Framgång på Harryfronten
Idag vart syrran här och hängde på lillkillen.
Hon har bett mig retuschera bort hennes ansikte från bilden. Därav fluffy stuff on the head.
Harry betedde sig ypperligt. Hängde 3 gånger från varje sida.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Han betedde sig som väntat, blev litet jobbigt en stund men han sansade sig snabbt och accepterade läget, ha nbörjade luta sig bakåt. Men lyssnade noga på vad jag sa och alla runtomkring vart suveräna hjälpredor.
Sen har jag fått bita i det sura äpplet…. Har insett att MIN kunskap inte räcker till för att utbilda honom bettlöst, men så snart vi nått så långt så åker bettet ut igen.
Oj! :) Skönt att det går så bra! :)
Är det första gången? :)
#7 nej, vi hängde på honom vintern 06/07, men nu var det mer omständigt så att säga :)
Vi upprepade momentet några gånger, berömde och grejja. Han vart superduktig. ;)
Men däremot så känner jag att framgången förtas en del av att behöva vara "tvungen" att använda bett, pga okunskap…. Det retar mig men jag hoppas att jag en dag kommer rida honom helt bettlöst, och att min nya häst (den dag jag itne har Harry kvar) kan ridas in bettlöst och att jag då har tillräcklig kunskap både teoretiskt och praktiskt för att kunna göra det p åett säkert sätt.

Så söt han är! Ser ut som han känner sej mindervärdig av att stå på en löljig stubbe :P hihi
#9 han stod där gott o väl flera minuter, strechar säkert got ti rygg o bakdel det dära :D o dessutom fick han ju litet havre o smaska på så det var helt ok ^^
Har du provat med ett sådant bettlöst de har på tex hööks? där får de tryck längs med hela sidan av huvudet och det är lättare för dem att förstå! Sen rider du som om du har ett "vanligt" tränsbett i munnen!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#11 har ett sådant redan, men det är förlitet…. :S men förösker ordna så jag kan modifiera det och sen se om det fungerar bättre. Men det krävs lite ekonomiska medel för att ändra på det.
Dätremot hade aj gtänkt köpa ett smalt fullcheck, eftersom de ramar in munnen på hästen o ger stöd från sidorna.
Men vi har en som har häst i samma stall som oss som har ridit in sin arab bettlöst helt o hållet, hon tider på hack o bosal. Så det går, men tycker att om min kunksap inte är tillräcklig så känns det oroligt att utsätta både sig själv coh hästen för risker.
men jag har ett sidepull, ett hack, ett bitless bridle, och har ett antal varaianter på bettlöst som jag själv ska tillverka som jag sett på bild, bara jag får råf att köpåa materialet.