Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 903 ggr
Carmenzita
0

Spara

jag kanske ska få en häst nästa sommar ;) men då måste jag SPARA xD så jag undrar om det är någon som har några bra tipps hur man kan tjäna pengar? :D, jag ska börja sälja reklam o sitta barnvakt i bland men är det nån som vet något mer man kan göra? :D

Flaxii
0

Om du har något du inte använder, sälj på blocket? Det gjorde jag (sparade ihop till en kamera), fick 2000 för mitt Keyboard.
Sommarjobba den här sommaren? Hm…Kommer inte på något mer, men lycka till med sparandet! :)

Carmenzita
0

# TackTack :D

tezzie
0

Klippa gräs och rensa rabatter nu i sommar åt grannarna…

Som Flaxii sa, sälj sånt du inte använder längre på blocket. Du har säkert massor med saker som bara ligger och "skräpar" som kan göra nytta hos någon annan :)

Kul att du ska få en egen häst =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Carmenzita
0

#3 Tacktack :D:D:D

Zadeira
0

ställ upp på loppmarknad. Jag tjänade 300 spänn på tre timmar. Inte jättemycket, men alltid något och du blir av med skräp. Fråga kompisar/föräldrar/släkt och sådant du kan sälja

Carmenzita
0

#5 Tack super bra tipps! :D

Flaxii
0

Baka muffins/bullar/kakor och sälj påsvis. Jag och min kompis tjänade faktiskt förvånansvärt mkt på det ;)

IdaS-A
0

Har rätt stor erfarenhet av det där :)

Har köpt många hästar själv, innan jag fick en inkomst.

Spara alla födelsedagspengar, julklappspengar osv. Investera i en utbildning eller nåt, som du kan tjäna pengar på. Sälj grejer på tradera, blocket eller vad som helst. Köpte min första egna häst som rätt ung, sparade varenda krona jag fick.

Carmenzita
0

#7 Tack! :D super bra tipps at baka ju! :D hade jag inte tänkt på innen ;)

swedensess
0

sälja gamla tidningar och böcket t.ex. och gå ut med grannens hund, tvätta bilar typ :P