Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 738 ggr
Peppe
0

Lösa hästar

I förrgår blev 4 hästar utsläppta från sin hage mitt i natten. Nån smartskalle hade gått förbi och öppnat grinden och antagligen jagat ut hästarna som kl 1 på natten fick fångas in mitt i samhället…

ibland börjar man undra hur en del är funtade.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

AusaBausa
0

ja det kan man verkligen undra??? Vilka nötter det finns!!!! MEN hästarna har inte själv öppnat? De är ju rätt smarta dem där krakarna…

Peppe
0

#1 3 elband och hängt upp dom i varandra och sen i andra sidan på grinden? X'D

Zadeira
0

Jo, det finns ju idioter. Tyckte väl det skulle vara jättekul.

lisette
0

vilken TUR att ngn fångat in hästarna. det är faktiskt min mardröm att hästarna rymmer hur hagen mitt i natten.

Peppe
0

#4 ja dom hade riktig tur! var mitt inne i centrum och sprang… inte för att vi har så stort centrum men ändå ;)

Ledin
0

säger som ni andra tur att ingen skadades o dom kunde fångas in, dumskallar som sabbar synd att dom inte fick en härlig spark av nån häst det va lite synd.

tezzie
0

Hur kan man göra en sån sak?? Vad får man ut av det?

Sjukt!!

*** Kärleken övervinner allt ***

Rita-S
0

jag va med om att fånga inn nån häst nångong, åkte på motorvägen ut av stan hemma i norge o såg en häst daltade med vägen. Den värkade mycket medveten om bilarna och gick inte ut på vägen, men det var nog bara tidfråga innan den kanske blev skrämd av nåt, så jag stannade bilen o klev ut. Som tur va körde jag runt med stallgrejer i bilen på den tiden och hadde grimskaft liggande så jag satte på detta på den mycket snälla hästen och ringte polisen. Dom kom ju genast och då hadde ju även ägaren ringt dom och frågat om dom hör om en häst på rymmen så det tog typ 15 minuter så va både ägare o polis där. Visade sig att nån hadde öppnade grinden på sommarsbetet, när dom upptäckte det hadde denna smitit ut och va inte att se medan rästen inte hadde upptäckt att grinden var öppen änn…

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida