Dressyrare
Nu har jag sadlat om till dressysadel och pluggat in Lb:1 i skallen. nu ska vi övrge dom underbara hoppävlingarna ett tag. Jag har några frågor.ska ut på första drssyrtävlingen snart. helt nytt för mig! Har tränat msv dressyr så den är det inget fel på. Men vet inget om dressyrtävlingar!
* Kan jag tävla med min kavaj och skjorta som jag har när jag tävlar hoppning?
*Kan jag ha mina skor med stövelskaft eller måste jag köpa helt släta stövlar?
*Visst får man inte ha spö och benskydd?
Som jag har förstått det (är själv hoppryttare):
* Ja, du kan ha samma kavaj och skjorta!
* Ja, du måste ha stövlar, ej skor med chaps. Dock kan de ha ändrat reglerna, men föga troligt då dressyrens värld verkar mer konservativ än hoppningen som har blivit mer liberal…
* På framridning men ej inne på tävlingsbanan.
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Jag tror att du får ha skor och stövelskaft, men vet inte. Har bara för mig att jag har sett det…
Ok, ja, dom kan ju ha följt hoppningens exempel med mildringar i kraven på klädsel. Har inget aktuellt TR framför mig just nu och kan därför inte kontrollera. Det kanske finns någon som har ett färskt TR som kan kolla upp det???
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Ridstövlar i valfri färg. På Lokaltävling får stövlarna bytas ut mot jodphursskor + enfärgade shortchaps utan fransar.
Så står det på www.stallbacken.com och det brukar vara ordning på den sidan..

Köp nya TR, och ha som regel att alltid ha med dig i tävlings mappen.
Lycka till och hoppas allt går bra!
Vänligen/Linda
säger som linda, köp TR. är osäker ang stövlarna, har aldrig sett någon i skor med skaft, men kanske är det ok..
du kan ha kavajen. du får ha spö och benskydd på framridningen. i collectingring får du inte ha varken spö eller benskydd. (inte heller lindor för den delen)
Får jag ställa en liten fråga i den här tråden, som har med tävling att göra - måste man ha licens, grönt kort och allt vad de hittat på sedan jag slutade rida, på den lägsta av de lägsta möjliga tävlingsnivåer?
- det verkar ju jättekrångligt att fixa allt från början, bara för att få göra någon liten klubbtävling, "för skojs skull" 

#7 bra fråga, för dt undrar jag med.. ^^

Tror att man behöver det från lokal o uppåt. Är inte säker men tror att man kan gå ut på blåbärstävlingar utan..
#7. grönt kort behöver du för att tävla från lokal nivå, tror inte klubbtävling.
för att tävla lokalt måste ryttaren ha minst licens för lokalt, och grönt kort och vaccinationsintyg till hästen.
för regionalt måste ryttaren ha minst regional licens (mkt dyrare än lokal) och hästen måste ha licens, och grönt kort och vaccinationsintyg.

Tack för hjälpen alla. Jag meddelar hur det gick sen=)