Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 1013 ggr
LinaN
1

Flughuva storlek tjockskalle

Någon som har en häst emd huvud strl XL?

Jag har kikat på lite olika huvor och har väl inte direkt blivit mkt klokare. Jag vill ju ha en huva som sitter bra över huvudet på honom, som inte ger skav o har tittat litet på de här emd lycra… förra året var ha nväldigt geggig i ögonen och halvt uppäten i öronen…. så hade tänkt försöka slippa det i år.

har ni några tips på bra flughuvor som passar tjockskalliga kusar?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

jag vet en som är duktig på att sy..

;)

LinaN
0

jag orkar verkligen inte sy en flughuva…..

Alex
0

Passar inte flughuvor i storlek XL då?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinaN
0

#3 har itne haft möjlighet o prova den storleken…. har en Full som ska tas med o provas så man har ngt att ugå ifrån.

tezzie
0

*** Kärleken övervinner allt ***

fridak
0

här finns XXL, men inte spec. billigt…

Saxo
0

LinaN, På Hööks har vi ju i stl XL, kan ju kolla imorgon om jag hinner springa in te butiken och kolla hur stora dom är :)

[slo]
0

#4 Om inte stl full passar så vet jag en annan inte riktigt lika tjockskallig dam som behöver en :P

Annars om du har vägarna förbi Göteborg så har jag för mig att MyOne hade massor av fräsiga varianter förra sommaren :)

Lyrik
0

Lyrik har stl XL på huvudet (även på resten av kroppenSkrattande). Har Full på båda huvorna.

LinaN
0

#9 hon kan få den jag har. Har skylten kommit ännu?

Den jag har hade ju kunnat passa Harry men det diffar en 5 cm under hakan på kardborren, och jag tror inte det håller med att sätta dit extra kardborr, han är ju litet bufflig emd huvudet såj ag hade väl fått plocka ner den från träd var o vartannan dag på betet.

[Jennniie]
0

Jag hade en i lycra förra året, Jag gillade det att den inte skavde och slipper kardborrband osv. Men den höll inte spec bra, nätet var så tunt på den jag hade och det fastnade massa små saker på den, som små kardborrar som oxå förstörde den.

Den var av märket bucas, o kostade väl 198kr. finns säkert i bättre kvalitet, men de med lycra brukar ofta ha tunt nät, på de flesta jag sett iaf.

gejsa
0

#12# Ja, den hade vi med till Gejsa. För hon får skav under "hakan" så det blir köttsår om hon går med en vanlig för länge. Hon är jättekänslig. Men just den där med töjbart tyg var jättebra för henne. Men det var för tunnt själva nätet. Den köpte vi iaf på Hööks vet jag.

[Jennniie]
0

Okej , Jaa det är lite synd att nätet är så pass dåligt.
Min täckte öronen oxå, o det ena örat blev det en rispa i typ efter 3 dagar så fick klippa bort det . Men det andre örat höll , men sen gick ju nätet sönder o då vare ingen idé att ha kvar den..
Då fick han gå med en så här vit med svart ludd runt, som e rätt fula tycker jag personligen men dom håller bäst.
Men där är vi ju tillbaka på kardborreband  o inte allt för snälla kanter som orsakar skav..