Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1139 ggr
WornOut
0

olycka..

Måste skriva av mig lite…
I förgår (onsdags) var jag och min kompis uppe i hagen och skulle hämta min häst. Då ser vi några andra hästar komma galoperandes i fullt reace. I hagen finns en stor platt sten som en utav hästarna springer på, halkar, och alla fyra benen åker åt sidan på samma gång. Hon ramlar med all sin vikt på bogen, jag och min kompis springer dit, hon reser sig upp efter ca 10 sek och hoppar på tre ben. När vi kom fram tilöl henne flåsade hon massor och skakade, vi fick som tur var ner henne till stallet och veterinären kom. Jusst nu står hon i sin box och vi vet fortfarande inte om hon kommer att klara sig. hon har förhoppningsvis bara krossat någon nerv, men ev så har hon en spricka eller fraktur.. Hoppas bara att hon klarar sig :( <3

Kattapult
0

Ush :/ Det låter inte kul. Hoppas hästen blir bra!

Charger
0

Hua! det är sånt man är rädd för! Jag håller tummarna för hästen, och hoppas den blir bra!

__iE
0

usch :/ hoppas pållen blir bra o klarar sig !

Believer
0

låter inge vidare. får hålla tummarna att det blir bra!

LinaN
0

lilla hästen, var den ny som inte visste att den platta stenen fanns där? ananrs brukar de ju alltid dta det lugnt på läskiga/farliga ställen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[myslaa]
0

uch vad hemskt!  min halvfoderhät gick omkull i hagen och slog i bogen .. hon har varit halt i över 2 månader  ich är fortfarande inte helt ren i traven men det mräks knapt.. men det är hemskt

gejsa
0

Men gud vad otäckt! Tur att ni såg allt så ni vet vad som hände. Annars kan det ju vara svårt med en diagnos ibland.

Marija
0

Usch, låter ju riktigt hemskt! Hoppas att hon blir helt återställd.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Due-Boje
0

Usch.. Kan ni inte sätta eltråd/staket runt stenen?? Eller måla den vit..

tessa
0

Vad hemskt!! Hoppas det gick bra för stackars hästen… vad otrevligt med en sådan lurig sten, den borde markeras på något vis.

Usch, säkerhet är ngt man ständigt måste tänka på, vi kikade på luriga saker i stallet idag som borde åtgärdas. Man får försöka så gott man kan..

WornOut
0

jaa, det är verkligen hemskt.. hon mår fortfarande inte speciellt bra :/ hästarna vet att stenen är där.. vet inte riktigt varför hon sprang mitt på den .. otur- Det var ju mörkt också.. möjligt att hon inte såg den riktigt…

mazze
0

Det låter inte bra. Håller tummarna för att hästen klarar sig nu…

denisesalomonsson
0

ush :/ lpter inte bra inte. ho´ppas det blir bra med pållen <3

Due-Boje
0

Jaa, men även om dom vet det är det lätt att glömma, speciellt om det är flera hästar som triggar upp varandra. Om jag vore dig skulle jag markera alla saker hästarna kan skada sig på i hagen!

Lizzan
0

´Huh :S

WornOut
0

uppdatering:
(har inte suttit vid datorn på ett tag, haft mycket annat att göra)

Vi var sorgligt nog tvugna att ta bort henne. Skadan blev inte bättre, och eftersom hon inte belastade det skadade benet alls, så tog hennes andra tre ben mycket stryk.. Speciellt då v. fram.. Det var jämntjockt från armbågen till hoven i princip. Plus att vet. fortfarande inte visste om det var en spricka eller fraktur eller inte.. Vilket dom efter några dagar antog.
Jag var med när hon fick somna in.. När jag skulle leda ut henne från boxen var hon nära att ramla omkull två ggr, pga. att hon inte hade någon kraft i sina andra ben. Fick lixom lyfta upp henne i grimman för att hon inte skulle somna i boxen. Fick iaf tillslut ut henne på gången där hon fick somna in.
Rest In Peace Carmen! <3 Vi glömmer dig aldrig.

gejsa
0

Åh vad synd och grymt för hästen. Stackars er och hästen.

linasvovvar
0

men gud va trakiskt =0(

RIP Carmen

Manda29
0

Nej usch vad tråkigt. Stackars er o framför allt hästen.