Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: bilderfilmer
Läst 3380 ggr
[myslaa]
0

Busponnie ^^(A) snygg stegring+avfallning xD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag red jag spirit hemma hos honom.. han var ass pigg och busig^^ vi hoppade lite.. och han är så busig  när man hoppar så han börjar konsotra och stega(A) o jag råkade svänga han samtidigt och gissa hur det slutade?(A)

bilden: först "lite" bus…

[myslaa]
0

sen så mkt så jag flög av baklänges haha^^

[myslaa]
0

ursäkta eftergiften men han kom sååå fel på detta hindret(A)

[myslaa]
0

ursäkta eftergiften^^ men kom fel på det med xD

Twinlight
0

Busig ponny du fått tag på :P Tänk på eftergiften bara, även om man kommer fel kan man ha eftergift. Eller hur? Det ska man ju börja ge lite innan hindret.

[myslaa]
0

#4 ja jag vet man jag var inte berädd på att han skulle hoppa för ha sttudsade till.. och då hoppad ejg till i sadlen och rätt som det var så hopade han(A)^^

PS: FILM KOMMER STRAX!

[japptravare]
0

EN buse vill inte vara dum men ska ge eftergift när dom stegrar så högt/mycket, annars finns risken att dom trillar baklänges

Alex
0

#6 Sånt är nog inte alltid så lätt att tänka på i ett sånt läge ;)

Det var allt en liten buse du hittat, Myslaa ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[myslaa]
0

#6  det är inte alls lät att tänka på det! man blir så paff och rädd(A) har du suttit på en stegrande häst? på den härär det läskig..

#7 oja:D

[japptravare]
0

Jonna har bl.a stegrat med mig

fridak
0

har ni kollat så att det bara är bus eller om han har ont någonstans? akta dig så att han inte tippar över i stegringarna - är inget kul att ha en häst över sig. eftergiften såg bättre ut i sista hindret, men kunde varit bättre:) sen är ju inte eftergift att bara slänga fram tyglarna utan man har ju även kontakt med hästen i ett bra hopp med riktig eftergift.

Twinlight
0

#5 Det är därför man ska lyfta sig från sadeln när man känner att hästen hoppar av, så att man inte flyger av eller blir oförberedd ifall hästen stannar.

[myslaa]
0

#10 ja det är bus^^ han är sådan xD

#11 ja ja  men vi skulle entligen inte hoppa^^ han svängde till hindret o sen ja(A)  jag vet att jag kanske inte har kotoll över honom men han är skit  svårt att rida^^

Twinlight
0

#12; Okej.. :P Lär känna honom bättre från marken så kanske han blir sammarbetsvillig? Att du vinner hans förtroende.

[myslaa]
0

#13  jag har bra kontakt det är bara det  den ponnyn ällskar att hoppa och jag menar det:O han hoppar skit stort över en bom:) och springer iväg.. ju mer fart han har ju bättre hoppar han  det är bara så.. men  jag har ridit han 3 ggr   o han gillar mig för han har stannt 1 gång  o stannade hela tiden med den förra  det gå inte få bättre kpntakt med hoonm:)

[japptravare]
0

Inför för att vara dum men låter lite kaxigt "han gillar" mig :P

[myslaa]
0

#15 haha okejxD^^ men jag menar inget kaxig men det var vad ägaren sa.. jag får inte me rkontakt med han xD

Alex
0

#15 Varför låter det kaxigt att säga att en häst gillar en? Är väl rätt normalt snarare, vissa hästar fäster sig väldigt vid människor, andra har svårare för det, eller har helt enkelt en sån personlighet att de inte gör det på ett tydligt sätt i alla fall.

#14 Kanske skulle låta bli att hoppa på ett tag och träna dressyr först, så kanske du får bättre kontroll på honom? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Twinlight
0

#14; Låt honom inte göra som han vill, det är du som är ryttaren du bestämmer. Dressyr är viktigt för att kunna hoppa balanserat med sin häst. Och efter att bara ha ridit 3 ggr. kan man inte ha en relation till fullo, nog kan det alltid bli bättre, även om ägaren säger som den säger. Se inte mina ord som hård kritik mot dig, utan förslag på förbättringar du kan göra.

