT GEJSA o hennes FAMILJ!  rekommenderar verkligen smörjan till alla! oavsett användningsområde.. exem, sår, bölder, insektsbett allt försvinner!!

tack gejsa!

tessa
0

Vad roligt att det fungerar! Nu blir jag redigt nyfiken, vad är det för mirakelmedel?? =)

elin
0

Vad äre för medel? =)

/Elin

hjullan
0

hänvisar svar till gejsa!!

gejsa
0

Nej, men hjullan då! Nu blir jag generad ju.

Jag har ju sagt att det är ett himla bra medel. Så jag blir ju inte förvånad precis. *ler*

Det är ett medel som en kvinna kokar ihop och tagit patent på. Det sprids över hela Sverige. T o m Sussi som bor på Åland (tror jag det är) har ju köpt detta medel till sin eksemhäst.

Min veterinär här hemma rekomenderar det till hästar häromkring. Hans dotter har en eksemhäst och han köper det till den.

Vet inte mer vad jag ska skriva om det. Kostar 225 kr för en liter. Man ska blanda ut det med vatten. Så det är ju drygt.

hjullan
0

japp ! jag märkte att du talade sanning. men man blir ändå förvånad att det är SÅ bra.. finns ju många bra medel, men det är ju helt otroligt att varbölder stora som tummar försvinner till dagen efter!!

rekommenderar till alla!

Peppe
0

var får man tag i sånt? *vill ha*

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

gejsa
0

Vad har du för problem med din häst då?

Peppe
0

han är helt uppäten under magen och på de "ädlare delarna" och jag får inte bukt med det trots tjärsalva och helosan 2-3ggr per dag.

gejsa
0

Tål din häst tjärsalvan då? En del kliar sig mer pga tjäran. Annars är det mitt medel som du saknar. Jag mejlar över telefonnumret så kan du beställa. Men du hinner inte få det innan onsdag som du behövde.

Sussi
0

Hehe gejsa, jag bor i södra finland. Men man kan ju inte hålla reda på alltFlört

JA det är faktiskt bra medel, min häst har grava eksem, värre en de flesta, men i år har hon inte ett enda sår eller avskrapad svans eller man! När det regna skrapade hon lite i manen så den blev lite tesad men det är det ända också.

gejsa
0

Kan inte mejla dig.

Peppe
0

okej. nej han är inte allergisk, däremot väldigt biten av djur. (kan inte klia sig under magen och har inget att klia sig mot i hagen.)

gejsa
0

Dom får ju sår pga att dom blir bitna. Och med mitt medel så läker det fort och det kliar inte.

Du skriver ju själv att du inte får bukt med det.

gejsa
0

Vad skönt att höra Sussi att det går bra med din häst. Tar du in hästen nattetid också?

Peppe
0

ja, jag vill ha ditt medel till magen. men jag måste inte ha det innan onsdag. det jag däremot vill innan onsdag är att få bort skorpan som dinglar i svansen.

gejsa
0

Men jag kan inte mejla över telefonnumret till dig. Du har tydligen stängt för oss.

Sussi
0

#14 Jo jag tar in henne varje natt.

Jag har ännu två 1 ½ liter kvar så drygt är det med.

Peppe
0

sorry, vill inte ha en massa "äckelgubbar" som snokar runt, finns ju tyvärr sånna lite överallt idag.

gejsa
0

#17# Ja, vi tog ju inte in på några nätter pga värmen och alla broms. Utan vi bytte och tog in på dagarna i stället. Så Fille har kliat sig tyvärr. Men det läker ju bra tack och lov av medlet.

gejsa
0

#18# Ja, jag är ingen äckelgubbe det lovar jag dig. *ler* Men å ena sidan hade du ju från början skrivit lite om dig och så. Men har senare tagit bort det.

Peppe
0

#20 ?? jag har redigerat lite info, dock inte om mig själv. tog bort annonsen efter ett shettissto, samt tog bort rasen på min ponny när man fick gissa ras. annars inget mig veteligen.

gejsa
0

#21# Konstigt! För nu kom jag in på din sida och allt stod där. Undrar om det var något fel nyss. Har mejlat dig numret nu. Lycka till!

bebbe
0

Gejsa, vad heter medlet ? vill du maila telefonnummret till mig?

bebbe2@teli.com    Skrattande

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Inga fler som vill köpa?

tessa
0

#24: vad är det egentligen bra emot - ett riktigt universalmedel? även till sår och liknande? - året om sas? vad kostar det, med frakt tro? - eller hur får man tag i det?

*nyfiken*

lisette
0

bebbe vi kan ju dela! elelr så beställer vi tillsammans så slipper vi betala dubbel frakt!

gejsa
0

En flaska kostar alltså 225 kr det är en liter. Som man blandar ut med vatten. På sår sätter man på det helt rent några dagar ett par ggr per dag. Sedan utspätt så det är ju drygt. Sedan frakt ca 75 kr för en påse att skicka det i.

Har man problem med kliande svans eller man har mycket sår från broms etc så är detta kanonbra.

lisette
0

vad kostade fem liter då gejsa?

