Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 436 ggr
lisette
0

en häst till STULEN!

fick en stor klump i magen när hittade denna tråden på buke…

fan (förlåt linda…) hur kan man? hur kan man bara gå in i en hage och stjäla ett djur? en häst som ngn älskar och tar hand om… det är SJUKT!

kemikal
0

Kan du berätta vad det är för häst och var? Jag kommer tyvärr inte in på buke, men vill ju gärna ha lite koll ändå (inte för att jag tror att jag kommer snubbla över den, men man vet ju aldrig).

davidia
0

jag fattar inte heller hur man kan göra en sån sak.jag tycker därför att det är hemskt att ha hästar på sommarbete nu.förra året var jag säker.tanten var ute o kollade till dom kl 4 på morgonen när dom stog hos henne.hennse ögonstenar.hon frågar fortfarande hur detb är med dom:)samma här hos mig.där sitter det en bom för vägen.men nu när dom går nere vid huset vi ska ha då känns det lite konstigt.man vet ju aldrig vad som kan hända.

lisette
0

du borde komma in där kemikal testa!…

annars finns det en artikel här

kemikal
0

Jag har testat, men det funkar inte…har mailat webmastern om det men inte fått något svar från honom, vet inte vad det är som är fel… Men ska kolla på den andra artikeln.

SarahPeace
0

FY för dom som gör så !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesGråterGråterGråter

Jag hoppas att dom iaf inte gör hästen illa ! och SÅKLART att dom får tebax hästen !

Faxlin
0

Stackars människor.
Jag lider med dem. Och hoppas att någon kan hjälpa till med tips så dessa tjuvar åker fast.

Det som gör mig fundersam är att ingen gjorde något om de såg en hästtransport fara mot stallet mitt i natten i hög fart. Speciellt efter att det varit tjuvförsök i samma stall tidigare. Jaja, det kanske var icke hästmänniskor som såg den.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kemikal
0

Det är ju så himla schysst att de verkligen skriver i artikeln att polis och tull inte har resurser för att hindra att hästen förs ut ur landet fastän det är vad de väntar sig… Verkligen det man vill höra i den situationen. :(

kemikal
0

#6 Håller med, tyckte också att det var lite skumt, men man vet ju inte vem som såg det och så.

lisette
0

#7 förvisso är det ju bättre de är ärliga. men va sjutton. är det inte dags att de ser till att ha resurser då? det är en egendom som blivit stulen. hade det varit en bil hade de kanske startat en biljakt…

gejsa
0

Det måste väl bli den första stora hästen nu då. Jaha, nu är inte stora hästarna säkra längre då. Det har ju nästan bara varit shettisar förut.

Fy fasiken vad grymt för både häst och ägare. Hoppas verkligen att man får tag på tjuvarna.

lisette
0

pållen är nu hittad i ett dike… vad gött!

levande kanske jag ska tillägga…

Faxlin
0

#11: Hualigen vad rädd jag blev innan jag läte det sista tillägget. Skrämms inte så Lisette. Tänk på att jag är gammal med svagt hjärta. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kemikal
0

#9 Precis.

lisette
0

*flinar* förlåt… jag kom att tänka på att jag borde skriva till det så ni inte tror hästapållen är död…

gejsa
0

#12# Du gammal, jisses vad är jag då? Dinosarie eller? *ler*

gejsa
0

Skönt iaf att allt har ordnat sig. Att hästen är hittad igen.