Såg nu att Alex skrivit det som jag försökte förklara litegrann.

[myslaa]
0

#17  jag rider alltid dressyr inna jag hoppar^^ men det går itne att få så bra kontakt med honom när man hoppar.. om han håller ihop han stannar han o ja allt går åt skogen:P men det kom en kvist i vgägen så jag tittad eju bort den bara styrde han mot hindret för han tror vi skulle hoppa^^

Twinlight
0

#19 Men kör hela dressyrpass, och inte hoppning på slutet, utan gör dressyr några gånger och sen hoppar du, eller varannan gång.

Alex
0

#19 Låt bli hoppningen helt, tills du har kontroll på honom. Och utan att ha hinder uppställda, så han inte kan dra dit utan att du ber honom.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[myslaa]
0

#20  men jag har bra ridit honom 3 ggr.. och hon söker ngn som tävlar i HOPPNINg  för han hatar dressyr och kan det knappt  ohan lyssnar bra.. han kan inte mer!

jen
0

#22 Stegrar han sig så där när ägaren rider?

Tycker det verkar märkligt att han gör så för att  busa?

En stegring tycker jag är ett sätt för hästen att tala om att något är fel.

Twinlight
0

#22 För att kunna tävla hoppning krävs ännu mer dressyrarbete, varesig hästen gillar det eller inte. Dressyr är grunden till all ridning.

Yessica
0

Håller med Twinlight, dressyren är grunden, utan den finns det ingen chans att det kan gå bra på hopptävlingar ;)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

gejsa
0

Undrar varför han stegrar sig eg. För som en del andra säger det brukar vara något då. Inte bara bus.

Men en jäkla mysig första bild när du är kvar på hästen. Skulle jag göra en förstoring på. :) Om jag hade haft det när Gobban stegrade sig med mig. haha

[myslaa]
0

#23  # 26   Nej asså först stannar han  kastar upp rumpan lite  o tar ne rhuvudet och håller på  sen reser han sig lite på bakbenen och bsuar -- jag lovar han gör det för att busa! han gjorde så här mkt för att jag råkade svänga honom! ha är busig det är bara så

jen
0

#27 Och ni tycker det är ok?

fridak
0

#27 låter som han försöker få av dig faktist, som att ngt är fel om han både bockar och stegrar…

Peppe
0

vissa hästar stegrar ju i protest, när dom t ex inte vill stå still. men inte så högt som på bilden.
asså okej, jag köper att man kanske inte är beredd på första stegringen alltid, men uppenbarligen stegrade han ju fler ggr så du kanske hade kunnat vara mer beredd på de andra stegringarna…

det ligger oerhört mycket dressyr bakom hoppningen, själva sprången är den lätta biten, vägen mellan hindren är betydligt svårare och att komma rätt. och om ni kommer så fel på hindren hela tiden så borde du nog hoppa mycket lägre och först lära dig att komma rätt. det har jag fått göra med Blacky nu i ett halvår, hoppa småhinder och försöka komma rätt på. visserligen sköter Blacky detta själv ^^ men man bör ändå kunna det som ryttare, även om hästen kan

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

gejsa
0

Gobban stegrade sig en gång med mig och det var för att han inte ville gå ifrån stallet. I början var han ju livrädd att gå ifrån det för han trodde att hans kompisar skulle vara borta då. Han hade ju stått själv så mycket innan. Så han var arg och vägrade och jag skänklade på och ville få honom att göra som jag ville. Då stegrade han sig.

Fille stegrade sig i våras med mig med och det var för att han inte ville gå framåt i skogen. Men sedan visade det sig att han hade ont efter att ha varit hos en eqiterapuit.

[myslaa]
0

#28  ne men det går inte lära bort fårn honom^^

#29  nej han är busig! du kan fråga ägaren om du får rida han om du vill(A) han är piss busig xD  ni tror mig itne elr?

#31  ja spirit stegrar för att han inte vill stå still^^ men han stegrad ebra nu  för jag råkade dra lite åt vänster samtidigt osm han hoppade till.. vi vet att han busar ^^

gejsa
0

#32# Men du ska ju dra åt ett håll med tygeln om du hinner för då kan dom inte stegra sig så högt. Men det är lätt att säga när man sitter här. För mig gick det så fort så jag hann inte ens reagera knappt.

