Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettraser
Läst 342 ggr
mazze
0

Arabhingst inflyttad!

Flyttade in en arabhingst igår i stallet, en liten svettfux m underbar pannlugg. Får se hur det kommer gå, har ju stallets brunstigaste sto.. Hehe. Det enda jag vet om stammen är att morbror är Sherdil - Expert, kanske något blivande till Brunstlisa…

gejsa
0

Ha, ha undrar om det var dom som kom hit och frågade om jag hade stallplats för ung 2 veckor sedan. Var det en kille på moped ung 15-16 år gammal som äger den?

Den var så snäll så sa han. Men jag sa att jag inte tog emot hingstar.

mazze
0

Jo, det är den, verkar inte särskilt omskött tyvärr…

gejsa
0

Nej, jag förstår det. Eftersom dom var så unga och kom med moped. Det verkade panik så dom åkte runt överallt och frågade. Antagligen kanske dom var utsparkade från 1 aug. Jag skulle aldrig ha hyrt ut till dom heller. Dels pga åldern och sedan kände jag på mig att det var problem. Dom frågade mig om jag visste några andra stall som dom kunde åka till och fråga.

emsems
0

skulle vara kul att se blid på den!

mazze
0

Nej, han har precis köpt honom (1aug). Det är dom förra ägarna, han är mager o bukig, småskavanker över hela kroppen o är nog inte särskilt hanterad. han verkar iaf intresserad av mina råd o vill göra vad som är bäst för honom.

mazze
0

Kan ta kort på honom, men ska oxå fråga om det är ok att lägga ut bilder på honom. Även om det är jag som tagit dom så vill jag helst ha ägarens tillstånd.

hjullan
0

vad är det för råd mazze?

mazze
0

Lite om foder, avmaskning o sånt för att försöka få upp han i vikt.

hjullan
0

okej.  är han inte avmaskad? :O

mazze
0

Vet inte, men det är första åtgärden. Ser ju lite mystiskt ut mager (revbenen syns tydligt) o buk.

hjullan
0

okeej.. mjoo , det förstår man ju.

gejsa
0

Så du menar att dom köpte den för att det var synd om den då? Dom sa att den var så snäll gick med ett endagarsföl. *Ler*

Vem sätter ihop en hingst med ett nyfött föl och ett sto? Stod den här i E:a innan dom köpte den?