OT - Facebook
För några månader sedan trodde jag att man var tvungen att finnas på facebook, om man alls ville finnas. Fortfarande tycker jag att det ofta är ett bra sätt att hitta människor, men ändå undrar jag om inte facebook kommer att dränka sig själv med alla applikationer. Själv försöker jag begränsa mig, och några har jag tröttnat på.
Nu undrar jag vilka här som finns på facebook. Varför finns du respektive finns du inte där?

Jag finns inte på Facebook, har aldrig kännt ngt större behova av det, så det är väl därför :)
Jajjemän, jag tycker det är smidigt att hålla ordning på kompisar man inte sett på länge… Och dela med sig av helgens partybilder :)
Men alla sa*ans applikationer, jag får tuppjuck!

Det var roligt i början (som allt annat) men lessnade snabbt så nu är jag inte medlem där

Är inte heller medlem där sedan länge, tyckte att det mest var lite halvtråkigt. Det bästa var väl att man kunde hitta många människor man har haft umgänge med sen yngre. Men annars så tyckte jag inte att jag fick fingret på det.
jag är där, men jag ignorerar i principen alla aplikationer som folk innviterar mig med på :) Jag är där för att hitta folk, inte hålla på med 712387548 aplikationer :D Så just den biten stör jag mig inte på då jag trycker ignore på typ allt.. ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

som alla ovan, stör mig gnt så fruktansvärt på allt som folk skickar. struntar väl fullkomligt i det?
#5 fast det är just det där "ignore" som är störigt. ska man behöva trycka det på 25 olika så.. =)
Men ni som måste trycka på ignore hela tiden… Säg till folk att sluta skicka sån skit då, det har jag iaf gjort och det funkar hyffsat bra :) Bara den där rackarns Mrs-Dibs som är lite envis :P

Är absolut inte med. Känner inget behov av att vara det. Däremot är jag med i StayFriends där man träffar sina gamla klasskamrater. Några har jag kommit i kontakt med vilket är skoj. Det är ju ändå 34 år sedan jag slutade skolan.
#8 Jag är med i båda. StayFriends ger en möjlighet att träffa dem man var skolkamrat med, men facebook har gett mig möjlighet att finna personer som jag t ex har träffat på resor.
Dessutom har jag genom olika sidor på facebook fått några nya vänner. Också tack vare pixbox har jag fått några nya vänner, då jag har fått bildkommentarer eller kommenterat andras bilder.
nä, jag är anti-facebook. :P
vet inte varför, men jag tröttnade på att alla tjatade om att jag skulle gå med där, missar säkert något och det är säkert jättekul, men jag orkar inte.
ifokus får min tid :)

Äsch cybervänner är väl inte så mycket att hänga i julgran. Jag har blivit besviken mer än en gång med just sådana. Vänner träffar man privat, live alltså. Inte genom datorn bara. Men det är vad jag tycker. :)
#11 Flera personer som jag har träffat via Bukefalos har jag sedan träffat privat. Jag tycker att det är tråkigt att internet ibland förytligar umgänget med dem som man redan känner, men som en modern form av brevvänner ser jag inget fel med internetvänner.
När jag är ute och reser håller jag kontakt med mina vänner genom en resedagbok, och jag har både fått och gett råd vid resor tack vare den webbplatsen. Internet kan inte ersätta personliga möten, men det är ett bra komplement, som berikar mitt liv.
Den senaste tiden har jag fått en vän som bor i Baku och en som har bott där. Eftersom Azerbajdzjan är ett intressant land, som jag gärna återvänder till, är jag mycket glad för dessa kontakter, som jag inte skulle ha fått utan internet.

#12# Ja, sånt är ju skoj. Men jag reser sällan bort tack vare mina djur. Sedan känner jag inget behov av att träffa folk på det sättet heller. Men gärna "gamla" vänner som man hade i skolan är ju kul. Träffas för att prata gamla minnen.
#13 Visst kan det vara trevligt att tala om gamla minnen, men för mig är det ännu mer intressant med det okända som ligger framför mig. Det finns en hel värld att upptäcka! :)

Jag blev medlem på facebook eftersom alla andra hängde där, men gud vilken värdelös sida…
Dessutom så går det ju inte att radera sitt skitkonto heller :(
*** Kärleken övervinner allt ***
#15, va ? går det inte att radera sitt konto ? värdelöst!!

Nix, man kan deaktivera det, men inte radera. Min sida finns kvar fast den inte är aktiv… Värdelöst!!
Våga Vägra Facebook
Jag vet inte riktigt varför jag är väldigt anti-facebook, förmodligen för att folk kan bjuda in en som vän trots att man inte är medlem. Sen tycker jag att det är lite för stort, visst kanske det är bra när man vill leta reda på människor, men internet tar redan för mycket av min tid.
#17, fyyyyyy vad dåligt!!
man måste ju ändå kunna radera sitt konto tycker man ju.
Har inte ens provat Facebook…

Hade facebook, använde det i några veckor, blev vansinnig på alla applikationer och annan skit (dessutom är ju sidan hur ful som helst) så jag tog bort allt och avslutade kontot.Eller nej inte avsluta, för det går inte!! skit sida!
Fattar inte vad jag skulle skaffa det för, jo för att leta upp kompisar och blabla.. hittade massa kompisar och skrev typ 2 gånger med dem sen tappade man kontakten igen. Sedan hade man typ 300 vänner, som var vänner till vänner och folk jag aldrig sett innan.
Vilket slöseri med tid facebook var. Slösat massa timmar på det, usch
hejsan!
jag är medlem på facebook och jag gillar det =)
och jag skulle vilja säga till er alla som klagar, det GÅR VISST ATT RADERA SITT KONTO!
längs ner på sidan finns help, då in där. det finns ett sök fält, skriv delete och i den översta rubriken står det Privacy, och i den andra meningen där så står det - i want to permanently delete my acconunt. klicka där så hittar du vad du söker!
Jag förstår dem som inte tycker om facebook, men jag tycker att det finns många fördelar också.
#18 Att man kan bjuda in någon som inte är med, är väl inte så konstigt? Så är det med msn också. Du blir ju inte medlem, bara för att någon tipsar dig.
#21 Visst kan man lätt få för många vänner, men jag har också fått nya internetvänner, och det tycker jag är trevligt.

Jag har facebook för att hålla kontakten med mina vänner i Australien och andra länder på ett enkelt sätt. Jag ignorerar alla inbjudningar och andra grejer som skickas runt där.

Anna…. Det var ju du sin apa som lurade dit mig!!!
Jag är inte lika berest som du så jag har inga utlandsvänner, en i Canada men henne kan jag maila med :P
Åhhh,
jag vill vara

Anna…. Det var ju du din lilla apa som lurade dit mig ;)
Jag är inte lika berest som du så jag har inga utlandsvänner, en i Canada men henne kan jag maila med :P

Tezzie, jasså gjorde jag 
Det var mer än jag visste =)