häst köpes
hej, jag är 11 år och söker häst! jag ska ev. provrida en fjording till veckan men det kommer kanske en idag o ska köpa den, så nu ska jag höra mig för om det finns någon som säljer häst i norrbotten, mejla mig isf :)
OBS! inga varmblod, araber, shettisar eller halvblod.

ingen?

Dröjer nog lite längre än 2 minuter för folk att svara :)

Får jag fråga, varför just inte dom raserna?

#3 jag gillar inte dom

Så du gillar fjording!!! Synd att du bor så långt bort. Min är ju till salu. :) Var exakt bor du?

jag bor vid haparanda

Får man fråga hur mycket du kan och vad du ska ha hästen till?

…och om du vill ha en b-c-d-ponny eller häst?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#4 Får man fråga varför du inte tycker om dom ??

#9 jag har dåliga erfarenheter av dom, så vill helst inte ha en sådant häst

#10 Dåliga erfarenheter ? Men om en sån häst är dålig är de ju inte säkert att alla av just den rasen är dålig ? Det är människan som gör hästen till hur dne vill ha den.
nu spårar vi inte ut, om du gillar fjordingar o nordisar o såna raser så kör på det. Jag har själv ridit en fjording när jag var i din ålder jätte söt å fin stor lite klumpig men snäll å busig. Ju duktigare jag vart ju jäkligare vart hon :) på ett gulligt sätt ändå. Detta som du säger #11 ang raser visst häger det på hur vi gör dom helt rätt men om någon har förstört dom innan, vad gör man då? Här har jag själv 2 russ (mor o son) stoet är super snäll, men ett fel gör hon hon har lärt sig för många årsen att man kan ta henne å vips så sak hon stegra å baka sig ur att vara fången, detta har jag löst på ett sett hon får komma till grinden där får man något gott som morot,äpple,knäckemacka ja något litet. Sen sonen gösses han är ilsken som bara den inte mot mig men mot alla andra då han går till anfall,sparkar biter hotar osv (skrivit varning för hästen i hagen ute på flera ställen så folk vet) detta kan ajg inte ta ur honom (han gick till anfall 1 gång sen inte mer jag vart inte rädd detta utan jag hojta i å stampa med foten han hejda sig å vart väll snopen) Men så var vi på semester jag varna detta till dit han skulle vara under tiden vi var på sem, hon är jätte bra med hästar van vid allt osv. Men jag sa inga barn för han biter o anfaller dom som bara den ingen barnponny för 5öre allså jaja sa hon bra då vet jag. Han skulle få gå med 4 andra stora hästar som 3 var hennes 1 var privat varna även denna person om honom. Iaf han hade anfallit båda dom hann fly ut från hagen så han fick inte tag på dom, jag sa tipset som jag hade gjort men det hade inte hjälp alls. Så vart jag vill komma med detta är man kan inte säga att hästen blir vad man gör den till om den redan är förstörd och till iggiwiggipiggi du kan itne dra dom raserna över en kant båda har fel. Finns snälla rara hästar i alla rasser finns lärda och helt underbara nybörjarhästar i alla raser stora som små, så finns det såna som är lite jäkligare med men har dom bara ett fint hjärta så finns det hopp för dom med :) Men om du gillar viss ras så e det helt upp till dig, men dra inte alla över en kant du har väll haft otur o träffat fel häst i dom raserna antar jag tor alla håller med mig på det.