Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 897 ggr
LinneaG
0

Fux schampoo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag åkte jag iväg för att köpa schampoo till hästen, hade tänkt mig ett helt vanligt.

Hittade ett vanligt på Horze som jag köpte.

Men nästa affär som jag gick in i hittade jag ett speciellt schampoo för fux färgade hästar. Någon som provat detta? Fanns även för svarta och bruna hästar.

Jag köpte det och tänkte prova det imorgon.

Annette
0

De där färgshampoona, är inte det bara bluff? Ett försäljningsargument för att få oss att handla mer.

LinneaG
0

#1 - jag vet inte, aldrig sett eller provat förut. Schampoot är rött, men lär väl märka imorgon om det blir någon skillad. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran.

Maja
0

Finns samma för hundar. Förra vovven var röd och vit, hade schampoo för vita hundar för honom - gick super. Köpte schampoo för röda hundar, fungerade lika bra. Till sist schampoo för vilken hund som helst och ja, det var minst lika bra.. ^^

Är nog bara ett försäljningsknep. :)

lisette
0

finns ju även för människor. bluff tror jag.

LindaKarlstrom
0

#4. Tror jag med. Jag använder champoo och balsam för brunhåriga, men endast för att jag tycker det luktar så gott! :D

BeatriceHolmberg
0

Jag har testat schampoo och balsam till blont hår, men jag märkte ingen skillnad.

pippa__
0

#0 Men prova skimmelschampoot på din pålle och se om hon blir skimmel :P

lisette
0

hur gör man om man vill ha en skäck då?

jen
0

shackrutigt schampo kanske?

eller randigt= för zebror

pippa__
0

Då har man i lite tjära i flaskan oxå och skakar ordentligt

jen
0

#10 haha!

lisette
0

#9 ahaaa som i den serien på julafton? tomtens julverkstad eller vad den heter.

#10 ibland är du för smart för ditt eget bästa. =)

pippa__
0

#12 Mmm sug på den idén om att göra skäckschampoo du =)

[slo]
0

Vadå göra skäckschampoo? Det är väl bara att måla fläckar med klorin, typ :)

Linnea, kan du inte tvätta halva hästen med fuxschampoot och andra halvan med det vanliga? Oskyldig

LinneaG
0

#14 - haha! Tar en bild före och en efter :)

jen
0

bild när det är klart väntar vi på!

LinneaG
0

Glömde kameran hemma :P

Men kan säga att det inte blev någon skillnad. Men får bli bilder nästa gång jag ska bada henne :)

Flaxii
0

Jag har ngt schampo för grå hästar till min skimmel, finns för svarta/mörkbruna och typ fuxfärgade hästar också. Kommer inte ihåg vad det heter nu, men jag ska kolla på stallet imorgon. Kanske inbillar jag mig bara, men när jag badar min häst med det så tycker jag att han blir vitare i pälsen. Och en annan på stallet har schampot för mörka hästar till sin, och det schampot tycker jag också har framhävt hans färg.