Ni som släppt på bete
Hur gör ni när graderna kryper ner ordentligt på nätterna ?? Täckarna el låter dom va som vanligt. Kollade på vädret och det ska gå ner mot 2 grader här framöver på nätterna.
låter dem vara som vanligt!
På natten kan de ju röra på sig, äta och hålla värmen på så sätt. och sålänge det itne blir hyperkallt, dvs -5 grader eller mera så är det ignen fara, de kan röra på sig och hålla igång.
hade gärna haft min häst ute dygnet runt nu men stallägaren larvar sig.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Går dom på bete är det ingen fara. Då har dom ju gräs att äta och brukar hålla värmen om dom är sunda. Kylan brukar ju inte vara nån fara. Dom har väl träd i hagen m tanke på hällregn?
MEN skulle det regna ihållande hela sommaren samt kyligt så kanske man funderar annorlunda men har egentligen rätt tåliga pållar…ev ett regntäcke på Ludde nattetid isåfall:-D
jag täcker inte alls och de klarar sig bra! har gott om bete så de håller uppe värmen bra. skulle det bli ett par dagars ihållande regn täcker jag nog den gammle. Men du har väl föl? då hade jag tagit in på natten tills nätterna blivigt varmare.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Jag har inte släppt mina på bete ännu, just med tanke på fölet. Men hade gärna fått ut Fritz även natte tid men han vill ju ha sällskap !
Fritz får komma hit o gå m Ludde?…behöver fler t mitt bete..
ja dom har fått gått ute i några veckor nu. så dom är på bete

#7 Gulligt av dig =0) Men jag har ju intressenter var och varannan dag som är och tittar på honom, så det blir ju lite omständigt.
Har förövrigt inte hittat någon det klickar med 
annars har jag till en till ett par veckor bor ju vid hörbymasten så det är ju nära :)

#10 Bor du vid masten ??? Den ser jag klart och tydligt härifrån =0)

har täcke på dem. förutom shettisen arla, hon har bara ett ofodrat regntäcke om det ska regna över natten.
Nej, bara eksemtäcke på eksemisen.
#11! jag ser den med bra :) bor i Pärup. har väl 1,5 km till masten hemmifrån :) vill han komma ut på bete nu i ett par veckor eller till du hittar ngn som ska ha honom är han välkommen hit!
Lillan går med täcke :)
ja jag har tänkt på detta å i går va det både regn o kyligt men så gick jag ut å kolla till dom i hagen dom åt å undra vad katten jag ville :P jag gick in å kännde på dom o gav dom varsin go natt puss det va vid 22 tiden jag kolla till dom å dom frös inte :) I hagen finns även flera bra stora granar dom kan stå under å söka skydd.
Jen kan dom få fång av frostgräs trodde det va kolik?
#16 Kan hästarna få fång av frostgräs ? ;O Det visste inte jag ! Men jag lägger på min ponny ett täcke på nätterna. Det är ganska jobbigt att åka bort till stallet på mornarna, men helldre det än att lilla ponnyn får frysa haha x)
#18 ja, fruktanet är högt i gräset när det är frost. Men även kolik kan de ju få om de blir kalla i magen