PimTheGreat
0

#27 Detta låter som något jag skulle behöva till min Pim. Han har kliat upp hela svansroten och sår på skapet…..

gejsa
0

Det är en dunk på 4 liter. Den är 25 kr billigare per liter. Men det blir ju dyrare frakt ca 150 kr.

hjullan
0

fortfarande heder åt gejsa för att hon är en bra människa!  vill säga det här att även fast vi inte alltid håller med varandra så respekterar jag dina åsikter o din kunskap !

gejsa
0

Tack för det! Ja, man kan ju inte sitta här och hålla med varandra i ur och skur. Inte roligt att läsa i detta forum då. *ler*

Men var rädd om ditt medel. Det kommer en höst efter regnet (hoppas jag) och då kommer myggen. Då behövs den åt era hästar. Den står sig även till nästa år. Gärna mörkt och kallt.

hjullan
0

japp! den är jag rädd om. snålar som fan gör jag också.. :D

gejsa
0

Det står ju telefonnumret på flaskan sedan. ifall någon mer vill köpa menar jag. *ler*

Stallet är ju stort.

tessa
0

Får man fråga vad det innehåller - på ett ungefär? Förstår att det är patent och grejjer, men är det väl beprövat? Vissa medel är ju dunderbra OM de funkar men kan också irritera hästen, om man har otur..

låter annars som ett riktigt bra medel =) Hur ser det ut? luktar? *nyfiken*

hjullan
0

det luktar tjära är brunt och lite prickigt

gejsa
0

Ja, mitt halvblod/fullblod tål det inte på skapet. Men han tål ingen tjärsalva  heller. Så visst finns det hästar som inte tål det. Men dom flesta som tål fyra ess tål det troligtvis.

Hon har gjort denna salva eller salva är det inte eg det är flytande, i över 15 år och bara förbättrat det hela tiden.

Men att ta patent på det för djur är för dyrt. Har för mig att det kostade 50000 kr eller om det var ännu mer. Finns inga privatpersoner som har råd med det.

Sussi
0

Kommer att ge med en liter till hon som tar isisen på foder. Där finns tre eksemhästar i samma lösdrift som hon kommer att gå i så hoppas att de andra får upp ögonen för medlet då. Jag har passat på att göra reklam här men de vill inte riktigt förstå att det fungerar. Men de får se med egna ögon ist.

gejsa
0

#38# Ja, det är bra. Man tjänar ju inte ett dyft på att göra reklam. Men jag vet att många hästar mår bättre med denna salva. Så köper några det så vet jag att några blir bättre iaf.

Sussi
0

Jag hoppas att de kommer att köpa sen när de ser att det fungerar (förutsatt att fodervärden använder det rätt, har skrivit i avtalet hur hon ska göra :)) Telnr. finns ju på flaskan med så.

gejsa
0

Javisst! Så mycket fel kan dom väl inte göra iaf.

När ska du lämna bort hästen?

Sussi
0

25 aug blir jag hästlösLedsen Men isisen kan inte få det bättre, hon kommer till ett lösdriftstall och har sällskap av fem isisar. Fodertagaren vill ha henne för långa skritturer i skogen. Hon betalar försäkringen medSkrattande

gejsa
0

Vad skönt fast sorgligt för jag vet ju vad du ska göra med den andra. usch vad jobbigt det måste vara. Är det samma datum?

Börjar ni skolan så sent?

Sussi
0

Ja det är samma datum. Jag kommer att ha en transport i stand by som söker isisen direkt som finnen är borta. vill ju inte att isisen ska märka nåt så dom får backa in den riktigt vid stallöppningen.

Jo universitetskolorna börjar alltid senare. Tur det.

gejsa
0

Oj, oj vad ruskigt. Tur att dom inte vet något i förväg. Jag bävar för när det är dags här hemma. Din stackare!

Nej, nu måste jag koja. Förresten vad tyst det är i kväll här. Tycker du inte det också? Brukar ju vara bra många vid den här tiden annars. Det märks att många har börjat att jobba nu.

Vi hörs. Hej då så länge! kram från mig. *ler*

Sussi
0

Nej det är ingeting man ser framemot precis. Därför måste isisen ännu vara kvar på gården så att hon inte stressar upp sig. Hon kommer att äta morötter i samma sekund som hon dör så hon hinner varken märka nåt elle lida, det är huvudsaken.

Det var liv här tidigare idag, jag har också ganska många på min favoritlista som är här men ingen skriverFundersam

Nati nati och kram till dig med!

m'Lady C
0

#26, Lisette, då provar ajg gärna också. ser om det gunkar bättre :)

Gejsa, om ma nskulle köpa flera 4-litersdunkar, vad gör det på frakten då? Och var finns Gejsa rent fysiskt? Skåne? norrland? finland? danmark?

lisette
0

#47 det är inte gejsa som har det här medlet, hon bara tipsar oss om det… :D gejsa själv finns väl utanför eskilstuna tror jag det va.r. :D

gejsa
0

Japp det stämmer lisette. Du lär dig du med. Hi hi

#47# Frakten tror jag blir dubbelt så mycket 150 kr så sammanlagt blir det väl 950 kr. Nej, nu såg jag flera 4 litersdunkar. Jag har bara köpt en dunk samtidigt och en literflaska.

Det finns ju flaskor att köpa också men dom kostar 25 kr mer per liter. Är ni fler så kan ni väl köpa flaskor?