[myslaa]
0

#33 jag gjorde dte lite för sen men jag han inte.. ja  sitt inte hä roch säg saker   xD^^ man hinner inte tänka^^

Canonball
0

Söt ;)

SofiaGenne
0

Naaj vilken cooling! xd

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[myslaa]
0

#37  visst e han?(A) lite farlig hemme men men

[myslaa]
0

han var omöjlig att ens rida när jag (ägaren) fick honom jag  har ridit honom till det han är nu , o han är 13 år, o är färdigutbildad…/ iza  som äger spirit <3         han är busig  det är bara så. han ville springa o hoppa jag vill inte det och det slutade med en konflikt okej,?  han har inte ont:P så skulle ha ju inte ens hoppat:)

[myslaa]
0

nej, är det så konstigt när hon har ridit honom i 6 år och jag 3 ggr :)

Spiritinthesky
0

Det är klart att han försöker få av henne , när hon hller i honom och han försöker springa iväg, då är det ju mktt roligare om hon stannar där o jag springer ivg fattah ni väll -_-'

/ iza

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[myslaa]
0

#41  haha iza xD    vi får inte uppfattas för kaxiga bara(A) vi måste ju vara vänner <3

Spiritinthesky
0

haha what ? :D det fattade inte jag ^^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Thorsson
0

Myslaa: Du tycker inte du svarar mot dig själv? I #0. Säger du: "idag red jag spirit hemma hos honom.. han var ass pigg och busig^^ vi hoppade lite.. och han är så busig  när man hoppar så han börjar konsotra och stega(A)"

Du säger sjävlv i #2-3. Att ni hoppade. Sedan i #12. Säger du att ni inte skulle hoppa.
" #11 ja ja  men vi skulle entligen inte hoppa^^ han svängde till hindret o sen ja(A)  jag vet att jag kanske inte har kotoll över honom men han är skit  svårt att rida^^" 
Sedan i #39. Säger du såhär: "han ville springa o hoppa jag vill inte det och det slutade med en konflikt okej,?"

Sedan i filmen styr du ju han själv över hindret. Så hur menar du nu eg. ? Förklara?

Spiritinthesky
0

HAHA , asså, #44 , det var ju lite osmart kanske :) asså, hon hoppade på ridpasset, men bara för att man hoppar på ridpasset hoppar man inte hela tiden, utan man rider ju runt emellan xd

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Johanna
0

han var omöjlig att ens rida när jag (ägaren) fick honom jag  har ridit honom till det han är nu , o han är 13 år, o är färdigutbildad…/ iza  som äger spirit <3

fattar inte det här? vem äger hästen? o om hon nu bara ridit den 3ggr hur har hon då kunnat ridit honom till den han är nu???

Johanna
0

aha, nu såg ja….. det var ägaren som skrivit! sorry :)

Lizzan
0

Bus ponny ;)

Thorsson
0

#45. Jaså, hon menar så.

Zadeira
0

Måste bara fråga, rider ni i trädgården? Det ser nämligen nästan ut så, och jag kunde inte låta bli att fråga..

[myslaa]
0

#44 men jgag fick itne me dpå kameran när han gjorde så^^ okej, vihoppade.. men han hoppad eavs ig själv en gång utan att jag svänge.. thats it!

#50 ja  hur så?

Twinlight
0

#51: Men du.. Bestäm dig, här säger du att ni inte skulle hoppa, på filmen hoppar ni många hinder. IFALL du märker att hästen styr sig själv så luta dig bakåt och dra i tyglarna, (även ifall det låter konstigt måste man visa hästen att det är du som bestämmer). Och sen måste du väl märka ifall hästen drar iväg mot hindret, dra då i tyglarna, hästen ska inte göra som den vill, du ska inte tänka; "Låt gå för denna gång", hästen kommer minnas att du var den som inte stretade emot och fortsätta göra så.

Thorsson
0

#51. Jag hänger inte med för 5öre nu här!

