Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 596 ggr
Thorsson
0

Jag hade tur i oturen!

Ja, idag red jag ut med steffi, skönt att få komma ut! Lånade Syrrans Hackemore, och det gick kanon. VIlle testa det igen, då vi snart ska iväg till tingsryd och handla! :D Allt funkade kanon, gick mycket bättre på det, och jag testade att plocka ner honom, lyckades massa, men han gick inte ner helt. MEn fasen vad trög han blev. Kunde hålla han i en kort galopp utan att han drog fram huvudet. Tänkte bara ta ett par varv i skraiit, trav och galopp på ridbanan när vi kom hem för att testa på ridbanan med. Hade regnat innan, men det av ju inte blött ute så det va inga problem, kommer i en lugn galopp i högerr varv, han glider till en kraftig gång, jag kommer upp och fram ur sadeln, han glider igen, jag skjuts upp ur sadeln, och han bara tappar all balans av sin halkning och vi går om kull. Jag han dock komma ur sadeln, innan han landade på mitt ben. Va nära en sten med huvudet, men tack och lov hade jag kurat ihop mig när vi föll, så jag missade den.

Jag klarade mig med ett rejält stuckat lillfinger, ömnde höft och verkande korsrygg, och axlar. Blev även lite chockad!
Han klarade sig med en chock och massa lera. Han blev inte halt eller något. Tror inte ens han sträkte sig. Skrittade lite sedan bara.

Kan något av denna olycka komma senare?

__iE
0

Usch, låter inte kul.. Tur att det gick så bra som det gjorde och hoppas din värk går över snart.

Thorsson
0

Ja, men det va inte så hemsk som jag trodde det skulle va att gå omkull. Men jag skulle helst velat slippa det. :)

Anna
0

Ah, vad läskigt!

Hala underlag är det läskigaste som finns… fast än så länge har Windy bara gått ner på knä och sedan tagit sig upp igen utan att riktigt gå omkull, tack för det :P

Usch vad läskigt. 

Ingen friidrott för dig imorgon antar jag? ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

elinnn
0

Usch, tur att det gick bra ändå!

#3: Vi ska också ha friidrott imorrn, det är KM :)

elin
0

Tråkigt för dig och din pålle.

Det kanske kan bli som så att han är öm i ngn muskel dagen efter eller så, när jag var med i en olycka och mitt knä fick en rejäl omgång så haltade jag som *an den dagen, dagen därpå var knät dubbelt så stort och jag kunde inte ens ta mig upp ur sängen. Spydde även som en jag vet inte vad… så ev komplikationer kan de ju bli dagen efter för även våra små hästvänner.

Krya på er iaf.

/Elin

Thorsson
0

#3. Nej, jag sa att jag kunde gå till skolan, men hon fick befria mig från idrotten. Men Elisabth sa att jag skulle stanna hemma pga av detta.

#5. Okey, men jag får ta det lugnt med han idag. Lite barbacka är ju aldrig fel! Maserade in lite linemant i hans rygg där han ömmat tidigare så att han inte får ont där eller så. Vi får se hur han mår idag, kanske bara blir en kort promenad! Usch då. Verkar som det gick sämre för dig! :( Jag har aldrig skadat min när jag har åkt av, är mer klantigare utanför hästarna. Krossade knäna när jag snubbla på en trottoarkant -.-'

Thorsson
0

Idag känns det inte bättre, är ömmare från nacken ner ill höfterna, och lillfingret känns förj*vligt! xD