tråkigt..
urs så tråkigt jag har det.. är det ingen om undrar om något, vill diskutera något eller behöver hjälp med något?
har så otroligt lite att göra att jag snart börjar städa.. haha
Haha.. Hur går det med städningen? ;)
orrrkar inte städa… börjar planera lektioner istället, men ha rlite idétorka. något tips? lektionerna gäller dressyr i treori och ridning. nivån är typ skänkelvikning. vi ska nog träna sits och lite flytta…hm… kör nog på mussepigg-övningen imorgon..
Haha.. Låter nog bra.. Haha.. Själv så tränar jag mest gångartsträning (islänningar), så det är nog inte till så mycket hjälp!! ;)
Nej, har tyvärr lite idétorka. Har precis registrerat mig på bukefalos. = )

#2 Mussepigg-övning? Vad är det?
jag samlar alla elever på en stor mittvolt (tänk musses huvud) alla travar i tex vänster varv. från denna volt har du möjlighet att välja att välda ut från "huvudet"/volten, åt sidorna och lägga en volt åt andra hållet. denna volt är mindre och bildar ett öra på musse. denna volt läggs alltså i höger varv och rid i skritt. du får när du vill vända ut på denna volt, men bara på samma angivna plats såklart. du skrittar mist ett varv på detta öra och sedan när det känns bra så återgår du till huvudet i trav. på motsatta sida om huvudet / stora volten så kandu välja att gå ut i andra örat på muse pigg. detta blir alltså också i höger varv, med rids i galopp. samma regler här, fattning och avbrott sker på ingång och utgång på volten. och du kan när du vill rda ut på huvudet i trav igen.
övningen är perfekt när man har många ridande och alla ehöver träna på olika saker, plus att man kan anpassa sitt val av vilka öron man vill in och ut på och hur länge man vill rida i huvudet, efter hur hästen känns..
Förstår du övningen? haha ingen brukar fatta när jag förklarar…!

Jag tror jag hänger med faktiskt=) Men blir det inte "trafikstockning"? Det låter annars som en bra övning, lätt att ha en översikt på antar jag?
nej det är ju superbra att träna att se upp på varandra. de på öronen har företräde ut på huvudet. håller på böra en bild. kolla strax igen…
här har jag nu ritat lite så där halvförståeligt… nu tog jag vänster varv, men man ska ju så klart byta!

Mm, de kanske man skulle prova på…bra träning för omställningar i sidorna och blir ju inte så tråkigt för hästen(och mig själv) heller=)
#10, ja den är jättebra! men däremot lite tråkig att rida själv, bät om man är ett par stycken iaf!

ems…det ska jag prova i morgon. Låter som en bra övning!
Jag sitter här och klurar på en bomövning till imorron för mig och pållen.. ems, tror du att man kan lägga ut lite bommar någonstans på mussepigg övningen?