Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 2996 ggr
CBA
0

Akademiskt

Jag har precis börjat ride ett arabsto som har tävlats i lite högre deressyrklasser (minns ej hur högt) och jag har fått fria händer med henne.

I och med att hon har ett jätte fint steg och gått bra i dressyren så vill jag ta vara på det och inte "skola" om henne till western som egentligen är min gebit.

Så då tänkte jag på akademisk ridning.Är det någon som vet någon bra tränare i stkhlms trakten ??

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

Tobbe Larsson har flera elever som är duktiga och har träningar.

MVH Linda

CBA
0

Vart håller han till ?

Mvh CBA

Linda
0

Hej

Tobbe bor i Ystad och håler ju mestadels på med sin show (läsmer i hästfocus tidningen) men han har bla en elev Jaculine som har Lindesbergs gård (V-tuna)som jag ska börja träna för och hon åker ut till rimliga avstånd.

Här i V-tuna har vi flera som håller på med akademisk rk,själv har jag tränat för ett par st med centrerad inriktning och använder mig ut av det tänkandet när jag rider,tränar.

-Nu sista året har det blivit mycket unghäst inriktning och rätt mkt focusering för mig och jag tycker att allt det tänket passar mig (oss).

Vart bor du?

Vill du veta mer eller har vägarna förbi är du välkommen och se hur vi tränar.

mvh Linda ridsport i fokus

Ps Väldigt intr. och tar även western dressyr med i "tänket" för att få smidiga,hållbara hästar då jag har haft förmånen med en frd svärmor som tog sin w tranar examen i tyskland

CBA
0

Jag har ju som sagt fått förmånen att börja ride ett bestämt men trevligt arabsto på 16 år. Nu har jag bara hunnit rida henne en gång men jag känner att det skulle vara roligt att kanske förkovra mig lite med henne.

Jag antar att jag får åka på träningar då ägaren sagt att jag har helt fria händer och hennes förra medryttare åkte på mycket tävlingar och träningar i dressyr.

Just nu är hon väldigt sporadiskt då hon haft föl men det finns där :o)

Jag bor i Märsta så så värst långt till V-tuna är det inte (hästen står i Rimbo trakten).

Vad kostar det per lektion och vilken dag och tid rider ni och vart i V-tuna är det ?

Det låter väldigt roligt :o)

Mvh CBA

Linda
0

Hej

-Nej särskilt långt är det inte om man åker via skogarna vi har från oss 15-20 min till arlanda.

250:- per lektion.

MVH Linda

CBA
0

Vilka dagar och tider är lektionerna ??

Är det fullt eller kan man hoppa in när som helst i gruppen ?

Mvh CBA

Linda
0

Hej

Det är inga grupper utan enskilda privata träningar ,du är välkommen att komma hit om du är intresserad eller ge en förfrågning så kanske tränaren kan komma ut till dig.

mvh Linda

CBA
0

Jaha..OK!

Men åker hon för enbart en person då?

När är det ni rider så kan jag försöka komma och titta någon dag och kanske även prata med henne ??

Hur långa är lektionerna??

Mvh CBA

Linda
0

Hej

Det beror på eftersom vi slutar när hästen är "klar" när det känns bra men ca 45 min.

Är du intresserad så kan du även få låna häst och delta.

mvh Linda

CBA
0

Ok, jo jag har läst att det är ganska jobbigt för hästarna att dom blir trötta efter runt 45 minuter :o)

Jag ska klura lite på det här och undersöka möjligheterna med min medryttarhäst, det låter väldigt roligt !

Mvh C.A

Linda
0

Lycka till med nya hästen

mvh Linda

Linda
0

Förlåt jag var ute och cyklade min nya tränare rider själv för Ubbe Nordström

Linda
0

Hej

Sök även på bentbranderup

Wanilj
0

Ahaaa! Här fanns lite info!!

m'Lady C
0

Mehepp!

varför finns nästan alla så långt norrut för?

Jag letar efter någon som kan hjälpa mig att skola både mig och min häst när det är dags för inridningen. för er som inte vet vad min häst är för en så är han en ardenner/shirekille. 

Jag bor fn i skåne, utanför Klippan. Fler tränare än Tobbe Larsson?

emsems
0

Linda! Ubbe, är det Åsas Ubbe? Åsa brukar nämligen komma hit upp till Umeå och hålla kurser 1 gång i månaden. en häst jag hållit på att hjälpa till och hoppa brukar rida för henne och ibalnd Ubbe, var nyss där en vecka på hårdträning! Hon är verkligen super!