Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 596 ggr
bubbelbubbel
0

bubu=hästlös

-Igen.

Så nu var jag färdig för denna gång, känns ändå okej på något vänster, ägaren kom hem ungefär två månader tidigare än beräknat pga vissa omständigheter, nu spelade ju det egentligen ingen roll eftersom dom går på bete nu i vilket fall. 

Igår när jag kom ut stod jango inne och var snorig och hade feber, samt att hennes patella spökade och ena bakbenet hade låst sig så stackarn kunde knappt gå.
veterinären kom efter en stund och sträckte ut hennes ben och hade sig, gav henne lite smärtstillande och tog ett blodprov.
pratade om att det eventuellt kan bli tal om operation, får väl hoppas att det löser sig utan det.

fick tråkiga nyheter också, dom har beslutat att låta rocky somna in någon gång i sommar. känns sjukt tråkigt, för dendär gamla gubben stampade ju rakt in i mitt hjärta, men det är ju helt och hållet det rätta att göra, han är gammal och mår inte bra, så på det sättet känns det ju bra, men han är ju ändå min gammelsmurf…

ja, så vi får väl se hur det blir nu framöver, om inte annat har jag en hel sommar att njuta av ensam :)

Spiritinthesky
0

hoppas allt löser sej för dej (: <3

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Johanna
0

det är ganska skönt att vara hästlös ;) men….

var o hälsade på i ett av mina gamla stall igår för o kolla på fölet.. lr ja, nu är han ju 1år.. o oj, vad sugen jag blev på häst igen.. redan ;) lr så var det bara känslan av Plutten som for över mej.. :/

fast, det blir ändå inget förren till nästa vår såfall..

pippa__
0

Tråkigt med Rocky..=(

Du kanske är sugen på en liten minihingst att ut och promenera med och ta me till gummifabriken? ;) hihi

lisette
0

vad tråkigt, men det är ju verkligen rätt beslut när det gäller rocky!

gejsa
0

Tja, Gejsa finns ju fortfarande till salu så…….:)

bubbelbubbel
0

ja det är verkligen rätt beslut när det gäller honom, men det kändes helt sjukt när jag var hos honom i hagen och visste att det förmodligen var sista gången jag stod där med han, jag har gjort sånna småsaker med honom hela vintern, för att jag visste att tiden skulle komma, bara stått med armarna kring hans hals typ. ja, det kändes konstigt…

#3, haha, och ta med mig till gummifabriken ja, det skulle vara nått ! Hej! det här är jag och min minishetlandshingst :)