Era naglar
Detta är kanske helt OT, men skulle va intressant att veta, iaf för mig som är lite besatt av sådan 'skönhet'. Kanske därför man får bara Sajtvärd för glamour :P
Iaf till saken.
Hur ser dina naglar ut? Efter allt jobb och slit i stallet. Hur lyckas du hålla de fina?
Bifogar en bild på hur mina ser ut :)

Hur lyckas du :O HAHA
du är grym på de där linnea :)
/Elin
Oj va fina! mina går bara av när jag är i stallet.. ibland lyckas jag få dom halvlånga, men rätt va de e så går dom av.. brukar snygga till dom typ 1 gång i veckan och ibland målar jag nagellack om jag ska på fest eller nått, annars låter jag dom va som dom är.

Mina naglar är ungefär lika långa, däremot gör jag ingenting mer än att fila till dom lite då och då. Ibland målar jag på lite nagellack, oftast ofärgad :)
#0 Vad praktiskt med naglar som man kan ha som hovkrats. ;)
Mina ser i princip likadana ut som dina Linnea, något ojämnare kanske, filar de inte spec ofta ;) Men lååånga och massa vitt, haha.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

jag är nagelbitare så mina är itne fina. fast jag har lyckats hålla mig ifrån dem ett tag nu. Men sen kommer det in en massa skräp under naglarna när jag är i stallet som bara försvinner när jag tvättar håret. Kvittar hur mkt jag borstar med nagelborste….kan itne ha överdrivet långa naglar heller, för senare ska vi börja hantera linser i skolan och ev. kunder/patienter gillar itne klös i ögonen.

#7 - går hur bra som helst att hantera linser med långa naglar, men kanske inte så schysst på andra.

#8 nej itne på andra. dessutom så sitter det fullt med små¨grejjer under naglarna som iten syns och som inte är så bra att ha unde rlinserna i ögonen.

naglar?

Jag haqr ganska så långa naglar oftast målade, har bra nagel kvalitet dom är stenhårda, tycker det är otroligt praktiskt med långa naglar, lättar ett pilla upp saker osv
eeh..
jag var nagelbitare, sen glömde jag bort det.
och jag jobbar med dubbla svettiga handskar så mina naglar växer snabbare än en gräsmatta sommartid.
så det blir att klippa klippa och klippa.
naglarna i sig är rätt fina, däremot är nagelbanden katastrof, vet inte riktigt vad jag ska göra med dom, tips ? :)
ungefär som #7 biter på naglarna periodvis, sen när inte skiten går väck undertill försvinner dem igen…mina naglar bryts också lätt så dem ärväääääldigt korta;-P

#13 ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ biter du på naglarna när det är bajs under dom?????
#14 JA såklart hur ska man annars få väck det????? skämt o sidor, nej då klipps dem men sen biter jag tills inga naglar finns o det blöder…

Jag gjorde gelenaglar eller vad det heter hehe, dem höll en jobb dag i stallet sen var en nagel redan av :/ Fast iofs så skulle dem inte hålla så länge som dem i vanliga fall gör eftersom jag hade så korta när ajg satte på dom, men ändå En dag .. *suck* 

#12 - finns speceillt olja för nagelbanden så de inte blir torra, annars är det bara att smörja ofta och inte bita på de eller pilla. Ungefär en gång i månaden kan man försiktigt peta ner nagelbandet lite, så det inte följer med nageln.
#16 - jag gjorde akrylnaglar förra året, men gick inge vidare det heller. De höll kanske en vecka, sen gick en av efter den andra. Bara man tänker på att använda fingrarna ist för naglarna så håller de bra. Men hästarna gillar när man kliar med naglarna :P
Mina naglar är tändigt korta och nerklippta. Annars bryter jag bara av dem i stallet ändå. Klarar inte av att ha långa. Så de klassas nog som mindre snygga. Men ingen som kollar på dem ändå ^^
#17, vad är det för olja ?
jag brukar peta ner dom, och biter aldrig, men dom går bara sönder iaf =/

#19 - tror den heter nagelbandsolja, finns på kicks har jag för mig.
Mina är ngt kortare än #0, klipper oftast varje månad, dels växer dom snabbt, dels blir man irriterad med allt skit under naglarna, det kan vara skönt att ha korta naglar i stallet ^^
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

mina klipps vaje dag, de är så korta de kan bli. jag måste ha korta så att inget skit samlas då jag är bagare/konditor.
#20, oh, kicks, närmsta finns tio mil bort :P
nä, men det måste nog finnas nån annanstans med :)
ska se efter, tack. :)
Kortkorta men endå prydliga.

Håller på och målar just nu. Halvlånga, turkosa.

#23 - finns kanske på ica också :p eller någon annan sminkaffär.

borde fungera med annan olja också väl? tex mandelolja? huvudsaken är väl att nagelbanden mjukas upp lite.

det finns väl sån olja på bodyshop?

Det borde nog finnas där med.
tittar på mina naglar nu hmm ser ut som inte alls fina ut rena men itne mer :) jag har inte starka naglar dom går av o så vikerdom sig lätt ja inte alls starka allså. Va en nagelbitare jag med förr ända till jag börja undersköterskautb, då kolla jag naglar under microskop urk då la jag av med bita på naglarna. Köp stopp å växt om man är nagelbitare det e mitt tips för att sluta bita på naglarna :) jag har korta o tjocka fingrar å så jobabr jag mycket med händerna både i trädgård,stall,ladgården så ja dom ser ut :P filar dom lite, gör mina tånaglar finare för dom håller sig ltie bättre. Äter oxå b-vitamin för naglarnas skull å köper naglack som gör dom starkare så vi får väll se om jag med kan få lite finare naglar någ gg i livet :)
Jag har alltid kortklippta naglar, så där fina naglar som Linnea har skulle jag aldrig kunna behålla…
jag får nog gå till åhléns nåndag, för förstår ni flickor, sånt som bpdyshop, kicks och allmänna sminkaffärer finns inte i min lilla stad ;)
…men olivolja då ! borde inte det funka ? :)

#17 ah tack, jag har faktigst aldrig tänkt på att andvända fingrarna istl för naglarna! hehe

Jag har inte en tillstymmelse till naglar, jag biter bort dom. Jag har skitfula händer och skulle ALDRIG lägga ut en bild på dom här!
*** Kärleken övervinner allt ***
Är nagelbitare, så jag har knappt inga naglar.
Korta, men välvårdade, oftast målade i svart, mörkröd eller mörkblå.
Hade de långa innan jag började jobba i stall, ute hos medryttarhästen funkade långa naglar finfin, men sen fick jag jobb i stall med en massa annat skitgöra och då fick de bli korta men fina istället.

Min naglar flagnar, går av i skikt så att säga. Sen trasat nagelbanden. Naglarna växer sig relativt långa för att gå av och då biter jag ner till skinet för att övergå till nagelbanden. Är detta ett beteende som hästarnas vävning? Känner mig lite störd ibland när jag gnagar på mig själv

Jag blir galen på mina, dem går bara av hela tiden ;s
finns det bra tips till alla oss som har kassa naglar som går av hela tiden? Kan säga så här min dotter som är 10år får ajg klippa med nageltång hon har jätte bra naglar alla redan starka o bra kan andvändas till skruvmejsel :D så starka vill jag oxå ha :)

Mavalas Nagelförstärkare är bra, iaf på mina naglar :)
Förstärker o "förgindrar" att naglarna skivar sig :)