Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 412 ggr
lisette
0

beställa hem torv

imorgon ska jag beställa hem 54 balar med torv. vet inte riktigt var jag ska ha dom än bara… *fniss* kommer att gå loss på 3510:-. förhoppningsvis ska de räcka hela vintern. jag tror de borde göra det…

ska även kolla med de hur det ser ut på höfronten hos dem. har beställt 200 balar av min granne, men det är ju inte säkert de kommer att räcka. hade tänkt ta och ha ensilage när det är som kallast så det håller sig…

gejsa
0

lisette ang torv. Du börjar med 4 stycken i boxen. Har 3 hästar. Det blir 12 st på en gång. Sedan tar du minst en bal i veckan gånger tre hästar. Det blir 12 st. I 9 månader från sep till maj. Det blir 108 balar plus dom där som du startade med är 132 balar. Så det räcker inte långt dina 54 balar. Bara så att du vet….

200 balar hö. Hur många kg väger dom?

trex
0

För mig räcker 3 pallar till halva januari,sen köper jag tre till,kan väl bli 5 över tills våren är här.Boxen är 14 kvm,men jag slösar nog.Vi stallar in i slutet av oktober,om allt är som vanligt.Början på maj ut igen.

Diamant
0

Jag har bara mina på stall i 7 månader.

Börjar med tre och sen brukar det gå en halv i veckan och häst, dom är ute mycket.

Det blir 9 stycken balar att starta med för tre hästar, sen 42 för resten av året, det blir 51 stycken, skulle det ta slut så kan man ju köpa mer.

lisette
0

det är redan torv i boxarna eftersom de stod inne en månad så var det inte lötn att ta ut det. så det är igna problem.

tror itne heller att det kommer att gå åt så mkt. annars får man göra som diamant skrev - köpa fler! :D

vet inte riktigt vad de väger… kommer inte ihåg vad christer sa,