Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 6425 ggr
gejsa
0

O.T. Jaaa, jeansjackan är tillbaka i mode i år!

Så nu är det bara att leta i sin garderob. Jag hoppas att den hänger kvar där långt in i klädgarderoben.

Även träskor är mode. Fast dom blir ju så tunga så jag föredrar mina plast. :)

AusaBausa
0

Usch har aldrig gillat jeansjackor…de jag provat(o det är mga..)har varit korta vid midjan o långa i ärmarna…

gejsa
0

Men du kan ju kavla upp ärmarna. Hur tror du jag får göra som är så liten? :)

AusaBausa
0

nja gillar inte dem ändå…ja är inge lång heller…tur det finns olika jackor för olika smaker o modeller..;-D

Alex
0

Haha :P Jeans jacka är jag inte så mycket för (går ju oftast i jeans, så det blir väldigt mycket jeans då… ;)) håller mig till skinn :P

Men träskor kan vara gött att gå i ibland faktiskt ;) Speciellt i stallet på sommaren :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AusaBausa
0

ja precis…äääälskar jeans så blir lite kaka på kaka… dock gillar jag trätållor!Skööönt!

Alex
0

Jo exakt, man ser ju ut som en vandrande jeanshög ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

AusaBausa
0

JA!

gejsa
0

#3# Du är inte så lång! Hur lång är du då? För du lär ju inte vara kortare än mig.

Ja, jag förstår att ni inte gillar jeansjackan. Ni är ju inte så gamla. För mig är det nostalgi. Då var det jeans jämt både byxor och jacka och träskor. Så för mig är det roligt och jeansjackor är sköna att ha på sig också tycker jag. :)

AusaBausa
0

jag är 160, och du?

gejsa
0

Haha törs jag skriva det här? 148 bara.

Alex
0

#8 Jag hade faktiskt jeansjacka när jag var yngre ;)

Hihi då är jag mittemellan med mina 158 cm ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#11# Ja, det kanske du hade. Men det här modet var när jag var typ 14- 15 år. Och det är ju ett tag sedan ungefär när AusaBusa föddes. haha

AusaBausa
0

ja vi hade också jeansjackor förr men gillade dem aldrig men alla hade o då skulle jag också ha…

jag som trodde jag var ensam o va kort, hihi

gejsa
0

Haha trodde du hade ramlat av stolen för du blev så tyst. Att vara 160 är inte kort för mig. :)

AusaBausa
0

haha nej då strax blir det tyst måste sooova..drack kaffe lite sent bara så liite pigg ännu…

jag tycker 160 är kort m en man som är 192!!!

gejsa
0

Skojar du?! Min är ju 194. :)

Alex
0

Jag har pojke på 180, tycker jag är lagom ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

AusaBausa
0

ja ha då har vi hittat varsena flaggstänger….:-D

gejsa
0

Precis! *fniss* Vad ska man göra när kärleken slår till? Inte så lätt att säga nej du är för lång för mig.

AusaBausa
0

nej inte en chans…;-D nej nu säger jag gonatt…

gejsa
0

Natti natti sov så sött. :)

tezzie
0

Jag vinner Allt :-)

Jag är 173 och gubben 198 cm ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

jn84
0

#22 Det gör du ju inte. Din gubbe är ju bara 25 cm längre än dig.

Carolas är ju 46 cm längre än henne!

Det är skillnaden som räknas, inte längre =P

(Jag bestämmer nämligen) ^^

Eve
0

Jag ahr också haft lite svårt för jeansjackor. De är jättesnygga, men inte på mig :P

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

[Jennniie]
0

Håller med Eve, jag tycker det är fint. Men inte på mej.

Min förra pojkvän var 203 cm  lång och jag är 168cm. Så jag är nästan i klass med er, om man ska jämföra längden mellan sin käraste. Men aa vi är ju inte tillsammans längre men iaf. :P

gejsa
0

Jag tror nog inte att någon slår mig i längdskillnad iaf. Fast det är ju inte så mycket att skryta om heller så……:)

gejsa
0

Jag är nog för gammal för att använda jeansjacka i dag. Men jag tyckte det var en kul grej att båda är mode i år.

