Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 663 ggr
jumpingqueen
0

Innesäsong redan...

När innesäsongen börjar, ja då börjar vintern. Så känns det för mej i alla fall… Som vanligt blir debuten i Kungsbacka 9-10 september, med Globenkval 2… Lite jobbigt, att vintern börjar redan… Vart tog sommaren vägen?

Mandysan
0

jadu jag undrar oxå vart sommaren tog vägen…Usch skolan börjar ju snart..:(

lisette
0

*stryper långsamt*

hatar vintern, varför drog du upp det?? ;)

jumpingqueen
0

Jaa.. USCH de är väl VÄRST av allt! Sommaren som kändes så lång, ja fattar inte hur den alltid kan bli så KORT!

jumpingqueen
0

Snö är det värsta jag vet! Men pappa är nära på att få jobb i spanien. Inte så dumt?? Hehe

Sussi
0

Meh, det är ju hela augusti kvar ju! Int är den ännu slut, den får aldrig ta slut… Gråter

SarahPeace
0

#1 när börjar eran skola?  våran börjar 21:a Augusti :- /

Mandysan
0

#6 21:a här oxå..:(

jumpingqueen
0

Men man måste ju kixom börja träna i ridhuset alla redan. Helt fel tycker ja:P

jumpingqueen
0

#6 Jag med! Min kompisar (som bor i ett annat län) dom slutade en vecka före mej å dom börjar en vecka efter mej. Det e så himmla orättvist!

__iE
0

#6, den 21 för oss också :)
har haft en vecka längre än dem i Sölvesborg, där jag ska börja ^^

jumpingqueen
0

#10 Ska du byta skola? Varför då?

NinaToy
0

Jag tycker det är skönt att det inte är lika soligt. :P För min ponny har bränt sig som tusan… Runt ögonen, mulen, öronen, bogarna även om jag har solfaktor 40 och värsta uv-skyddstäcket. :O

__iE
0

#11 för jag börjar på gymnasiet ^^

jumpingqueen
0

#13 Aha;)

#12 Usch ja.. De  e inte kul.. Stackarn.. Du har inte tänkt på att han kanske ska stå inne nån timma mitt på dagen när solen är som starkast?

__iE
0

#14 yepp ^^ ;D

jumpingqueen
0

#15 själv börjar ja ju bara 9an ;)

Therese_Melberg
0

jag börjar också 21 augusti, sista året på gymnasiet, sen blir det universitetet, känns både läskigt och roligt…

FummelFia
0

Ni har det bra ni som har en skola att återvända till. Själv står man som hästskötare och utan nått vettigt jobb och en lägenhet på gång. Vart ska jag få pengarna ifrån *suck*

jumpingqueen
0

#17 det förstår jag…

#18 Kan du inmte hitta ngt annat jobb då?

__iE
0

#16 okej (:
skönt med sista året jue :) men dt kmr bli jobbigt, lovar ^^

SarahPeace
0

#20 usch säg inte så XD ska själv börja i nian nu … Gråter

__iE
0

#21 ^^ måste ju va ärlig 0:) ^^

SarahPeace
0

#22 , ja kanske det :P , men ja hadde inte varit så orolig om jag var BRA på matte , men jag SUUUUUUUUUUUUUUUUUGGGGGGGGGGGGGGGGEEEEEEEEEERRRRRRRRRR på matten, ja fattar inte, ja har gjort ALLT(typhha) för att bli normalt på matte, men det går inte ! ,kan pinsamt säga nog att jag inte ens ha fått godkännt i matte enu *skäämmmsss*, jag är så ledsen att det inte vart så . ja fattar inte varför ja är så jävkla trög i huvudet när det gäller mate, resten går hyfsat iaf, godkänd på resten. Men MATTE !!!!!!!!!!, Dom borde uppfinna nån tablet så man blir SMARTT = ), jag jag TÄNKER INTE gå iv (lr vad det heter), så är det bara ! tar hellere självmord !, jag som vill bli typ ridlärare lr nått (vill satsa på att ha en egen "privit" ridskola me uterriiter o så hoss mig själv, måste bara flytta först hahah)!!:-/ , ja kommer nog inte långt, skolan plågar mii ju : (

jumpingqueen
0

#23 skolan är inte kul. Jag kan skatta mej lycklig att jag har det väldigt lätt i alla ämnen, UTOM syslöjd.. Går inte så ofta dom lektionerna därefter.. Men har iaf godkänt :P

CarCar
0

Vad härligt det verkar att kunna gå tbax till skolan till hösten, själv ska man börja jobba, och det känns inte alls lockande :(

Skoltiden var härlig :)

FummelFia
0

#19 Jag söker allt jag tänkas kan men dom vill bara ha folk med yrkeserfarenhet eller typ jätte högt utbildade och jag har varken eller. Så för mig blir det väll att fortsätta söka jobb och hoppas på de bästa.

jumpingqueen
0

#25 Mår du bra? VAD är det som är KUL med skolan?  Fast Busa med lärarna e rätt okejj faktiskt!

jumpingqueen
0

#26 Jaa.. det e inte så kul det där, låter de som i alla fall! Men jobbade du som hästskötare? Hos vem?