Twinlight
0

#53; Tror faktiskt inte att någon gör det :/

SamoTi
0

men seriöst orka hänga upp sig om vad hon sa eller inte sa och var hon hoppar eller inte hoppar, värsta domstolen här ,D

Thorsson
0

#54. Nä, det tror inte jag heller.

jen
0

Fast jag förstår inte varför man ser en stegring som ett bus?

Själv skulle jag aldrig rida en häst som gör det utan att veta orsaken.

den kan ha ont av tex sadeln, Den förstår inte, eller den behöver marktränas med och träna ledarskapet. eller den rids fel.

Ja, det finns alla möjliga orsaker till ett sånt beteende.

jen
0

Jag såg på din sida att den här hästen har varit halt i December, och du skriver att den kanske inte kan finnas kvar om hon ej blir frisk.

Det är knappt 2 månader sen.

Kanske har hon ont fortfarande. För det är väldigt tidigt att hoppa en häst efter så kort tid.

Peppe
0

lustigt att ni hann ta kort i exakt rätt ögonblick om det inte var meningen att hästen skulle hoppa… det var riktigt snabb reaktionsförmåga från fotografens sida Cool

Twinlight
0

#59 Oerhört snabbt, fotografen måste stått precis vid hindret och hunnit starta upp kameran också x]

[myslaa]
0

#57 nej asså han stegrad einte först men sen dorg jag lite i tyglarn aoch då börja han hoppa han är bara sådan xD

#38 hallå!? detta är en annan häst!  den som står på pressen är en islandshäst och detta är en annan^^

#59 ja men hon skulle ta när han sprang men a han hoppade ju(A) en asså vrf ska ni haka upp er på vad jag inte gjord eo gjodre?

Spiritinthesky
0

#52 det var EXAKT det hon gjorde, han drog mot hindret , hon lutade sej bakåt o drog i tyglarna , o han stegrade , han stegrade först två små ggr (finns också på kort) sen en stor. nu kmr ni börja klsaga på att malin inte hängd emed, men var perfekt själv då förfan :)

o sen skrev nån att jag var snabb med kameran , ja, jag har den alltid förberedd för att få "exakt på sekunden kort" som det här :) tack, ^^ (om det nu var en komplimang)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

#57 och våran orsak var att min häst trippade som fan o ville galoppera o malin drog i tyglarna, o vi VET att det var den orsaken -_-' asså, tror ni själva att ni kan se allt genom en bild ?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[myslaa]
0

vrf kommer ni inte och kollar själva när jag rider ha i ruhuset? fast då r han inte lika busig  men busig^^  så får ni se att det är bus xD

Thorsson
0

#64. Ja, jag kna komma iaf. Du bor ju inte ´så långt ifrån mig. Du bor ju i växjö, eller hur?

Deutsch
0

Förlåt, men vad fan lider ni av? :S  Iza och Malin vet väl bäst själva vad som hände, varför ska alla lägga sig i både det ena och det andra.

Och sen, varför kan inte en stegring vara bus? Är inte en bockning eller en kick bus då heller? Fan lägg ner, det låter ju som ett jävla dagis :S

Ursäkta svordomar, men jag tycker det här är LÖJLIGT.

Spiritinthesky
0

# jo kom då ^^ adda på msn så berättar jag vart ? ^^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Thorsson
0

#67. Bra om den står på din sida.

[myslaa]
0

#66 tack Mikaela (?)  haha elr ur^^ iza vet väl bäst själv:)

#68 ja vad kul att du ska komma och titta:D så du kan säga till dem andra sne hah xD

Spiritinthesky
0

#68,  om vem står på min sida ?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[myslaa]
0

#70 hon menar nog msn iza <3  men  du som skulle titta adda min msn : zackolover@hotmail.com

Thorsson
0

#71. Addar

Spiritinthesky
0

acceptera mej också då,

Isa Aronsson

www.stallequino.se

lisette
0

jag tycker att allesamman borde ta o lugna ner sig lite nu.

