Hur många år har ni ridit?
Hur många år har ni ridit/hållit på med hästar och hur gammal var ni alltså när ni började? :)
Stort sett uppvuxen med häst!

mja.. jag har ridit ca: 9 år nu..
I 10 år aktivt, men är i princip född på hästryggen…

11 år på "riktigt", tycker inte riktigt det räknas med ponnyridning =) var 6 år när jag började på ridskola alltså.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
har ridit / hållt på med hästar i ca 10 år.
Jag har nog ridit i snart nio år, alltså sen jag var tolv.

Jag var nog nio när jag började rida på ridskola, är 16 nu.
Jag började som femåring och nu är jag 13 :)

Har ridit i fyra år fast flera gånger i veckan. Började när jag var nio och är tretton nu. )

hmmm, borde bli ca 27 år!
*** Kärleken övervinner allt ***
Själv så har jag ridit snart 8 år. :) Jag började på ridskola när jag var 4 men hade ridpaus typ ½ år då jag var 7.
9 år, är 15 själv.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Ridit i 18 år. Haft egen häst i 14 år och är 28 år för tillfället
Jag är 27 och har ridit aktivt sedan 6 års åldern dvs i 21 år. När jag var 14 fick jag min första egna häst, det var 13 år sedan.

Ridit i 13 år. Först 6 år på bara ridskola, sen ridskola + medryttarhäst, sen ridskola + medryttarhäst + medryttarhäst. NU medryttarhäst + medryttarhäst. Rider fn 5 ggr/vecka
Måste bli … 8 år nu tror jag…Eller kanske 9. :P Men under de åren har det inte handlat om ridskola en dag i veckan, utan minst 3 dagars ridning per vecka. Och nu är det ju 7 dagar ;)

Har ridit i lite mer än 4 år.

ca 15-16 år

Några år sådär. 8 kanske? Häst har vi haft i familjen sedan jag var tre. :)

Jag började rida när jag var 4, nu är jag 19, så i 15 år har jag ridit :)
Jag har ridit i 11år nu, så jag började alltså när jag var 6 år gammal.
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Tre år… Synd att man inte blev hästintresserad innan det.
3år, 2år på ridskola.
Nu rider jag på ridskola en gång i veckan och medryttarhästen 2-3g/v. Ska rida medryttarhästen fler dagar i höst när jag har körkort och kan komma ut där lättare :)
Har "ridit" sen 4-års ålder. Då bara åka häst, sen fick jag lära mig lite mer "ridning" på en ridskola som 5-åring, och som 6-åring började jag på ridskola där det var lite mer ordentligt, med teori och skötsel av hästar och allt. Så det blir väl 15 år nu om man räknar från start.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
hmm ska räkna… börja när jag var 7år så det blir 25år men så hade jag ett uppehåll pga allergi hos sonen i 2år så 23år intinsivt 2 år vart bara rida 4 dagar i månaden då han var hos sin far.
började på ridskola när jag var 7-8år o höll väl till där tills jag gick i 7:an -8:an, under tiden hade jag börjat i ett stall som födde upp halvblod o new forest och där red jag parallellt m ridskolan….slutade rida som 18-åring o höll uppe till jag var 26 år och då tog jag upp det igen o köpte egen häst efter ett tag.. hade väl ridit sporadiskt där emellan men inte jätte mkt…men nu slutar jag aldrig igen!
Hm. Har ingen riktig koll :P Men jag har nog ridit på ridskola i sisådär 7 år. Och hållt på med hästar i sisådär 9-10 kanske.

Började när jag var 7-8 tror jag och nu är jag 15, så 7-8 år är det nog.
Jag började rida på ridskola 1977. Hade ridit sporadiskt (på 4H-gården) innan dess, men det räknar jag inte.
17 år är det nu :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Jag började rida på ridskola när jag var 5år.
Men blev medryttare när jag var runt 10 år, så det är väl efter det man har börjat fatta det där med häst. Allt runtomkring ridandet får man ju inte reda på på ridskolan menar ja. :P
Så det är väl 15årnu , fyller 20 i år, som jag "ridit" häst.

Jag började rida när jag var 7 år (man fick inte börja tidigare där, dumma ridskola ;D). Så för mig blir det… 12 år :) För snart blir jag 19år
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Började rida någorlunda regelbundet när jag var 6, alltså 11 år sen:)

ridit på ridskola i 9 år, sen ett halvårs uppehåll och sen 3 medryttarhästar på 1,5 år därefter foderhästen i 1,5 år, så 12 år totalt.
ingen aning när jag började men tror att det är runt en 10 år nu iallafall, men har haft uppehåll i sådär 3 år nu sen min häst dog men har ridit lite då och då iallafall men inget direkt regelbundet :(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Hmm.. Började rida när jag var 7 och nu är jag 13 så det blir väl 6 år (:

Fick efter MYCKET tjatande på föräldrarna, börja rida på ridskola när jag var tolv. Innan dess hade jag hängt i stallet i något år. Blir 21 i år, så är inne på mitt nionde år =)

jag börgade när jag var 6 , och nu är jag 13 :)
Hmm.. Jag har ridit i 6 år nu :)
Från ettan till sjuan ^__^

Jag har ridit i ca 30 år. Börja på ridskola när jag var 6 år. Red på ridskola i 11 år. har haft fodervärdshästar. Och fick min egen när jag var 20 år.

13 år :D
Började rida när jag var 5 så 13 å i sommar :)
7 år ungefär. :) Började när jag var 8.
Började när jag var åtta och har alltså hållit på i åtta år nu ;) fast jag har bara riktigt njutit av de åren de två sista då jag fick lära mig rida och hantera riktigt!!
Jag började på ridskolan när jag var 7 år men suttit på häst ryggen innan dess^^ Nu ska jag fylla sexten ^^ orkar inte räkna året men men xD=P
Började på ridskola när jag var 9år och har ridit sedan dess. Rider numera privat sedan 4 år tillbaka.