Haha komiskt =)
Ponny besökte villa
En hundägare utanför Gislaved i Småland släppte ut hunden så att den skulle kunna kissa. Själv satt han kvar i soffan och lämnade ytterdörren öppen. Hunden kom tillbaka efter en stund - i sällskap med en ponny.
Ponnyn hade uppenbart fattat tycke för hunden, för den ville inte lämna villan. Mannen försökte fösa ut den ur huset men ponnyn vägrade. Det krävdes flera försök innan mannen lyckades baxa ut den genom dörren. Där utanför blev ponnyn stående.
Till slut fann mannen ingen annan råd än att ringa polisen. Det var tidigt på natten till lördag och han fick uppmaningen att återkomma när han nyktrat till. Han ringde igen och bedyrade att han inte var berusad.
En patrull åkte ut till villan och fann mycket riktigt en istadig liten häst. Polisen nådde ägaren och ponnyn fick finna sig i att ledas tillbaka till sin hage. (TT)
Hämtar från www.tidningenridsport.se

`hahaha…jag skulle no inte ha så mycket emot att det kom en ponny och hälsade på här…fast gräsmattan kanske håller med
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

hehe:) tänk va skojj o gå ut o hitta en ponny på gården:P ´han blev nog lite chockad:D

På gården? Den följde ju med in i huset…! =)
haha, vad roligt med besök :)

På ett sätt kan jag förstå polisens reaktion. Men seriöst… de måste kolla upp om personen i fråga verkligen är onykter eller inte tycker jag. Tänk om ponnyn varit vild o förstört nåt i huset?
haha. det händer mycket konstiga grejjer i mina trakter hör jag…;P

Ha, ha vad gulligt! Fast inte om den gick in i huset. Skulle velat sett när hunden kom till hagen och hur hästen gjorde för att komma ur den.