ÅÅÅH *arg*
Nu får det vara nog!!! Vi har haft problem med stallägaren enda sen vi flyttade dit i februari. Hästarna har glömts att tas ut, de har ibland inte fått någon mat, de lämnas ute på nätterna, stallägaren reser utomlands utan att ens säga något till oss (vil
ket betyder att ingen tog in och ut hästarna och gav dem mat)..
Men igår var ändå droppen. En stallkompis såg stallägaren rida på tinkern i hagen och hon var jättefull! Hon tjuvred alltså på Gideon utan varken träns eller sadel! Sedan sprang hon smygandes upp till huset för att ingen skulle märka något.
Dessutom pratar hon skit om oss inackorderingar till våran kompis (som rider hennes häst). Hon har bland annat sagt att det jag håller på med är djurplågeri på hög nivå (ja, ordagrant) för att jag stödfodrade Millan och gav henne extra mycket (men absolut inte skadligt) med mat när hon var så tunn att man slog sig å hennes knotor när man borstade..
Nu får det vara nog, idag flyttar jag och Gideons fodervärd.
Var bara tvungen att skriva av mig..
En av våra stallkompisar har ett eget stall.. Det har dock brunnit, så det är inte klart än.. Men vi får låna en hage där tills vi hittar något annat (: När stallet är klart i augusti så flyttar vi in där (: det ligger i samma område, men längre bort.. Så vi rider över hästarna idag.. Ska dit nu, faktiskt (:

Usch va hemskt! Tur att det gick att lösa så snabbt. Vi kanske har bete så det räcker om ni inte skulle hitta nåt..

Vad synd! När det såg så bra ut med så stora hagar.
linneag- om inte annat så flyttar vi till brunnsta (:
gejsa - mm, verkligen.. känner mig jätteelak mot millan, för hon trivdes ju där.. det gjorde jag med, förutom att stallägaren ör helt dum i huvet :/

Jag har nästan varit i den situationen, det är en RICKTIGT låg grejj.
Tråkigt när sådant händer :/

vad sjukt.. Sådär får det bara inte gå till!

usch ! hatar sådana människor "/
stallägaren kan ju inte vara riktigt sund. är hon verkligen riktigt frisk, låter så konstigt som hon beter sig :S
synd att sånna människor håller på med djur. men kan inte bara stick och skita i att djuren behöver mat..
Man kan väl ändå göra sej besvär att ringa till någon och säga att man ska iväg =/ Hästens välbefinnande går före din bekvämlighet…
Hoppas i alla fall att det blir bättre i det nya stallet!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Nu har vi flyttat… Det finns ju ingen bana att träna på, och inget vatten, så vi får dunka hemifrån, men det är det värt. Hästarna tyckte om det färska gräset när de kom (: Ingen som har betat ner på ett år där (:

Usch vilken människa! idioter finns de gott om.. Va skönt att ni hitta en lösning iallfall :) Lycka till eve :)
Fy förstår dig att du ville byta stall för sånt där ställe kan man ju inte ha sin häst på en som glömmer bort gösses o snackar skit om folk det klarar man sig utan, är totalt anti folk som ska luska fram smakiga skitsnack av mig får dom inget jag säger jag vet inte å vet jag något som sägs men är helt fel så säger jag till att det där e "skitsnack" du talar inte vet inte alls vad du säger ta reda på det.
Sen vill jag säga att skönt att du hittat ett bra stall där det finns gott gräs :) hoppas ni trivs

Men usch! Vad oseriöst!
hur har det gått med flytten?
jo, flytten gick bra.. Millan fick ju dock fång :/
det som du har skrivit på första raden med att inte hästarna tas ut elr får nån mat och att stallägaren åker utomlans. precis så gjorde stallägaren där jag hade min häst. så en dag skulle stallägaren å ta ut min häst på morgonen, men så var det så att jag fick sluta tidigare från skolan och skulle åka till min häst då var kl ungefär 14:00 och när jag kommer till stallet var inte ens min häst ute och hennes hästar :S och så snodde hon hästfoder utav mig hela tiden. så jag bytte stall det var det bästa.

Usch! Vad hemskt! :( Hoppas ni får det bättre nu, och att allt löser sig.
Usch för fång också :( Stackare! Bara otur.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi