Maskeradhoppning!
Igår hade vi Öppet hus i stallet.
Som vanligt öppnade vi stallet klockan 10, klockan 11 var det maskeradhoppning och efter det ponnyridning, vagnsåkning osv till klockan 13.
Den tidsplanen brukar vara ganska bra. Det brukar droppa in några enstaka vid tio och sen kommer alla till hoppningen klockan 11.
Men igår verkade hela Sverige ha fått nys om evenemanget så klockan 10 vällde det in folk! Det var ungar överallt och vi visste inte vad vi skulle underhålla dom med fram till klockan 11. Körde lite ponnyridning så tiden gick, sen blev det dags för maskeradhoppning.
Jag och Jennie startade som cowboys på Dandelion. Vi var så stressade och nervösa båda två så vi skakade ;) Men han var verkligen supersnäll! Sprang runt banan och nästan styrde själv. Brydde sig inte en sekund om varken publiken eller stereon.
Efter oss hoppade Lykka som Pippi Långstrump och Prusseluskan (stavning?). Sen Korint som Nasse och Nalle Puh. Därefter Amadeus med två clowner som sprang bredvid honom.
Sen jag och Jennie igen, nu som indianer och på Sorro. Han blev lite förvånad när han kom ut på banan och det stod hundratals ungar och stirrade på honom. Men han fick gå ett varv förbi publiken innan jag satt upp. Han var nog helt livrädd, men så himla duktig ändå! Tog första hindret utan problem, men sen ålade han omkring och visste inte vart han skulle. Och jag visste knappt heller =P Andra hindret blev det tvärstopp på men det gick vi över i skritt. Sen travade och skrittade vi runt hela banan innan Jennie fick rida. Hon red förstås lite fortare än jag, men vi hade iaf kul :)
Sist ut var lilla Uno med två troll. Och sen prisutdelning. Vi kom sist med Sorro =P
Därefter hade vi ponnyridning och Dandelion var imponerande gudasnäll! Småungar på fyra-fem år red honom utan problem. Han bara gick och gick! Så himla stolt! =D
Blev en väldigt lyckad dag ekonomiskt. Säkert 50 ungar som red ponnyrundor och alla korvar och varenda smula av fikat sålde slut! Det var verkligen sjukt mycket folk, men väldigt roligt! Och perfekt väder! Strålande sol hela dagen.
Hoppas att någon annan kan lägga in bilder från dagen. Jag har inga tyvärr..
Ja det var verkligen en lyckad dag!
Hästarna verkade tycka det va rätt skoj o bli uppvaktade oxå. Hehe.
Det roligaste var efter maskeradhoppningen och jag stod i fiskdammen, fortf utklädd som pocahontas, så kommer det fram en tjej på kanske 6 år och frågar om jag red på hästen med bruna fläckar. Ja svarade jag. Då sa hon: Jag vet hans barn,den ser likadan ut och den heter Mulle.. Haha va svarar man på det liksom .. :P Jag bara log o frågade om hon ville fiska i dammen =P

Haha nu vill man ju se foton också. :)

Ja det var verkligen jättelyckat!
Jag har lite foton, ska precis fixa dem så kommer de straxt ;)

Sådärja!
Här kommer då foton från maskerashoppningen! :)
_Observera; Alla foton är tagna av min pappa.
_Jag säger till när alla är uppladdade!
Här har vi då mig, "Prusseluskan" och syrran "Pippi" på Lykka, "Lilla Gubben" som har rullat sig i en lerpöl idag.
(Lägg märket till texten på rumpan, skrev Lilla på ena sidan och Gubben på andra ;)

#9 HAHAH , hästen såg ut som en clown så stort som han hoppade xD

#13 oj så fina händer :P Precis efter hindret m långa tyglar o ska styra.. haha

#18 Hehe ;)
Jag har fler bilder på er när ni rider Sorro om ni vill ha sen :)

#19 Säg inte att de där var de bästa :P
Skicka gärna över msn :)

#19 Jag är nog rädd att de var det. Han tog i alla fall inte en enda hoppbild. Han verkar inte förstå begreppet "ta många bilder". :P

Ut med mer bilder på Sorro! Tack!

Fy tusan vad folk det verkade vara där iaf. :) Är det folk som bor där runt omkring eller släktingar till alla hästägare bara?

Johanna hade pratat med några, som hade åkt från vällingby tror jag det var. För att de hört talas om det vi ordnade.. Då tappar man nästan hakan .. HAha
Det skulle kommunen veta, dom som inte vill ha kvar oss.. :P

#26 Va? O shitt! Jäklarns ambitiösa :P
Haha skojja inte !!
Men de va ju grymt mkt bilar. Så mkt har de nog aldrig varit !
Riktigt skoj :)

Åh sötnos :)

=D

Åhh va kul det såg ut! Jag som var tvungen att jobba :(

Vad roligt att det gick bra för er! :) Häftigt med så mycket folk! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Hur långt är det till vällingby då?
Det där fotot med Sorro i dag, synd att inte benen var med. Han såg ju konstigt tjock ut. Men söt i ansiktet. Vill gärna ha några nytagna foton på honom så där fint men utan ditt namn på fotot. :) Sätter ju in dom på min hemsida.

#34 Det ligger i Stockholm :)

Ja, att det ligger i stockholm vet jag. Men inte hur långt det är att åka till er.:)

Jätteroliga bilder, kul med en maskeradhoppning =)
*** Kärleken övervinner allt ***

#34 Jag har lite bilder du kan få, men PM:a mig med din mailadress så skickar jag :)
Tar kanske 50 min - 1 h att åka till vällingby

Ok! Så pass långt. :)
Du har fått Pm!

Nä, 30 min tar det. Men vi har ju inte annonserat där alls :)

#9 #10, är det den nya hästen??

#41 Ja, det är det :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Jättesnygg =)

Så det var fler som fotade iaf. :) Tack för fotona på Sorro, Romana_12.

Men vad snygg jag är då! NOT!!!!
Hoppas ingen fler ploppar in bilder nu, för då dör jag av skam =P

#51 De va så lite så (: #52 hahah xP
Haha fiiina bilder . ;P