Shit kolla hur högt han hoppar!!
Jäklar kolla hur högt denna hästen hoppar över hindret!!'
http://www.hippson.se/blogs/Riktiga%20Miss%20X/28623.htm#comments

jag skulle undra vad dem har gjort för att den ska vara så rädd om sig…?

Det undrar jag också.. den verkar ju hinder rädd.. och hoppar ändå..
Ja det verkar rädd för att slå i.
Håller med kommentaren övanför bilden "Frågan är om man kan få ett paketpris där det ingår en fallskärm och säkerhetsväst till?"
Nej, skämt åsido, det måste ju vara något onaturligt som får den att hoppa sådär högt.
Är det där verkligen äkta? :O

För om man kollar på sista hindret när han landar så ser det väldigt "onaturligt" ut för kroppen att landa så.. hela hästen böjer både rygg o hals på ett konstigt sätt..
Shiet :O
Tycker synd om dom frambenen..
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
luktar skumt lånnnng väg. det där va inte en vanlig häst som aldrig har hoppat normal utan har antagligen fått en å annan smäll njaaa det e väll barring som ligger bakom idioter som utför detta kan inte ha mycket inanför pannbenet.
Shit o.O
Den ser ju ut som en annan hjort.
Men ush vad någon måste ha vart dum mot den för att den ska hoppa SÅ högt ovanför hindren :O
ja visst ser det dumt ut helt onormalt stackars häst.

öhh….. läskigt värre….
visst kan det vara barrering men samtidig tså kan det ju var en häst emd sjukt bra stuns, men landningen… ajaj stackars frambenen…..
har svårt att så om de tär en häst eller katt…..
alternativt är hästen uppfödd på gummisnoddar och studsbollar :S
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Den kanske har fått flyghavre?

#15 hehe
det finns hästar som överhoppar sig enormt, fast jag har aldrig sett nåt sånt extremt förut… den var väl inte så gammal har jag fått för mig?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag skulle gissa att det är en häst som är ung och orutinerad och kanske lite överladdad med kraftfoder. Har de då dessutom stor kapacitet så kan de överhoppa sådär.
Jag lägger ut ett foto på nu godkända avelshingsten Optic VT, från i höstas när han filmades inför auktionen i samband med avelschampionatet på Flyinge. Jag erkänner, jag kar klippt ut bilden ur auktionsfilmen. Hingsten var 2½ år när han filmades. Hindret är nog runt 1 m högt. (han såldes för över 700.000 på auktionen, vill jag minnas…)

tror nog som #17 där det ser ut som en ung och orutinerad häst som hoppar :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Den där har jag sett en gång förut. Ser gaaanska onaturligt ut. Ser inte så kul ut att landa efter sånt där högt språng heller.. =/ den hoppar ju fint, synd att den överhoppar föör mkt.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#0 ser inte bilden….

#0 ser inte bilden….

#20-21 det är en film, du trycker på länken och av ngn anledning så verkar sidan vara nerrullad längst ner.. iaf för mig, rulla bara upp till toppen, och där ska filmen finnas, du trcyker bara på play ;D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#20-21, de är som Yessica säger, du får rulla upp och sen klicka på Play. Vet int vrf de blev så att den var rullad längst ner..#17, det kan ju vara så som du säger..SHIET att hästen gick över 700 000 :-. :O!! jösses..

den där filmen har varit uppe innan. då var det någon som skrev att ngn på buke hade köpt hästen.

är bara ett rött X i hörnet -.-' kanske kan ha något att göra med att jag sitter vid en dator i skolan ? :S
ja den bilden ser okey ut jag har löshoppat många gg o vissa blir så uppspelta å hoppar jätte högt o långt, unga oftast gör ju det men även dom som är vana :) tänker på en fullblod som var 12år hoppat osv förut men hon hoppa högt o lågt. Men den på filmen ser ju onormalt ut.

#23 Hur vet du det? Att hästen gick för 700000 kronor?
*** Kärleken övervinner allt ***
#27 Var nog svar på #17 skulle jag tro.. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Aha ;) Tackar :P
*** Kärleken övervinner allt ***

#27. Jepp det var från Anna.Lundin #17..
#31 tycker inte det hoppade konstigt, l jovisst , men ryttaren håller ju i den …
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Så där gjorde mitt ena sto när hon var yngre, hon var runt fyra år och hade inte hoppat innan. Hon stod i box nattetid och var så laddad med havre och tyckte det var APKUL. Hoppade så högt hon kunde över och bockade samtidigt över hindrena, dessutom så vände hon i slutet och hoppade tillbaka. Det såg ungefär ut som hästen på filmen.

Vart tog inlägg 31 vägen??
#10, Vad är Barring?? Har aldrig hört det förut.
#34 - Det är nog barrering som avses. Barrering innebär att man medvetet gör så att hästen slår sig på bommarna i syfte att få den att hoppa högre nästa gång.
Och jag tror INTE att det är barrering som är orsaken till att denna häst hoppar på detta sätt.

#35, Ok. tack så mycket för förklaringen.
Eller så är ästen en väldigt bra hoppare kanske??, men jag fattar fortf. inte HUR den kan hoppa så högt.. dom måste ju ha gjort ngt för att göra så att den hoppar så högt.. ..hm..

Tkr med det är konstigt :/ Stackars häst iaf för det kan ju inte vara bra för den att hoppa så högt tänk vilken tyngd det blir på frambenen! :(

Varför utgår man alltid från det negativa? Tycker det är mycket klankande på alla bilder/filmer just nu… Jag håller med några här som påpekar att spända hästar han överhoppa. Det behöver inte betyda att hästen är illa behandlad. Förhoppningsvis lär den sig bättre när den får mer erfarenhet.

#38 joo det behöver ju inte bero på att den ahr blivit illa behandlad emn det är ju itne bra för dens framben att hoppa så högt, tänk vilken stöt blir när den landar
Nu när jag kollat lite och kollat på er andras åsikter så tror jag att det förmodligen rör sig om en ung, orutinerad häst med stor kapacitet och ett överskott av kraftfoder. Men det är säkert inte jättebra för frambenen i vilket fall som helst.

Näe, det är aldrig bra för frambenen att hoppa högt. Det är ju därför man ska hoppa så mycket på lågt som möjligt. Men detta verkar vara ngn form av test/auktion eller liknande?

det där ser ju helt onormalt ut.och så ser han facktiskt ganska ungut.är ingen expert men ja jag tycker att det ser ut som det