Måste bara få berätta!
Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag är så STOLT och GLAD och KÄR i min häst så UNDERBAR han är….
Kom till hagen idag. Kingen och Texas (Lindas häst) ligger ner i hagen. JAg fyller på vatten och går sen fram till Kingen som tittar på mig och bryr sig inte om att jag sätter mig bredvid honom och börjar klia han i pannan…han sluter sina ögon och myser. Jag ger ett litet tryck på hans hals och han lägger ner hela huvudet på gräset och sträcker ut sig för fullt och pust ut högljutt….:-)…jag fortsätter klia honom, efter ett tag höjer han upp huvudet igen för att sen lägga ner huvudet igen och bara njuter…… sen ville han inte gärna resa på sig. Tyckte det var skönt att ligga där. Texas låg en bit ifrån och solade gott han med…:-)
Tog ut Kingen ur hagen och sadlade och tränsade. Hoppade upp och gav mig ut på en runda på 1 timme i skogen. Helt själva för första gången. (håller på rida in honom) Vi skrittade och travade. På hemvägen gav jag honom långa tyglar för att han själv skulle få välja hur fort han ville trava. Han travade jättemjukt och härligt!!! Öronen spetsade framåt och såg så härligt glad ut!!!!!!! Jag känner mig så otroligt trygg på honom fast jag inte ridit honom så många gånger. Jag kan inte hitta ord för denna häst så glad jag är för honom!!!! Han är guld värd i mina ögon, för han har en sån personlighet som bara han kan ha!!! Så mammig och helt underbar! Jag släpper ALDRIG denna häst! Med Kingen har jag ett samspel som jag aldrig haft med någon häst förr…. våra diskussioner består av små lugna ord när han blir rädd o osäker, sen traskar han vidare!! På tisdag bär det antagligen iväg till vår tränare för miljöträning och last/körträning.
Ville bara skriva av mig min glädje o kärlek för denna häst!!!!
Man får verkligen nya friska tag att ta med sig hem till min älskade dotter när jag varit hos Kingen. Allt det som kanske varit jobbigt hemma är som bortblåst när jag varit hos Kingemannen………:-)

Va härligt det låter!! =) Vill oxå hitta det me nån av mina hästar!!
mysit å gulligt :) en bra vän du har
Låter ju suveränt mysigt!!
Gud vad mysigt! :D Det är en sådan häst man vill ha! :)
/ Sara & Casper