Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 437 ggr
Eve
0

Era djurs dolda talanger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, få se nu. Jag vill ha bildbevis på era djurs dolda talanger :P..

Min katt kan sätta på diskmaskinen ^^

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Emmelie
0

Jag hade en katt (Smulan) som kunde öppna dörrar =) Så på vintern kunde man vakna av att det var vääääldigt kallt =P För hon kunde inte stänga dem.

Eve
0

hehe… Mulle (ursprungsnamn smulan) kan också öppna dörrar, nu har han lärt sig att stänga dem med svansen :).. han blir fly förbannad när man stänger dem, han går och öppnar dem direkt, sen skällar han ut en ^^

SarahPeace
0

Nee Vad gulligt :D:D:D

har ingen bild, Men Skrållan (häst då) brukar öppna dörren in i sadelkammaren och öppna "morotslådan" och ta kniven som ligger där !! (Men tur så hann ja ditt innan hon gjorde  sig illa ) hon tog oxå i "kniv skftat" *puh* , hon tänkte väl kära upp moröter :P….., och skrållan brukar "mata" molly me hö när jag har satt på molly tränset.. och molly brukar "kasta" in hö till skrållans box XD

Eve
0

haha.. bussigt :)..

Eve
0

Vet inte om alla katter gör såhär, men på det här sättet dricker min katt mjölk ur ett glas.

SarahPeace
0

#5 hihi ;D

Min hund Dango stoppar in hela nosen i glaset (kan ta kort i morgon) … och ja glömmde en sak om skrållan hon dricker (vatten då) ur vattenflaska ^-^

Eve
0

hur går det till, måste du nappflaska henne varje gng hon ska dricka? :S

Eve
0

Mulle är även ruskigt bra på att se söt ut när han sover och precis har vaknat :P

Eve
0

Eve
0

Highfive är riktigt kul tycker han :) (på samma vis ger han en också en och annan käftsmäll… fast han kan smeka en på kinden när han är glad)

SarahPeace
0

nejnejnej .. haha, hon dricker ut hink oxå haha. .. men hon blir väldigt ivrig om hon ser en vatten flaksa ^^, då hon tycker det är kul att drickka ifrån deen ;D

SarahPeace
0

Dango med sin "dolda talang" HAHA

Eve
0

jahhaaaaa, okej.. haha, lite seg får man vara "ibland" Oskyldig

SarahPeace
0

Dango leker julbennt :P

Eve
0

men guuud! vad gör han?!

SarahPeace
0

han är i sadelkammaren ^^, jadu vad han gör,, ja han stäcker på sig(ligger typ med frambenna..) hahaa o jag tog kort bakefrån^^,

ps. syns lite av nån vit låda på bilden .. det är dom skrållan öppnar ^^,

SarahPeace
0

vart två st :( hiih

MiaMaria
0

Träffade en tjej på byns hund igår, den är en blandning mellan Border o kelpie. Hon har inga får eller likande att valla med den så den är inte tränad på något sätt och ska så heller inte bli (som det lät, unghund) men den vallade flugor på gården Skrattande Fattade först inte vad den höll på med så jag va tvungen att fråga, såg ut som om den fick frispel ungeäfr men den vallde flugor. Anledning till att hon visste att den gjorde det va att den även gjorde likadant inne. Jätte gulligt! =)

elin
0

hahaha jag diggar dango, fyfan va ball! :D

/Elin

lisette
0

nadjas talang är att hon är lite långsam och att hon är släkt med cujo.

Eve
0

Hihi :).. Kan tänka mig att de flesta djuren blir irriterade på en sån där :P säkert jätterolig att jaga

Peppe
0

en häst i vårt stall dricker Festis med sugröret. lite kul faktiskt, men lite mindre kul är det när hon ser att man har en och hon inte får för då blir de e jäkla liv på henne.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

RubHel
0

Brorsans hund Enzo smyger ut på baksidan på julafton och äter upp alla överblivna köttbullar och prinskorvar (MÅNGA!!) och lägger sig sen nere på soffan och jäser..

Det gjorde han iaf förra året.
Jag tyckte han var ovanligt fet för att vara honom, han brukar annars vara slank.. Men nu stod sidorna ut på honom. Han fick en tuff natt när allt ville ut sen…

Emmelie
0

Min hunds (Tess) tolda talang får väl bli då att hon kan lite roliga trix =) Hon kan rulla runt och krypa på begäran, dem två sakerna tycker hon är jätte busigt =D.. sen behöver man inte säga tass utan man pekar bara på den tassen man vill att hon skall ge, sen kan man ha kul och peka på varannan o.s.v. En annan dold talang är väl också att hon inte skäller.

Zlatan "Terror" m.m.(Katt) Har en dold talang.. Han kan gå från att vara heelt coollugn till att bli värsta huliganen =) (Därav namnet Terror/Tarzan m.m.)

Minus (Katt) Kan "prata" med oss=) Om man ropar hans namn eller säger det när han är i närheten så svarar han genom att ropa eller bara mjaua.. Om man frågar honom om han är hungrig, så kan man få ett litet utdraget pip tillbaka, om man sedan frågar honom om han vill ha mat då, så brukar man få ett mjau tillbaka =P. Man hålla på och prata med honom såhär ofta och han "svarar". =D

Emmelie
0

Sen så hade vi en kanin vid namn Fluffjörgen.. Han levde fritt på tomten (då vi hade två st kanin honor som höll honom kvar). Ha nkom ofta in i köket och hämtade ngt ätbart sen så hoppade han ut.. En gång såg vi kaninen komma i full fart och katten efter, aja tänkte vi han har säkerligen ngt bo som han gämmer sig i. Det var ju då bara det att plötsligt kom katten i full fart runt husknuten med kaninen efter…=P Kaninen jagade upp katten i trädet..

