Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 834 ggr
jen
0

stulna hästarna

http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/nyheter/efterlys.html

de har inte kommit tillrätta ännu…

snälla, sprid ut detta.

jen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är bra bilder på dom

Linda
0

Finns en artikel om de stulna hästarna ska nog sno de här bilderna och putta in dem där.

Tack mvh Linda

jen
0

gör det!! jag har själv snott dom från en sida där deras matte har "beordrat" oss att sno och ge

Linda
0

Jag valde att ta bort en liknande tråd hoppas det inte gjorde någon ledsen.

-Självklart vill vi ju hjälpa dem att hitta rätt på sina hästar och få fast tjuvarna.mvh Linda

jen
0

#4 kom vi på detta samtidigt?? haha, ja självklart ska vi försöka sprida detta som en löpeld!!!

linasvovvar
0

Jättehemskt att sånt får händå, men det blir ju förhoppningsvis svårt för dom att sälja utan pass, så man kan ju hoppas att dom är förnufftiga och lämar tillbaka hästarna till sina ägare. Tror polisen att det är en "liga" el så ?? Vankiva är ryssligt nära mig och jag som har en liten knodd. Usch va hemskt, man vågar ju inte åka hemifrån med hästarna ute i hagen !!!

jen
0

en del tror att dom inte finns kvar i landet….

en shettis tros ha setts på en cirkus, men obs! det är troligen spekulationer! sprid detta, och håll ögon och öron öppna!

jen
0

här är en länk med jättebra bilder på shettisarna, dom FÅR kopieras av ägaren och spridas ut

http://photobucket.com/albums/b24/Egilina/?sc=1

jen
0

här är om  istandsstoet katla som är stulen

http://www.nyalt.se/artikel.asp?id=1444981

jen
0

här kommer en liten sida som en på bukefalos fixar med

http://medlem.spray.se/stulnahastar

trex
0

Ett islands sto är återfunnet, i en brunn  en bit från gården.Död.

Enligt GP häromdagen.

gejsa
0

Ja, jag läste det jag också. Otroligt och otäckt. Dom visste inte ens om den där brunnen.

__iE
0

usch :/ :S

wewwa
0

Nu har jag spridit detta till massa kompisar m.fl.

jen
0
Anjisen
0

Varför stjäl alla andras hästar nuförtiden?? d kan ju inte vara så lätt heller, man måste ju först ta en bil och en transport.. och sen så hörs väl hovarna när de går på asfalt eller någon annanstans… om inte annats så gnäggar don väl ganska mycket!

lisette
0

shettisar är ju iofs lätta att stjäla. då behöver man bara en van som inte har ngn inredning i skåpet. men en c-ponny…? ngn som varit sugen på hästen och kanske inte haft pengar till den?

Anjisen
0

kanske det! Ja, jag förstår att shettisar är det bara att sätta in i en van om man ska stjäla hästar/ponnyer… Men hur kan man ta och sno en Shire eller arab t.ex.. skulle se lite misstänksammt ut om man kör i närheten av gården där dom e tillsammans med en djurtransport bakom bilen

lisette
0

det är ju hittills bara småhästar som blivit stulna, islänningen var ju död…

Mandysan
0

Den i inlägg #16 har hittats hel. 4 st 20 åringar misstänks ligga bakom stölden. Hästen hittades utan några synliga skador.

Vilken tur att en häst iaf har hittas!

Anjisen
0

Ja! D va ju kul! Nu är det väl 4 hästar kvar??

CejCej
0

#16 är min kompis häst! hon var helt förtvivlad! Fan va förbannad jag blev!

jen
0

#23 DET förstår jag!!!

skönt att den kommit tillrätta iallafall.

lisette
0

ingen artikel om det????

CejCej
0

Hehe hon är allt lite kändis nu..
men skitgubben kallar hon han inteFörvånad haha..Skitan.

Tirala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bra och större bild på Mironja, som jag fotograferade innan hon stals. ingen som vet om nån av shetlandsponnyerna är tillbaka?

gejsa
0

Men du bor ju i Eskilstuna Tirala! Har dom tagit en shettis härifrån också?

lisette
0

http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/nyheter/tjivas.html

blev förvirrad av artiklen. det stod nysnö. har man hört ngt om den hästen?

eleonor
0

Det var islandsstoet Katla som hittades död i en brunn i hästhagen. Otäckt!

hjullan
0

ja jag undrar jag om det inte blivit vanligare att sno hästar.. ?

jag behöver iallafall inte vara orolig för julia. ingen får röra henne utan att få en fet smäll. bara jag o syrran som hon inte hugger. ottino går ingenstans om han inte har jullan med sig :D

gejsa
0

#33# Va! Om ingen får röra hästarna utan att dom biter hur gör ni då med insläpp och utsläpp? Ni kan ju inte vara med jämt heller.

Peppe
0

#1 dom verkar gilla bruna shettisar….

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

hjullan
0

#34. jorå det funkar bra, för de vet vart dom ska.. men viker man av från deras väg då funkar det inte mer :D

hjullan
0

ottino är inte aggressiv. det är bara jullan.. men man kan inte ta ottino ifrån jullan .

gejsa
0

Vad har ni för konstiga hästar hjullan! Fundersam 

Fast det är klart. Hon är väl konstig som sin ägare. ha ha

Emmelie
0

Vet ngn hur det står till på den här fronten nu? vilak hästar är borta för tillfället?

hjullan
0

jaaa klart dom är konstiga! men hjärtat smälter som smör när man ser dom . du kan ju höra lite med believer vad jullan tycker om henne ;) malin på pizzan! haha