Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 1217 ggr
[japptravare]
0

Min medryttarhäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

EFtersom det var ett tag sen jag var inna så måse jag ju skriva hur det gått med Nalle phu, min medryttarhäst

Vi har verkligen funnit varandra. Han är ung och outbildad (han är 3-4 år) men han har börjat lyda mer och lita på mig. Han har gnäggat på mig och allt i hagen men i går gjorde han mig RIKTIGT glad. Han hade bytat hage så han gick på ett större bete. Han stod längst bort (såklart) och när jag hade gått halvvägs så såg han mig och han började skritta mot mig och jag bara "shit vad kul" men då ökade han farten och kom i världens fart emot mig (bilden) han fick nästan tvärstanna för han kom i sån fart och glömde sakta in :D Han är så underbart söt.

Han har kommit en annan gång i galopp mot mig fast det var nog bara för hans häst-kompis hade gått ifrån honom så phu blev lite svartsjuk när jag stod och klappade hans kompis :P

KajsaS
0

Åh ja! Det är en så härlig känsla när enns häst kommer galopperandes mot en. Det liksom känns i hela kroppen.

[japptravare]
0

Ja det gör det. Man får en som välkommlig och vänskaplig känsla

A-Appelbro
0

Min häst gör oxå så o helst när jag vart bortrest två veckor då kommer båda mina hästar springades mot mig i full galopp det är värkligen härligt:)

maaaliin
0

Åå va härligt :) Känslan när en häst kommer när man ropar på den e helt underbar! man blir så glad man känner att hästen visar kärlek tillbaka :) Jätte fin häst verkligen otroligt vacker:) Jätte sött namn också:)

maaaliin
0

Åå va härligt :) Känslan när en häst kommer när man ropar på den e helt underbar! man blir så glad man känner att hästen visar kärlek tillbaka :) Jätte fin häst verkligen otroligt vacker:) Jätte sött namn också:)

maaaliin
0

Oj den råka komma två gånger ;) haha