förvara sadel vid bete?
vill slippa kånka på merrys sadel fram och tillbaka från stallet till betet. o helst inte ha den med mig på cyklen.
tips på förvaring till sadel kanske? =)
Beror på hur betet är beläget.
För många herrans år sedan ägde jag en D-ponny (hon såldes 1986…) som jag hade på bete hos min faster o farbror. Där reste vi helt enkelt ett tält som vi förvarade sadel, träns, borstar och sånt. Tältet var osynligt för oinvigda, så det var "riskfritt".

det går en väg förbi betet som är relativt vältrafikerat.
smart med ett tält, men det hade itne funkat här.. =(

funderar på att hitta en kista i lämplig strl, men frågan är ju om den står emot regn.
det finns ju plastboxar som man förvarar dynor i som är stora.
annars en kista som du täcker med plast..
ja en plastbox man förvarar dynor i borde ju funka kanon…kanske tom kan ha lås på!!!

är de verkligen helt täta?
Jaa, kanske inte de billigaste modellerna, men satsar man på en av bättre kvalité fungerar det prima! =)
Frågan är bara om en kista/box kommer att stå orörd..

#6 Om det inte regnar är de täta =)

ja det är det jag funderar på med. förvisso kan man ju ställa upp den en bit bort upp på en stig mellan hagarna.
Eller gräva ned den en bit i marken så syns den inte! :)

#10 hihi sadeln?
Hahaha, neej, boxen menade jag ju.. ^^ Haha.. :P
Vi ställde vår hästtransport vid betet och förvarade sadel och träns där i.
Cykla till betet, rid barbacka till stallet… Så slipper du hitta på nån abrovinsch för sadeln :)

#14 lyftkran för att komma upp då eller?
jag löste det faktiskt idag genom att gå till de som bor i huset mittemot och fråga om jag fick lägga sadel/träns hos dem. så det ligger under tak nu. =)
#15 Ääh, du får väl träna på att bli lite smidigare… :) Jag kom upp utan problem på painten jag red förut utan sadel, han var väl runt 160 tror jag :P
#15 DET var ju en bra lösning!
vad snällt av dom!

#17 folk är väldigt hjälpsamma här i byn faktiskt. fick dessutom en rundvandring i deras hus… =)

Bra lösning med grannen =)
Vi hade en sån där box i vår paddock förut som vi förvarade bla "sockerbitarna" i, vi satte på hänglås på den. Den höll tätt och grejerna fick vara kvar =)
*** Kärleken övervinner allt ***
#15 kan jag komma upp på Ludde så kan du på Merry;-P