Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1671 ggr
lisette
0

förvara sadel vid bete?

vill slippa kånka på merrys sadel fram och tillbaka från stallet till betet. o helst inte ha den med mig på cyklen.

tips på förvaring till sadel kanske? =)

AnnaLundin
0

Beror på hur betet är beläget.

För många herrans år sedan ägde jag en D-ponny (hon såldes 1986…) som jag hade på bete hos min faster o farbror. Där reste vi helt enkelt ett tält som vi förvarade sadel, träns, borstar och sånt. Tältet var osynligt för oinvigda, så det var "riskfritt".

lisette
0

det går en väg förbi betet som är relativt vältrafikerat.

smart med ett tält, men det hade itne funkat här.. =(

lisette
0

funderar på att hitta en kista i lämplig strl, men frågan är ju om den står emot regn.

jen
0

det finns ju plastboxar som man förvarar dynor i som är stora.

annars en kista som du täcker med plast..

AusaBausa
0

ja en plastbox man förvarar dynor i borde ju funka kanon…kanske tom kan ha lås på!!!

lisette
0

är de verkligen helt täta?

Maja
0

Jaa, kanske inte de billigaste modellerna, men satsar man på en av bättre kvalité fungerar det prima! =)

Frågan är bara om en kista/box kommer att stå orörd..

pippa__
0

#6 Om det inte regnar är de täta =)

lisette
0

ja det är det jag funderar på med. förvisso kan man ju ställa upp den en bit bort upp på en stig mellan hagarna.

Maja
0

Eller gräva ned den en bit i marken så syns den inte! :)

pippa__
0

#10 hihi sadeln?

Maja
0

Hahaha, neej, boxen menade jag ju.. ^^ Haha.. :P

Tywysoges
0

Vi ställde vår hästtransport vid betet och förvarade sadel och träns där i.

[slo]
0

Cykla till betet, rid barbacka till stallet… Så slipper du hitta på nån abrovinsch för sadeln :)

lisette
0

#14 lyftkran för att komma upp då eller?

jag löste det faktiskt idag genom att gå till de som bor i huset mittemot och fråga om jag fick lägga sadel/träns hos dem. så det ligger under tak nu. =)

[slo]
0

#15 Ääh, du får väl träna på att bli lite smidigare… :) Jag kom upp utan problem på painten jag red förut utan sadel, han var väl runt 160 tror jag :P

jen
0

#15 DET var ju en bra lösning!

vad snällt av dom!

lisette
0

#17 folk är väldigt hjälpsamma här i byn faktiskt. fick dessutom en rundvandring i deras hus… =)

tezzie
0

Bra lösning med grannen =)

Vi hade en sån där box i vår paddock förut som vi förvarade bla "sockerbitarna" i, vi satte på hänglås på den. Den höll tätt och grejerna fick vara kvar =)

*** Kärleken övervinner allt ***

AusaBausa
0

#15 kan jag komma upp på Ludde så kan du på Merry;-P