AusaBausa
0

#27 det är du väl inte!!!???!!! för gammal o använda jeansjacka…tycker man om det o passar i det så ska man använda det oavsett ålder;-D

gejsa
0

#28# Ha ha jag tror nog det iaf. Jag minns själv när jag var ung och såg någon som försökte klä sig som om hon vore ungdom och var gammal.

tezzie
0

Nu får du ge dig Gejsa, klart du kan ha en jeansjacka på dig =)

Jag tycker att det är ett rätt skönt plagg, men jag använder sällan jacka på sommaren, möjligvis på kvällarna och då tar jag fram en mysig kofta istället!

Turfaren
0

Precis som Gejsa har jag börjat känna mig för gammal för att använda jeansjacka. Man ska åldras med värdighet. ;)

tezzie
0

Man kan åldras med värdighet och jeansjacka :P

Turfaren
0

Kanske, men törs man ta risken? ;)

Själv blev jag lätt nostalgisk, när jag för några dagar sedan såg att Filippa K har snickarbyxor för män i år. Då mindes jag hur det var kring 1980, då både killar och tjejer hade snickarbyxor. Hur bekväma de än var, stämplade jag mig dock som på tok för gammal för ett återfall.

tezzie
0

Haha, jag tycker att du ska köpa dig både hängselbrallor och en jeansjacka, då åldras man med värdighet ;)

Turfaren
0

Driv inte med gamla människor. Du skulle inte säga så, om du hade sett mig. ;)

gejsa
0

#35# Hur gammal är du då? :)

Turfaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

50 år.

Jag hittade en bild av Filippa K:s snickarbyxor. De är nog tänkta för dem som är yngre…

gejsa
0

#37# 1 år äldre än mig då. :)

Har du häst eller rider du någon annanstans? Kul med en gubbe också. :) Vi har ju en pojkvasker som heter Slo här också.

Turfaren
0

Jag började rida som vuxen och det blir tyvärr inte så ofta. När jag rider, blir det privatlektioner, då jag inte har möjlighet att delta i någon grupp pga arbetstiderna. Även körning intresserar mig, och förra året gick jag en kortare kurs på Flyinge.

gejsa
0

#39# Jag började också som vuxen. Köpte mig en oinriden häst (fjording) som jag även har kört in.

Turfaren
0

Jag hittade en gammal bild från en av de första gångerna som jag prövade på att rida. Den passar bra till denna tråd.

AusaBausa
0

snickarbyxor är bara så läckert:-D på alla andra än mig, på mig känner jag mig bara höggravid:-(

Turfaren
0

Kvinnor tycker sig se gravid ut och män tycker sig se ut som hantverkare. ;)

AusaBausa
0

haha ja det är kanske så;-D

Turfaren
0

Det verkar inte som om någon höll med mig om att jag borde förskona mänskligheten från att åter visa mig i snickarbyxor.

Tezzie skrev ”Haha, jag tycker att du ska köpa dig både hängselbrallor och en jeansjacka, då åldras man med värdighet ;)” och AusaBausa ”snickarbyxor är bara så läckert:-D”

När jag har haft snickarbyxor, har jag inte haft det för att det är snyggt, enbart för att det har varit bekvämt och praktiskt. Bilden visar mig iförd snickarbyxor på en bergspromenad en gång i tiden. Är det fortfarande ingen som håller med om jag nu tio år senare är för gammal?

AusaBausa
0

tycker du såg fin ut:-D OT härlig utsikt också..