[myslaa]
0

#74 tycker jag med:D  hörni : det är en sak att se allt från bilder  men i värkligheten är det helt olikt^^

jen
0

Myslaa, Nu har du iofrsig ändrat din sida, men tror du inte att hästen kan ha ont när den nyss var jättehalt som det stod där förut?

jen
0

PS, det är inget illa menat. Jag är en sån person som FÖRST tänker på varför en häst beter sig annorlunda

Spiritinthesky
0

#76 XD okej , det var andra gången XD fattar inte du JEN att det inte var spirit som var halt ?? spirit har inte varit skadad på 4 år !!!! när jag fick hem honom, som min egen häst var han halt, efter det har han aldrig varit skadad!!! det är malins medryttarhäst som har varit halt -_-'

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[myslaa]
0

#76  men den hästen jag skrev om var den hästen där på mitt Avatar <   detta (spirit) är en helt annan häst okej!!! det är 2 oliak hästar:D

jen
0

jag har inte sett att du svarat till mig innan.

sorry!

Spiritinthesky
0

kan inte alla bara fatta att han inte har ont nånstans ? ^^ vill att ni kommenterar det här ^^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Thorsson
0

Efter att både pratat med "spritinthesky" och "myslaa" Så tror jag att jag drar min slutsats till att det är en ponny som är busig! Pratandes om denna ponny, fick mig att tänka på Katitzi, b-ponnyn jag blev väldigt stor för. Hon bocka och levde full jävel med mig ibland. Men hon hade inte ont. Även hon drog mot hindrerna, och vi hoppade högt. Vi hoppade 80cm.

Spiritinthesky
0

TACK thorsson ^^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[myslaa]
0

#82 tack:D äntligen ngn som fattar xD

Thorsson
0

#83-84. ^^, de är lugnt.

Spiritinthesky
0

haha , läste alla inlägg igen :D hatar folk sm tor dom vet bäst asså :] min trädgård är bäst <3 (Y)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Teja-Bea
0

Får man fråga vad det är för stam & raser i din ponny? Han är lite russig och är dessutom tigrerad vilket är väldigt ovanligt!! *nyfiken*

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Spiritinthesky
0

#87, han kom med en båt för ca 10 år sen, med en bror som ser exakt likadan ut förutom att han hade rättuppstående man :O haha , så vi har faktist inte en aning xD o stam är helt okänd då ;) första ägarna i sverige fick höra att dom var stöldgods från holland från början xD Tuffsen o kin :] fast tuffsen är omdöpt till spirit nu då ;)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Mkarlsson
0

Jättefin ponny =)

Carmenzita
0

haha kan intyga att denna ponnyn ÄR välldigt busig ;)  och han HAR inte ont :P Men han är super kul att rida o hoppar snyggast xD haha Men han har vissa saker han typ hatar o det är om man drar honom i munnen utan att ge eftergift sedan ;) Det var ju (tror) jag vad som hände här innan han stegrade, men somsagt Malin hade ju inte ridit han så mkt innan o det tar ju ett tag innan man lär känna en ny ponny ;) Man kan ju inte veta vad han inte gillar elr gillar när man bara ridit 3 ggr elr så :) Men måste faktiskt säga detta, han är inte omöjlig att hålla mot ett hinder xD

[MajaWrangstadh]
0

Okej, vänta lite här nu. Du säger att han var så busig så han stegrade sig?

Hästar är framåttänkande djur. Ska dom någonstans så ska dom framåt, inte bakåt. Bakåt är fel för dom, inte "naturligt".
Stegring = bakåttänkande
När en häst busar så är den glad och positiv = tänker framåt. En glad häst stegrar inte, för stegring är bakåttänkande. När en häst är glad vill den framåt = bocka, springa, busa.

Hästar stegrar i protest, när dom är arga eller när dom gör upp om rang.

Sen kanske hästen stegrar om den är otålig/stressad, men dom "stegringarna" är oftast små. Inte en sån hög som du visar på bilden.

Spiritinthesky
0

#91 det vi säger är att spirit ville springa ifrån malin. men malin hade en välldigt hård hand. då går det uppåt. han stegrade , två/tre gånger innan det blev denna höga. (;

antingen har hästen ont. och är hemsk i ridningen . lr är den som den är helt enkelt , som spirit. och ä'r åpigg, busig och vild i ALL hantering. även lös i hagen stegrar , sparkar och busar han (: denna ponnyn har varit min sålänge, jag känner honom. jag lovar (:

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Peppe
0

#92 en "busig" häst i vårat stall visade sig ha KS i ryggen på 2 ställen… hon blev bara 5,5 år gammal…. även hon fick sina spel i hagen.

