Korsningsto säljes!
Flisan är ett korsningsto f.97, 153 cm. Hon är jättesnäll att hålla på med i stallet, hagen och på ridbanan. Hon har lätt patellaupphakning men det är inget som påverkar varken ridningen eller hållbarheten på hästen. Hon är klickertränad, följer efter en lös, tränat att gå över plast, lukta på läskiga saker m.m. Hon är jättemysig att rida på ridbanan, går på tygeln i alla gångarter och jobbar jättefint. Hon kan skänkelvikning, öppna, sluta, fram- och bakdelsvändningar, rygga m.m. Hon har lite problem att orka hålla igång bakdelen när hon blir trött, men det krävs bara mer muskler så går hon jättefint! Hon är snäll att rida ut på ensam och i grupp men är inte trafiksäker och kan reagera ganska kraftigt på trafik. Hon har lugnat ner sig nu på slutet, att möta vanliga bilar går oftast bra om vägen är bred, känner hon att hon blir trängd kan hon slänga sig men hon sticker, stegrar eller sparkar inte. Hon kräver rutinerad ryttare med tid att träna henne varje dag. Hon säljs då jag går i skolan långt bort och därför inte har den tiden, och min mamma som jag tänkt dela henne med inte vill rida henne själv. Hon säljs för 20 000:- utan utrustning och 25 000:- med ALL utrsustning, sadel, träns, täcken, benskydd, grimmor, repgrimma, flughuva m.m. Kan bytas mot trafiksäker islänning eller häst 150-160 cm…

Varför säljer du henne?

Står i annonsen.. har inte tid att ta hand om henne helt själv, då jag går i skolan 1 h 30 minuter bort och pendlar varje dag.. Från början hade jag tänkt att jag skulle dela henne med min mamma, men eftersom Flisan kan bli så nervös när man rider vill inte mamma rida henne. Jag har därför bestämmt mig för att sälja henne och köpa en trafiksäker, lugnare häst att dela men min mamma…

Läste visst lite väl snabbt…
vad är det för korsning ?

mamman är varmblod, pappan vet jag inte, det står korsning import från Irland i pappren, tror han är nån slags ponny, flisan har lite ponnyutseende, han heter Aerylic om någon vet vem han är…

Vad menar du med lukta på läskiga saker? heheh

Vad menar du med lukta på läskiga saker? heheh

Eftersom hon är lite fegis, så är det mesta som ser annorlunda ut läskigt… Jag har lärt henne att säger man titta, ska hon lukta på det läskiga, då klickar det och ur mattes fickor strömmar det godis=)

va söt!

ingen intresserad? hon är jättemysig, skulle gärna behålla henne om jag hade tid eller hjälp, men är så less på att behöva vara beroende av medryttare…

Pröva på blocket eller hästnet eller någon annan hästsajt. Tror att dom flesta har häst som är här.

har redan provat på blocket, hästannonser, hästnet och bukefalos.. inga seriösa svar, dock många "brevvänner" och nybörjare…
Får jag inte henne såld snart blir hon nog kvar ett år till, så får jag se hur det blir nästa år. Säljer jag henne då blir hon nog dyrare, då jag hoppas att trafikträningen blivit bättre och "galoppformen" sitter då…

åhh vad söt =D *putt*

åhh vad söt =D *putt*
Jag och min mamma letar häst. Hon verkar bra på alla sätt, men vi letar dock efter en lite mer trafiksäker häst.

#19 Jo, de flesta vill ju ha en trafiksäker häst. Det är lite jobb för att få Flisan trafiksäker, men med en LUGN och rutinerad ryttare tror jag att hon skulle kunna bli det med rätt träning…
Jo, jag vet det är bara träning. Vart bor du ungefär?

Tierp, 5 mil norr om uppsala..
Okej, det är en bit. Jag bor nära göteborg.

jo, då är det nog lite långt att åka. Vill helst sälja henne till någon som bor lagom långt bort för att jag ska kunna hälsa på henne också, så jag vet att hon mår bra..
Ja, det är klart. Lycka till!!

*putt*