Tittat på stallplats
Igår var jag ute i Skokloster och tittade i stallet där jag så småningom ska ha min häst när den är hittad och köpt.
Alltså… större boxar har jag nog aldrig sett! Jag hade min foderhäst i ett stall som heter Stigsbergs Gård förra året och tyckte att dom boxarna var ju helt perfekta. Men boxarna i det stallet var typ 1,5 gånger så stora som dom. Skulle man ställa en shettis i en sån box skulle den väl gå vilse =P
Och sen hagarna.. wow! Det finns en hage som är heelt enorm, man ser inte slutet på hagen och då är det ändå långt man ser. Det stallet verkar vara alla hästars dröm att stå i. Hästarna är dessutom ute länge, dom tas in runt 19 tiden. På stigsbergs tar dom in dom kl 16.
Enda nackdelen är att det är 15 minuter skritt/travväg till ridhus och på hösten/vintern när man kommer till stallet senare på dagen/kvällen har det hunnit bli mörkt. Men är man två-tre stycken som ska iväg till ridhuset går det nog bra.
Det finns en stor fin upplyst uteridbana i alla fall utanför stallet. Och otroligt många, fina ridvägar runtom.
Så den framtida hästen kommer nog få det riktigt bra så sett 
Vad roligt, får helt enkelt säga grattis - hoppas att ni kommer att trivas.. =)

Vad kul! Vad kommer boxen att kosta i månden då?
Jag kommer inte riktigt ihåg det exakta priset.. Men runt 2700:- och då ingår allting förutom mockning. Och man får använda hur mycket halm/spån man vill.
Men har man inte tid en dag så kan man ringa hon som har stallet så mockar hon. Hon är väldigt flexibel och otroligt vänlig. Behöver man byta täcken när hästen kommer in från hagen så gör hon det. Hon kan ta av och på boots osv. utan att ta betalt. På Stigsbergs tar dom betalt för varje lite extratjänst man ber om. T ex att ta av och på boots kostar 50:- /dag

Ja, det var en snäll stallägare. För det är ju ett jäkla jobb. Kanske inte så farligt pris för att vara i Stockholm då.
Vad letar du för häst?
Nää precis.
Det jag letar efter är en d-ponny/liten häst som jag kan träna dressyr och hoppning med på hemmabana då jag inte har några tävlingsambitioner. Och lulla runt i skogen och galoppera över ängar med
Hobbyridning på inte alldeles för hög nivå.

Ingen fjording då? Undrar eftersom jag ev funderar på att sätta ut henne på foder ett år och sälja henne till fodervärden om hon/han fortfarande gillar henne.
Jo, fjording är min favoritras.. eller ja. På delad första plats med kallblodstravare ;)
Skulle provridit ett fjordingsto som lät hur fin som helst i mitten av juni när skolan var slut.. Men hon såldes dagen innan jag skulle dit =(

Jasså säger du det. Men min är väldigt tjock nu. Inte särskilt pigg pga det. Har stått nästan hela sommaren pga värmen.
Ja det har ju varit helt olidligt varmt i sommar. Har bara hunnit provrida två hästar än så länge. Båda två var rätt så runda om magen efter allt mumsigt gräs.

Vad har du provridit för hästar då är det bara fjordingar? Får läsa det i morgon vad du svarar. Måste gå och sova nu. Vi får prata mer i morgon kanske?! Natti natti.
#5: vill bara säga att jag hade samma önskemål som du då jag letade häst och jag tror att jag stött på "den rätta" - ett sjuårigt vbl.sto - okomplicerad och otroligt lyhörd.. tror och hoppas att vi ska bli finfina kompisar =)
Lycka till med sökandet!
Ett varmblod på 12 år och ett halvblod på 14 år. Varmblodet var inget för mig, men halvblodet var däremot väldigt trevlig.
#11 Vad härligt! Grattis =)
Och tack så jättemycket!

Du kanske vill komma och provrida Gejsa? Vi kanske ska ringa och diskutera om henne ifall du är intresserad? Mejla över mig ditt telefonnummer så ringer jag dig och pratar med dig och dina föräldrar.

Grattis! Bilder? 
#15 Neej tyvärr inte, hade inte kameran med mig den gången. Men nästa gång jag ska dit ska jag vara beredd med kameran =)

okidoki! 

Vet ett hbl och ett vbl som söker fodervärd, i bålsta!
#18 Okej.. fast jag ska inte ha foderhäst. Ska köpa egen.

vad menar du med nackdel med 10-15 min skritt/travväg till ridhus? vi har inget på närmare än 1 timmer skritt/travväg! vi måste ta transport isf. jag skulle bli överlycklig för ett ridhus på det avståndet *avundsjuk*
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
nackdel är det ju.. om man har ridhus precis utanför stallet ;;P;P;P;PP skryyyyyyyyyyyytttt
#13: Tack själv =) Vore kul att se foton så småningom.. =)
#21: Måste bara tycka till lite =) Vårt stall ligger på samma avtagsväg som till ridskolans anläggning och även om tåget svischar förbi alldeles intill (slutar passera i höst/vinter), så tycker jag inte att det är någon nackdel att ha en liten skrittsträcka - då är ju hästen smått uppvärmd när man kommer fram till ridbana/ridhus. Roligare att skritta på en grusväg än runt runt i en paddock =)
fast det klart, här snackar jag om några minuter och inte en kvart. Inte alltid lika kul förstås med sådant ridavstånd (läs busväder) =)

jag har 4 km på asfaltväg genom skogen till närmsta ridhus. tyvärr kör folk som idioter där så jag är inte så pigg på att skritta dit… men i vinter är det nog inte fel att ta släpet o köra dit tror jag.
#20 Det blir en nackdel om man är van med att ridhuset sitter ihop med stallet och att man bara behöver öppna en dörr och komma in i ridhuset utan att behöva gå ut.. =P Så lite bortskämd är man väl XD
#22 Nää precis, det är ju perfekt att skritta fram hästen och trava lite.