Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2086 ggr
Linda
0

häst Polo

Jag kikade in nu på Almare stäkets hemsida eftersom jag funderar på att gå och skriva en artikel om tävlingarna den 18/aug.

-Några mer som är intresserade av polo?

hjullan
0

inte jag!

Struten
0

sorrry, inte ja heller

Linda
0

Ehh nä hä..

-Jag tycker att det ser super kul ut.

-Vad är ditt ointresse baserat av?

Många tycker att polo är en överklass sport men jag anser att så är det väll med allt när det inte finns inom räckhåll?

-Förr räknades både ridning och golf som överklassysslor ju.

-Almare är det enda stället i sverge..vad jag vet som ordnar tävlingar, dessutom så behöver man varken ha egen häst eller ha ridkunskaper för att börja.

Ha det gott!

RubHel
0

Jag har aldrig kollat på hästpolo eller provat det, men tycker det verkar vara en riktigt rolig sport =)

Struten
0

ok:) ha typ bara sett de på tv i nån film :P ja tycker de ser lite riskabelt ut om ja ska va ärlig de är så många hästar o sån hiskelig fart … lite läskit tycker ja de ser ut:P

ja håller mer på me dressys,hoppning och skogs ridning men mest blir de väll dressyr o ut i skogen :D för gammel tanten jag sköter o rider har sån hiskeli fart när man hoppar så de är inte så trevlit  o komma mot hindre när hon drar iväg i typ 180 så de blir sällan hoppning:P

Linda
0

Ja inte behöver man ju pröva själv, betvivlar starkt att varken jag eller någon av mina hästar skulle vara särskillt passande men jag gillar fart, spänning, hästar och vackra män…..och givetvis..glamorGlad

Struten
0

jag gillar fart, spänning, hästar och vackra män…..och givetvis..glamorGlad  de håller ja me om men ja gillar inte när de rä sån fart så de känns som att man inte kan kontrolera den typ som på hem vägen när man är ut i skogen då kan de va lite svårt att  få stopp på tanten men de går ju de me :P samma gillar ja inte heller ´sån fart de blir när hästar blir starka o drar iväg framför hinder när man hopar för då går de offtast inte o gö så mykke bara åka me o hoppas på att de går bra typ:| men om man brallar då å då  kan de va kul:D

Linda
0

Men visst verkar polo spännande att titta på:)

Struten
0

jodå:P men ja sku inte vela spela..tänk om man råka slå fel me klubban o träffa benet på nån häst :| de sku nog int va så skönt de va blandannat de ja syfta på när ja tycker de är läskit me dom där farterna o när de kommer många hästar nära inpå när man spelar om man sku råka träffa nånn:S

Linda
0

Det är en väldigt, väldigt gammal sport så jag tror att det inte händer iaf hela tiden, men visst allt kan hända.

(även i hoppning etc, för att inte tala om fältävlan)Flört

Struten
0

jo ioförsej när man ser på dwe så:D :P fast där har man inga klubborFlört

LinneaG
0

Var på polon förra året, ska se om ja åker dit i år med..

lisette
0

jag såg faktiskt hästpolo på eurosport för ngn månad sen. jag tyckte det såg skithäftigt ut. jag undrade lite om deras extra tyglar (de red på två tyglar nämligen).

klart vi vill läsa en artikel om polo! varför inte om en massa udda hästsporter? som tornerspel hade jag älskat att läsa om… :D

Struten
0

sku åxå vela läsa artiklar om lit udda grenar:P sku va skoojit:D

Jillsan4
0

Hej jag har spelat hästpolo. Det är jätteroligt men svårt. Man ska ha kontroll på både häst och klubba samtidigt. Det finns en klubbi Göteborg som har en duktig tränare. Mvh Jillsan

emsems
0

inte direkt, men skulle vara kul att läsa något om det iaf!

MiaMaria
0

Är inte så insatt i det men skulle helt klart va roligt att lära sig mer

Linda
0

#12 Vi går dit med hatt och allt och dricker lite skumpa..!!

Faxlin
0

Tycker hästpoolo låter super skojigt att få läsa om.
Ser fram emot en sådan artikel, även om jag aldrig skulle väla att spela själv. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LinneaG
0

Linda - skulle va riktigt skoj ju!