Hästtidningar
Eftersom jag snart blir hästlös och inte kommer att ha kontakt med hästar på flera år, fem för att vara exakt, tänker jag lindra abstinens besväret samt hålla mig uppdaterad dels genom denna sida men också via hästtidningar.
Funderar på att börja prenumerera på någon men vet inte vilken. Jag har ingen aning om vilka som finns ens, vet bara om hästfocus.
Vilken rekomenderar ni? Vill ha en seriös tidning som håller en uppdaterad med senaste nytt och där man kan lära sig om allt möjligt inom hästvärlden.

Ridsport. De andra innehåller, enligt min smak, allför mycket reklam. Hästen är också bra.

jag gillar hästfocus mkt faktiskt. de sista ggr har det dock inte varit mkt intressant i dem..
annars tycker jag du tar min häst så du får läsa mulle! :D

ja, helt klart min häst x) den allra allra bästa tidningen jue (älska mulle…<3) 
Jag vill defenitivt rekomendera tidningen häst och ryttare det är en superbra tidning som har allt inte bara tränings tips.
Hästfocus och Lucky Rider gillar jag :) Lucky Rider är iofs westerninriktad, och det kanske du inte är intresserad av.

Jag läser Hästfokus o Ridsport. Ibland även Hästmagasinet elelr vad den nu heter man gillar helt klart Ridsport och Hstfokus bäst, bra artiklar som pasar alla. Men varför ska du vara hästlös ii 5 år??

Ja hästfocus verkar helt okej, den ända jag läst faktiskt. Tyckter bara att innehållet kan vara lite torrt ibland. ridsport verkar också vara populär, många verkar läsa den här. (blir lite mycket "verkar" här)
Ja mulle är bäst, min idelabild
#6 Ska börja studera på en annan ort långt borta där jag nu bor så jag har ingen möjlighet att behålla hästarna. Utbildningen tar fem år, it sucks!

Hästfokus och Ridsport mest ^^,
ridsport framför inte fakta utan egna åsikter.
#9 Jo, jag har hört ganska dålig kritik om den tidningen… Tex att de kritiserade barfota gång. Sedan när en ledande person inom den "filosofin" ville försvara sig i tidningen vägrade de publicera hans svar. Säkert känner någon av er till historien.
Jag läser inte hästtidningar så ofta men när det blir så blir det Hästfocus om de har intressanta artiklar. Och MinHäst förstås 
hm.. beror ju helt på vad du är intreserad av. hästfocus innehåller mycket alterativt och western, vilket jag inte är intreerad av. ridsport special är bra men lite väl mycket tävling på hög nivå (mycktet om tex maria gretzer osv). jag blandar rätt gott efter vad jag är sugen på. köper alltid själv efter vad som ser intressant ut i affären
#10. jo precis, de hänvisade till att det inte var godkänt av djurskyddsmyndigheterna o därför inte kunde publicera hans svar på tal, dock har metoden varit godkänd sen 04.
Det är visserligen mycket reklam i följande tidningar (men bra artiklar)
Hästfocus
Hästmagazinet
Stallmagazinet
Läser själv inte Ridsport.

Inger - varför läser du inte ridsport?
#14 Inget ont om Ridsport, men det handlar bara om tävlingar tycker jag.
Det beror ju på vad man är intresserad av. Är man intresserad av resultat är ju Ridsport bra, innom alla grenar. Vill man ha serier å lite fakta min häst, Wendy. Häst å ryttare e ju bra för å får man ju veta vad som pågår innom förbundet…

#14 precis det jag tänkte.

På tal om djurskyddsmyndigheten, har ni varit inne på www.djurintressenterna.se? Där finns många diskussioner om djm:s remisser och liknande som i allra högsta grad rör hästägare. Man måste vara medlem för att få tillgång till forumet, men det är absolut inget krångligt

#15 Inget ont om ridsport?
Jag tycker MYCKET ont om ridsport, jäkla ljugare. hehe

Ottino - Varför tycker du det?

Tror det bli hästfocus ifall det intresserar någon, den verkar vara ganska populär bland ridsport ifokusar
Någon som vet vad en prenumeration kostar?

runt 500 har jag för mig, hittade det inte i tidningen. det stod att man kunde maila pren@hastfocus.se för att börja med prenumeration.