SarahPeace
0

Dango kan även leka kurregömma … Dango sätter sin inne i badrummet (har därren bara ingenskjuten sp han kan byta upp den), sen går jag o gömmer mig nånstans, och när jag ropar KLAR så kommer han i full fart o letar efter mig :)

EN SAK vet jag att hundar har INGEN storleks "begräp" då dango LETAR ÖVERALLT efter mig , tex som i tvättmaskin o krukor , under matan osv han tittar upp i taket :S  …. sen när han hiitar mig så får han en lite godisbit, sen går han in till badrummet igen så då är det bara att börja om ^^, , han är väldigt lättlärd. kan ca 10 tricks :P

På bilden ligger dango utanför stallet och väntar tills ja ha mockat klart; )

Eve
0

Min katt pratar också :)..

Therese_Melberg
0

# våran förra katt var väldigt artig, hon frågade alltid om lov innan hon hoppade upp i knäet på en, hälsade alltid när hon mötte en, tackade för maten m.m…

wewwa
0

#22    Det kan min häst oxå… ; )

Peppe
0

jag har aldrig testat med en festis på min egna häst. men misstänker skarpt att han skulle vara livrädd för den ^^,

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Eve
0

peppe - haha, det hade nog Lykka också vatt ^^

kemikal
0

#5 Så gör min ena också, fast hon brukar välta glaset efter en stund. Lättare att dricka från bordet… Men nu får hon inte dricka mjölk eftersom vi upptäckt att hon blir dålig i magen av det. Den andra katten kör ner hela huvudet i glaset för att dricka.

lisette
0

naddis

lisette
0

brago kan knyta upp skosnören. tyvärr har jag inget bevis på det… :D

gejsa
0

Ha,ha du får skaffa dig bevis då lisette.

lisette
0

ska försöka… :D

[slo]
0

#22 det kunde min shettis också :D Han käkade även piggelinglass och spottade (oftast) ut pinnen :)

mazze
0

Har man ingen djungel får man leta fram en…

Detta är en katt med många talanger (lite tokig med andra ord)

mazze
0

El. läsa tidningen, hjälpa till med tvätten mm

Här sitter hon gärna o hjälper till att trycka på musen….

gejsa
0

Mus som mus mazze. *Ler* Ser att du bor i övre nyfors.

[slo]
0

#40 *asg*

[___THEFINAL]
0

min vovve Kajsa har en _dold talang
_som uppenbarar sig när man tar fram
en spade ^_^ hon gräver i rabatten,
(inte alltid uppskattat), men oftast
där vi vill ha hjälp - se bilden :)

/elin ~

Courage.C
0

Våran katt katt chilla ordentligt.

E_hjo
0

Min kanin är en mästare på att fara fram på golvet dom en galning! Hehe han springer i jättesnabb fart å så glider han en bit tills han träffar väggen med en duns!

Åså självklart… så e han ju en mästare på att se gullig ut Skrattande --->

Emmelie
0

#43 här har du en till

Sussi
0

Min hund kan sjunga tillika som han spelar piano, säkert inte så ovanligt men.

Sussi
0

Höga c…

Eve
0

Sussi - Kan du inte filma det, så vi hör ljud? ^^

lisette
0

#46,47 det där kunde hugin med… men tyvärr har jag bara filmer utan ljud så det kan ju kvitta… :d

Eve
0

hihi :)

gejsa
0

Sussi din hund ser ut som min första hund. Hon hette Kompis och blev 14 år gammal. Hon var en blandning på Collie och spets. Hon ylade när jag lät som tarzan. Vad lustigt!

Sussi
0

#48 Jag kan filma men kameran bandar inte in ljudet tyvärr.

#51 Har du bild? Sku vara roligt att se den.

gejsa
0

Min scanner är inte inkopplad till den här datorn. Tyvärr.

hjullan
0

har du en till dator gejsa så kan du scanna i den, spara bilden på diskett/skiva o kopiera över den till andra datorn!

gejsa
0

Jo, jag vet. Men det är så jobbigt och tar tid. Får se om jag kan göra det senare. Ska strax gå ner och göra mat i värmen. Elin har precis åkt till Parken. Hon ska lyssna på Rednex.

SarahPeace
0

"Våran " Katt Nisse gör kyllebytor (stavas??? ; S ) , om man kliar han i nacken så sätter han ner huvudet på golvet tex. tillslut så åker bakbenna över o han gör kyllebyta hihi ;D

Han är även Bäst på att hitta dåliga liggplatser som han håller på att rammla ner för (se bild ..)

mazze
0

#40 Det gör jag då inte! Bor faktiskt på söder… hehe, har man ingen mus får man ta det som finns!!!!

gejsa
0

#57# Såg i ett annat foto att du inte bodde där. Det var när du visade din golf. Då kände jag inte igen mig. *ler*

bubbelbubbel
0

min hund kan äta med gaffel, om jag håller i den dvs……inte lika populärt hos mamma, haha, en gammal katt till oss öppnade också dörrar.