Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 466 ggr
jn84
0

Stolt ägare till min lilla plutt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en nästintill sömnlös natt hämtade jag Yessica och Jennie strax efter sex imorse. Vi åkte till stallet, fodrade hästarna, lindade benen på Dandelion (eftersom benskydden vägrade komma fram från sitt gömställe), lastade utrustning och skulle sen påbörja evighetsuppdraget att få in Dandelion i transporten. Hade beräknat över en timme för lastningen och gissa om vi blev snopna när han stod på plats redan inom 10 minuter! Förvånad

Var lika bra att åka på stört. Hämtade upp Jossan och Emma (Emma låg fortfarande och sov när vi ringde och sa att vi lastat färdigt) och åkte till Trögds. Kom fram innan tävlingsplatsen öppnat men parkerade ändå. Trodde vi skulle få problem med Dandelion som brukar försöka sparka sönder transporten när den står still och nu hade ju inte sekretariatet öppnat så vi kunde visa papprena för att få ta ut honom. Men han förvånade igen! Stod stencool i transporten i över en halvtimme innan vi lastade ur.

Var väl lite stirrig när han kom ut och vi skulle försöka brodda osv, men det gick ändå.

Yessica satt upp, red fram och sedan hoppade fram alldeles galant.

Inne på banan blev det stopp på andra hindret. Sen på femte och en utvägran på sjätte. Men eftersom det var Clearround med omstart så körde hon igen och då stannade han inte en enda gång. Rev en bom bara, men så himla duktig! Det var ändå hans första borta tävling nånsin!

Men han verkade tycka det var kul med tävling och ville inte åka hem. Vägrade gå in i transporten trots alla knep. Till sist blev jag arg och tog till spöt. Då blev han också arg och tog till bakbenen som for omkring överallt. Då blev jag ännu argare och till när han till sist gick in i transporten så var vi lika sura båda två. Kändes som att allt annat han gjort så duktigt under dagen var helt bortglömt, jag var bara förbannad. Men han gick ju in till slut, även om det tog 50 minuter.

Men överlag var dagen väldigt lyckad! Är så himla stolt över min pojke som ibland kan vara så väldigt hingstig och omöjlig. Idag var han mest bara duktig. Jag törs nog låta honom åka på fler tävlingar nu när jag vet att man slipper skämmas =D

VeNyRa
0

va kul :D Monsun förvånade också på våran första borta tävling, man blir bara så överaskad och glad! =)