Carmenzita
0

#93 men han är inte skadad elr har ont! Jag tror nog iza vet det bäst efter somd et är hennes ponny!

Peppe
0

#94 vad är det som säger att hon vet det bättre än veterinärer? för övrigt har jag aldrig sagt att det skulle vara så med hennes ponny  men man kanske inte ska utesluta det utan att kolla

hästen jag skrev om gjordes det en inge undersökningar på först. efter 1 års bråkande kollade dom, och hittade KS precis under sadeln, hon opererades och sattes igång. hästen var fortfarande crazy så dom kollade igen och hon hade KS längre bak i ryggen också som inte gick att göra nåt åt. alla sa att hon var "busig", "unghästfasoner" "slå henne med spöt tills hon slutar" osv. ägaren kände sig hyfsat dum när det visade sig att hon plågat sin häst som hade så fruktansvärt ont.

Ledin
0

gullig ponny med bus o du ser ut att klara av han bra jätte duktig tjej är du :) nu är ju shettisar busfrön (inte alla men många) har man klarat av att tida dom som barn är man en god ryttare som lär sig många hålla-sig-kvar-knep :)

Carmenzita
0

#95 jag har itne sagt det men hon har ju bett er sluta o sagt att det inte är ngt fel, vf fortsätta tjabba då? :)

[MajaWrangstadh]
0

#97 Hur vet ni att det inte är något fel?

Carmenzita
0

#98 jag akn ju inte påstå att jag VET det emn ägaren har ju kollat honom sa hon ju ;)

Spiritinthesky
0

spirit är inte bråkig. stegrar gör han när han vill annat än ryttaren , helkt sant. i alla annan ridning/hantering är han BUSIG men inte bråkig (; spirit är också kollad av veterinär flera ggr sen jag började rida honom, veterinärbesiktning vid köp, också när han kulle få en fodervärd, och nr han skulle få en medryttare, så det är lungt gott folk, jag känner min ponny ^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

CoNo
0

härliga och annorlunda bilder :)

Men att säga att hästen inte går att ändra på.. det är bullshit! Den skulle aldrig göra så mot en annan, ranghög häst, som ni säger att han är "busig" i stallet, hagen, ridningen och allt. Lite bus är en sak, att den skojar lite ibland. Men hela tiden, nejdå. Då har man ett problem. Istället för att bara skämta bort och avfärda allt kanske ni ska försöka ändra på er själva och hästen? Ni skulle få både roligare och trevligare tillsammans, och hästen skulle må bättre. För den mår inte bra av att dominera en människa.

Men på era svar.. verkar det som att ni vill att han ska bråka med er?

Carmenzita
0

#101 jag kan ju inte svara för nån annan men så här är det för mig: Jag har skit kul emd spirit o han har aldrig stegrat sig så emd mig heller, han små bockar ibland för att han är glad elr så men ingar iktiga stegringar i protest. Jag vill itne at than ska bråka med mig, det vill väll ingen, men jag tycker han är jätte mysig och rida! det är avd jag tkr om honom iaf :)

Spiritinthesky
0

spirit är helt underbar . han stegrar inte ofta, men är man hård i hand, då reser han sej , såär det (: ingenting behöver ändras, han är perfekt som han är (: han stegrar vid prisutdelning  också, hhaa,  det är ju superkul (:

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

älskling,

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

.. (: <3

Isa Aronsson

www.stallequino.se

tezzie
0

Söt ponny =9

Men du måste ju ha hur långa stigläder som helst, väldigt lång rem som hänger där iaf ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Spiritinthesky
0

<3

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

#106 hahahahah , mjo, det är dom kanske (:

älskling,

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

<3

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

älskling,

plus alla dessa vinster han fick i somras, var det han och en D-ponny, som fick HÖGSt poäng av alla i ponnia cup förra året , i västervik 2007. denna ponnyn är bäst helt enkelt (: <3 saknar att rida honom själv,

ALLA foton ovan är fotade av Mikaela Lundgren (MLphoto)

(c) alltså, (;

Isa Aronsson

www.stallequino.se

IdaS-A
0

Filmen är borta?