Turfaren
0

Tack! :o

Det var faktiskt inte den kommentar jag hade väntat mig, men ibland är det nog bättre att lita till andras synpunkter; man kan inte se objektivt på sig själv.

gejsa
0

Jag tycker du ser ut som en hantverkare som går på bergsvandring. hihi

Alex
0

Kan ju säga såhär att jag ser varken jeansjacka eller snickarbyxor som nåt "ungdomligt" plagg… Vilket ni kanske gör som hade det som mode när ni var unga ;)

Men för mig är det såna plagg som vem som helst kan gå i, när som helst, ungefär. :P Så tror inte ni behöver vara oroliga för att verka "vilja vara unga" för att ni sätter på er såna kläder i alla fall ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Hihi tack ska du ha Alex. :)

tezzie
0

Butros… Jättekul med en karl härinne :)

Turfaren
0

Det där är intressant! Jag tror att man som barn får en uppfattning om vad som är barnkläder och vad som är vuxenkläder. Modet växlar, men också som ungdom bär man som regel andra kläder än föräldrarna.

När man blir äldre, förknippar man fortfarande vissa kläder med ungdomsmode, medan de som var barn, förknippar dem med vuxenkläder. Vissa kläder tränger lättare upp i åldrarna, medan andra förblir ovanliga.

Kanske är det så det är med snickarbyxor. De var ungdomsmode kring 1980 och säkert finns det många som kanske har minne av att föräldrar eller andra vuxna bar dem då och för dem är de nu inte speciellt ungdomliga.

Turfaren
0

Ovanstående var till Alex, men det tog litet tid att skriva.

Tack, kul att du tycker det! :)

gejsa
0

#52# Håller med dig! Du är en mycket klok man. :)

Alex
0

#52 Precis, mina föräldrar hade ju såna kläder när jag var liten så… :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

tezzie
0

Snickarbyxor hade jag när jag var gravid, extremt skönt =)

Turfaren
0

Jag hittade en reklambild från 1980-talet. Så var modet den gången.

gejsa
0

#57# Ha ha sådana där riktigt gula hade jag.

AusaBausa
0

Åh vad läckert, sån overall skulle jag vilja ha som den röda o snickarbyxorna var inte heller fel:-D

Turfaren
0

För några år sedan såg jag en affär som i samband med nedläggning sålde ut just dessa röda och gula snickarbyxor, som antagligen hade hängt på något lager sedan 1980-talet. Nu får du nog färga själv, om du vill ha.

[slo]
0

#38 Pojkvasker… Nä nu ;)

Nej, men jag har faktiskt upptäckt att om jag knallar runt på stan i arbetsbyxor är det rätt ofta man får blickar efter sig, gött när man jobbar ute bland folk Cool

Turfaren
0

#61 Visst kan det vara trevligt när folk tittar, men det beror ju på varför de gör det. ;)

gejsa
0

#61# *fniss* Tog ett tag innan du läste.

[slo]
0

#63 Mjo, jag är inte lika mycket stammis här längre som förut ;)

gejsa
0

#64# Nja, det kanske du inte är. Men man ser ju att du kommenterar här och där iaf. :)

Turfaren
0

#65 Jag tycker att det är väldigt lätt att man missar att svara på ett inlägg, om man är borta några dagar. Jag undrar om inte denna tråd hade somnat in, om inte jag efter att ha haft fullt upp med annat en tid hade kollat om jag hade fått några svar på olika forum.

Paradoxalt nog hade jag inte kollat lika noga, om jag bara hade varit borta några dagar; då hade jag nog missat att svara (vilket i och för sig kanske inte hade gjort så mycket).

gejsa
0

#66# Visst är det så! Slo och jag skojar bara lite med varandra. :)

Turfaren
0

#67 Jag förstod att ni skämtade med varandra. Denna tråd är väl inte så seriös. ;)

Ledin
0

haha jag köpte ett par skitfula snickarbyxor från 70-talet mega utsvängda o tajta så in i havet men läcker va men i dom hahaha men detta med jeansjackor på killar lr snygga menar jag nu inte nån lågtradarshaffis stil utan mera tajta e snyggt på killar men själv har jag köpt men ser inte bra ut så dom har jag skänkt

Turfaren
0

#69 Snickarbyxor har man inte för att de är snygga, utan för att de är bekväma. Om de inte är det heller, skulle jag avstå från dem, men smaken är delad.

Nu får jag nog snart starta en egen tråd om detta, för att få alla argument mot, innan jag får ett återfall. ;)