Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1305 ggr
MLphoto
0

Kallblod iFokus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och filosoferade lite, skulle det finnas något intresse av att starta upp Kallblod iFokus?

Anledningen till att jag frågar är att jag ofta upplever att vi som har kallblod är inte lika intressanta, och därför får vi inget rättvist sätt att visa våra vackra varelser på. Jag menar inte att vi blir utanför så pass att vi blir osynliga, utan allmänt något åtsidosatta :)

Så ja, finns det något intresse för ett Kallblod iFokus?
Som sagt, bara en tanke.

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

tezzie
0

Tråkigt att du upplever det så :(

Ingenting som jag har märkt av med varmbloden iaf!

*** Kärleken övervinner allt ***

MLphoto
0

Jo det är ju så, ridsporten är ju stor och de hästar som syns är ju de spänstiga varelserna som hoppar högt eller utför svåra dressyrrörelser, våra fantastiska kallblod med långa lockiga manar och svansar, och hovskägg som yr i varje rörelse, visas ju inte på tv, både för att ridsporten i säg inte är speciellt intresserade av det, och för att vi ger upp lite grann. "Kallblod är inga ridhästar" är vad jag får höra här i hästidioternas rike (sorry) mer eller mindre varje dag. Det är lite tråkigt, för våra kallblod är bättre än mååånga av deras fina halvblod, vi får bara ingen chans att visa det.
Visst det har väl hänt att det varit några kallblod i Sthlm eller Gbg under de stora evenemangen, och då som lite extrainslag, men det är ju fortfarande bara en smula av den stora tårtan om man säger så ;)

Det vore skitkul om vi fick en chans att visa vad kallbloden går för, men det är nog ett antal till :P

VeNyRa
0

Jag älskar kallblod, men jag tror inte att en sån sajt skulle vara så väldigt aktiv.

Vi med kallblod får bli mer aktiva här och bomba alla med bilder på våra fina hästar.

tezzie
0

Jag trodde du menade att ni hamnade utanför här på ridsport.iFokus… För det kan jag inte tycka att ni blir, det är många med kallblod här, den ena snyggare än den andra :-)

Tyvärr tror jag det är svårt att påverka media härifrån :(

MLphoto
0

#4 Nej, nej jag tycker inte att vi hamnar utanför här på Ridsport iF, utan det är bara lite allmänt ;P

MLphoto
0

Visst är det svårt att påverka media härifrån, men man måste ju börja någonstans :)

tezzie
0

Aha, då missuppfattade vi varandra :P

MLphoto
0

hihi lätt hänt :)

bubbelbubbel
0

jag vet inte hur intresset för en sån sajt skulle se ut, och jag skulle råda dig till att ta upp det på support.ifokus istället.

men här är iaf kallblod hur välkomna som helst, det är ju dom bästa :)

MLphoto
0

#9, det var bara en öppen fundering, så jag tänkte bara höra hur många härifrån som kanske skulle vara intresserade av en sådan sida :)

Klart kallbloden är dom bästa ;) hihi

Alex
0

Förstår inte riktigt vad en sån sajt skulle fylla för syfte riktigt om jag ska vara ärlig.. :/ Specifika rassajter är en annan sak, då blir det lite mer ingående med avel och så för de med uppfödning och de riktiga "fantasterna" eller vad man ska säga.. :P

Men en sajt med alla kallblod så faller ju den grejen också, så jag har svårt att se anledningen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MLphoto
0

Alltså detta är bara en öppen fundering, är intresset större för tex Nordsvensk iFokus så är det ju ett annat val isf. :)

CarinaO
0

Jag tycker definitivt det skulle va intressant med en sajt om Nordsvenska hästarna :)

Linjerat
0

Njae, kallblod är hästar de också, och hästar diskuterar vi om här =)

Mari
0

Får du inte nog av att vara på nordiskridhast.se?  ;)

Men det vore roligt att ha en sån sajt här också, så allt hamnar på samma ställe ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

MLphoto
0

Haha man kan aldrig få nog av nordisar Stirrup ;)

KallblodsLotten
0

Jag skulle "hänga" på kallblod i fokus lika mycket som här.

Här en bild på Lotten från idag! Bara två veckor kvar nu Glad