Rimligt pris för mockning?
Vad anser ni är ett rimligt pris att ta för att mocka åt någon annans häst?
Detta är ett litet privatstall med 5 boxar. En av dessa vill ha/behöver hjälp med mockningen och betalar "gärna" för detta!
MEN! Vad är ett rimligt pris att ta ut per månad, mockningen sker då ca 3-6 dagar i veckan! men ett pris / dag kanske vore bra? Eller?

Jag hade en kompis som jobbade i stall och hon tog 25 kr per dag för att mocka en box. Rimligt eller inte vet jag inte…
Fler får gärna komma med förlag!

Vi tar 40 kr per gång om det är engångsmockning. Är det varje dag så blir det ca 15-20 kr per dag. Men då räknar jag med 28-30 dagar i månaden.
Hade en kompis i ett travstall som fick 20 kr per box.. 15 boxar i stallet, inte illa! ;D
Mockade dock inte varje dag, men någon helg då och då, kanske man borde tillägga! :D
jag tycker det värkar rimligt med typ 20 kr per gong
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
i mitt gammla stall där jag stog för ett tag sen tog stall ägarn 30 kr per box. det tycker jag är billigt, det är inte gratis o ha häst.
Så runt 20-30 kr? Per gång altså!
Ja det låter väl OK tycker jag!
ja de tycker jag absolut du ska ta om du ska mocka 3-6 dar i veckan,
Jag tycker också ca 20-30 kr/gång låter ok.

Jag har en tjej som mockar och fixar mat+vatten till Troya alla vardagar. Men mockningen ingår i hennes praktik som hon har i stallet. Betalar henne ungefär 200kr/mån.
vi tog 20 kr per mockning i mitt gammla inackorderings stall men då var det minst tio dagar i månaden annars tog vi 30.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Det kommer nog bli mer än 10 dagar iaf!
Betalade 50 kr/gång för mockning, fixa mat och vatten till en kompis i ett stall.
I stallhyran ingår fodringar och in-/utsläpp! men mocka får man göra själv!
Och den här tjejen hinner inte vissa dagar och behöver hjälp! Så därför bad hon att få betala för att någon skulle mocka åt henne!

tjänster och gentjänster tycker jag. jag får mocka åt pippas häst på helgerna. men i gengäld tar hon hästarna/hundarna åt mig när vi måste göra ngt…