Dior
0

"Blickar talar…" och ponnyns ropar knappast "jag älskar mitt liv!" …

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

tezzie
0

#112 Jag fattar inte riktigt vad du menar?!

*** Kärleken övervinner allt ***

Johannna
0

#112 Jag fattar och jag håller verkligen med.

MLphoto
0

Spirit har inte ont, punkt slut, är det svårt för er att läsa vad Iza skriver? :P Däremot så har han en sjuhelvetes energi, och när då någon håller för hårt i munnen så måste han ju göra av med energin på något sätt, och då är vägen uppåt eftersom vägen framåt hindras.

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Ledin
0

vilken ponny pratar ni om inte äslar sitt liv? #105 lr vilken är det samma ponny som den som stegra? ja häger inte med riktigt i svängarna :P

[MajaWrangstadh]
0

Varför tog ni bort filmen? Länka gärna till en annan.

Spiritinthesky
0

omen omg, asså palla med er. spirit är bäst, jag skulle märka om nåt var fel med honom.

#112 dior. vafan.

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

ush vad han ser ledsen ut

foto : mikaela lundgren (mlphoto)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

stackars plågade ponny, vi hoppar honom fast han har så ont och hatar sitt liv ?

foto : mikaela lundgren

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

stackars plågade ponny, lr ?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

stackarn .

foto : mikaela lundgren (mlphoto)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

"jag hatar mitt liv"

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

stackars ponny ?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

stackarn ? ush, bildexplosion, men jag blir så jävla arg och ledsen

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Spiritinthesky
0

stackarn. plågade jäkel*

Isa Aronsson

www.stallequino.se

sammeth
0

Har inte läst allt vad de andra säger. Men som vanligt är det väl nån som klagar som vanligt och sånt är alltid tråkigt och höra eftersom dom vet allt.

Till något annat Glad
Läste i början å tittade på de underbara fotona. Han ser helt under bar ut din lila ponny. Min sköthäst små stegrar när hon tycker det är jätte jobbit att anstränga sig. Hon blir också lite upprörd när  man tar i henne för hårt.

Lästa vad112 skrev och då tror jag att hon syftade på bilderna i 104-105 skulle jag tro där vad jag tycker ser han lite uttråkad ut. Kanske trött eller nått.

Bryr dig inte vad andra säger . Endel verkar det som att dom bara är här och vill tracka ner på andra och det gäller i alla forum inte bara den här. Men så är det ju överallt.

Lycka till från mig å Skrållis Glad

Granatapple
0

Jag har läst igenom hela denna konversation och skakar på huvudet och är gruvligt besviken på många. Jag har alltid levt i tron att här på iFokus så har man en god anda och stöttar varandra (eh, det rimmar :D ) Men ändå så fortsätter många av er att hacka er ner på Spiritinthesky och Myslaa. Jag säger inte att det ni påpekar är helt fel, många hästar stegrar och konstrar just pga att de har ont, men det behöver inte betyda att alla som gör det har ont.. tro mig.

För ett par somrar sen så hade jag en liten tjock ponny vid namn Bandit på lån, och han stegrade och bockade och hade sig. Men ont? Icke sa nicke, tjock kanske, men han var annars frisk som en nötkärna. Jag tror att Spirit lider av (om det nu måste vara en sjukdom) så är det samma sak som Bandit hade, nämnligen höga värden av PONNYBUS! Åter och åter försöker spirits ägare förklara att han är en energisk ponny med mycket bus i sig, och åter igen försöker hon berätta att veterinären upprepade gången har varit och kollat på hästen utan att hitta några som helst fel. Människan har haft hästen i 6 år, for Gods sake, tror ni inte hon känner honom ganska väl vid dethär laget? Ta hennes ord för vad de är istället för att förstätta med det kränkande tjabbet! Skärpning!

Spiritinthesky
0

#127 tack<3

#128 omg, haha , du är bra , tack så mkt (: <3

tycker dock dior hade en dålig kommentar däruppe.

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer