ardennerfolk se hit!
Jag undrar om det finns någon här inne som har en ardenner. Skulle i sådana fall gärna vilja komma i kontakt med dig!
Mvh Therese - som går i ardennertankar =)

Åh vilken fin nording!

#5 så fin den var. Älskar maffiga kallblod!
Hur höga blir de?

De är så maffiga. Alla kallblod ger något gediget och bruksligt över sig liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

De är härliga att rida också. Man tänker att nu bockar hon och så gör hon det. Med New Forest stoet var det bara zapzap, 10 bocksprång i rad.
Vilka härliga bilder på vackra hästar! =) jag är intresserad av ett ardennersto och skulle därför vilja veta mer om just ardenner. För - och nackdelar med en sådan speciell ras som ardennern ändå är med sin storlek osv..
så ni som har erfarenhet av ardenner får gärna skriva några rader, eller åtminstone hojta så att jag ser att ni finns! =)
Mvh Therese

tessa var det itne du som undrade om en golf med släp? köper du en ardenner lär du verkligen få byta bil…:D
#13: jupp det var jag! haha, jodå storleken/vikten är sannerligen en sak att tänka på men förhoppningsvis har vi möjlighet att låna en större bil då det ska transporteras häst - inte alltför ofta får vi hoppas =)
#7, 8: Hästen jag är intresserad av är ca 156 cm tror jag..

#4 . vilken häftig bild!!
dom är ju onekligen stadiga, har med varit inne på ardennertankar, men är dom så bra som ridhästar egentligen ?
Vad fin han är Liilan! - är han riden också eller enbart körd?
Mvh Tessan
#20 står de förspända då de vilar?

#23# Ja, det ser lite jobbigt ut för hästen. Ser ut som om vagnen drar ner hästen när den ska vila.
#22 man kan rida han med#23 nej det gör han inte
mvh liilan
Tessa. Har ingen egen, men vet en som har flera både föl och ston.

#27 , Jisses et var en stor o kraftig häst ^^, tur att det är snälla hästar .. ^^,

#27 Oj , vilken maffia ! 

vi har 4 st nära vårt stall. 2 äldre ston, 1 åring och ett föl.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

hihi! Bebbe! Den bilden hade jag inte på Janni. *sparar ner den fort som attan*
Janni är mamma till min lille Harry. :)
Bild på min Harrydutt precis när han lastas för att åka hem till Lisettes hagar :D
Han bara klev raka vägen upp på släpet utan krångel eller något, sedan hoppade han jämfota i släpet några gånger o sedan 100 meter senare stod han blickstilla och gjorde inget alls i transporten. Lisette trodde han hade dött därinne….

#31 sssh avslöja mig inte dååå :S ;)
ni ser ju kanske min min på bilden, var en aning nervös… :D

#31 sssh avslöja mig inte dååå :S ;)
ni ser ju kanske min min på bilden, var en aning nervös… :D