En mardröm till ridskola (VARNING långt)
Jag började att rida på en ridskola när jag var 7år. sedan tog uppehåll i ett ½ år under den tiden blev jag biten av en stor häst i en park (har fortfarande kvar eret). Sedan när jag skulle börja rida igen (10år) var jag lite rädd och ville ha en liten häst och ledare. Men men, jag kommer ihåg det som om det var igår. Vi kom försent så när jag kom hade dom redan gjort inordning min häst. Den största hästen!! och ingen ledare (för skötarna hade gått hem). Dom förklarade det hela med att dom kom ihåg att jag va duktig på att rida. Det gick bra så länge vi travade men sedan när det var daks för galoppera skenade den iväg med mig över rid banan (en ridskola häst!?). Sedan stegrade den sig och jag ramlade rakt bakot på den hårda marken. Jag hade ramlat rakt på ryggen. Jag hade ont i flera veckor men vi gick aldrig och undersökte det hos en läkare. Men min rygg har aldrig blivit bra igen jag har ständigt ont i ryggen mer eller mindre. Jag fick inget från ridskolan inte ens pengarna tillbaks för dom ridlektionerna som jag inte gick på.. Nu har det gått 6år och en kompis till mig gick en termin på samma ridskola. Hon berättade ofta om vansinniga saker som hände där Jag följde med min kompis till ridskolan en dag och tittade. Hästarna verkade inte trivas med varandra och sparkade och bet om dom kom för nära och när min kompis häst inte ville fatta galopp tog ridläraren fram dressyrpiskan och slog efter hästen. Ridläraren har en sån som är mellan 7 och 9 år som har en egen häst och han red i paddocken längre bort. Utan att värma upp började han att galoppera på en volt. En av hans kompisar satt på staketet och flera gånger red han mot staketet där han satt så att hästen stegrade sig. till kompisens förtjusning. Sedan när han gick ner från staketet jagades han runt i paddocken av hästen. Ridläraren sa till honom några gånger men utan resultat. Efter ridlektionen när min kompis borstade sin häst tittade jag in på pojkens häst som stog i spiltan bredvid. Den la sig ner flera gånger och sparkade sig mot magen som var stor som en ballong. Jag kunde inte hålla mig längre så jag sa till dom att hästen antagligen hade kolik eller liknande. Men dom lyssnade inte och sa att dom inte hade råd till veterinär. Jag åkte där ifrån med en sten i hjärtat. jag tänker ofta på dom här stakars hästarna.
usch, låter inte trevligt direkt…

låter inte alls trevligt:S
Ja..vad kan man igentligen göra…ingenting!?

usch och fy, så hemskt!

det låter som en mardröm ! usch !