FummelFia
0

#28 Jag gick på Berga Naturbruksgymnasium och blev därmed utbildad hästskötare och har inte hittat nått jobb efter det. Är jävligt trist att gå runt och bara glo hela dagarna utan att få ett enda öre.

__iE
0

#23, jag är inte heller bra på matte, innan va jag faktiskt ganska bra hade nästan VG på alla proven men sen fick jag knappt G.. jag blev totalt trög.. så hoppas att dt blir tvärtom för dig, att du blir ett geni i matte (:
ska ju börja på ny skola o ny klass med inga jag känner, tänk om de flesta är jätte bra på matte så kmr jag där o inte kan ngnting ^^ aja, får väl se hur dt blir o går med dt..

jumpingqueen
0

#29 Ne de låter inget vidare… Hoppas du hittar ett jobb snart!

E_hjo
0

#23 Jag suger också på matte.. Får knappt G på proven. Å jag ska börja NATUR på gymnasiet nu… Hur f*n ska det gå??!! Fem tim. matte i veckan!! Jag  har riktigt ångest för det verkligen! Gråter

jumpingqueen
0

#32 Stackare! Kan inte vara lätt!

__iE
0

#32, stackare ;/
men vfr valde du NV då ? ;P

E_hjo
0

#33 Nääääää! Tänk, där räknar man A-kursen på en månad å på dom andra linjerna en termin! åh…. Ledsen

jumpingqueen
0

#35 Jag lider med dej!  Å då har ju Jag lätt för matte. Men det e ju skittråkigt!

Therese_Melberg
0

#32 jag går NV och jag har har klasskompisar som när de började knappt hade G i matte, men nu har de gjort både A, B och C-kursen. Visst är det mycket matte, men jag tror man lär sig mer om man har intensiv- matte i några månader och sen är klar med kursen. Själv ska man börja med D-matten i höst, fasar för specialarbetet i matte, hua… Bra tips till ALLA ettor, KÄMPA från början, låt inte allting hamna på hög utan ta tag i sakerna på en gång! Lycka till och ge inte upp!!!!

E_hjo
0

#37 Åh Det lugnade lite faktiskt!

jumpingqueen
0

#38 Håller med. Bara ett år tills det e min tur ju!

NinaToy
0

#14 Jo, men jag vill att han ska vara ute så länge som möjligt. ;) Och han kan inte vara ute på natten och inne på dagen eftersom att inga hästar i vårt stall går ute på natten för de flesta tävlar. :P

reddie
0

Jag har sommarlov ett tag till. Universitetet börjar inte förrän 3 september. Då ska jag läsa en kurs som handlar om lek, rörelse och friluftliv. Så det blir massor med praktiska saker som simning, skridskor, läger mm. Ska bli roligt.

Sussi
0

#41 Till vad studerar du?

reddie
0

Förskollärare. Har "bara" två år kvar

Sussi
0

#43 Aha, okej, tänkte först om det sku råka ha varit till klasslärare du studerade, de ska nämligen jag börja med. Har själv "bara" 5 år kvar.

jumpingqueen
0

#40 okejj.. Jag förstår. Våpra hästar går ute från 6 till 8/9 nån gång. Men jag tänkte, kan han inte stå i ne bara mellen 13 och 15 kanske?

hjullan
0

E_hjo. jag gick natur. va där första året , andra o tredje hade jag 92% frånvaro. gick ändå ut med nästan alla mvg, en å annan vg. o några ig som jag sket i totalt.

va inte orolig, det ordnar sig :D

Therese_Melberg
0

#46 92% frånvaro?! Hur kan du ha fått godkänt om du hade 92% frånvaro? Du kan ju inte ha varit på lektionerna alls, eller? Man måste väl ha minst 80% närvaro för att få godkänt i en kurs, eller är det bara min skola det är så på…

hjullan
0

Japp, 92% frånvaro hade jag. men bara för att jag hade fri närvaro.. så fick jag studiebidrag o allt ändå. ingen aning om man måste ha 80% , men det verkar lite lurigt eftersom man kan tenta av kurser , genom att bara göra nationella.

Therese_Melberg
0

Hänger inte med, tenta upp bara genom att göra nationella? Inte på min skola iallafall, men visst för man godkänt på nationella är det ju större chans att man får G i kursen…

hjullan
0

jaha, vad konstigt. :S fråga din mentor o se om det går att göra så..  jag har gjort så , så jag ser ingen anledning till varför det skulle vara annorlunda nån annanstans i sverige. men fri närvaro kan du glömma, det berodde på min livssituation.

jumpingqueen
0

#46 Det verkar vara bra gjort tycker jag!

NinaToy
0

#45 Jo det hade varit jättebra! :P Men jag har jobbat i 4 veckor nu fram till 14.00 på dagarna. ;)

jumpingqueen
0

#52 Okejj.. Då e de ju inte så lätt:P Men ingen annan som kan offra sej?