Oh, det vore roligt att åka å titta på!
Det vore underbart att kunna åka på något sådant :D

Det skulle ha varit så kul att se men tyvär är det alldeles för långt. Hoppas det blir många anmälningar.

Reddie - det finns boxar att hyra. Vi har en deltagare från Gotland… Två hästar kommer på fredag kväll.
Snuttan - du är så välkommen!
Malin - lasta din snygging och kom!

Puttar - en anmäld frön Östersund också. 

Får man va så nyfiken o fråga vem de e som är anmäld från Östersund? 

Kommer inte ihåg, faktiskt. Men startlistan kommer ut nästa helg…

låter kul:)
#4 , Kanske lite långt att åka från lilla boden för en utställning, när jag har två hemma tävlingar här hemma jag måste träna till ^^ ;)

Nja, Reddie är alldeles för ouppfostrad för att vistas bland folk. Han vill hellre snacka med de andra hästarna än lyssna på matte + att han är på tok för rund om magen…

hade vart kul o åka på med Tuborg:)

är det ingen utställning i östergötland i närheten av mjölby motala linköping?

Kikade på startlistan nu, men vad menas med kategoori I-III?? Varmblod o kallblod, så långt har jag kommit men den sista då??

Kategorierna är bara åldern. Kategori I är hästar 4-10 år, kat II 11-17 år och kat III 17+ veteran. Varm- och kallblod har vi slagit ihop, men de bedöms olika på typ.
Mulla - detta är den andra utställningen någonsin för ridtravare. Om du är medlem kan du kontakta ditt distrikt via ridtravarföreningens hemsida och "önska" en utställning.
Åh de hade varit kul synd att man såg de så sent som idag :(
är de något pris eller bara bedömmning av hästarna ?
Åh de hade varit kul synd att man såg de så sent som idag :(
är de något pris eller bara bedömmning av hästarna ?

Jaha ok, nu hänger jag med!! Hopaps ni får en bra morgondag!!
man kanske skulle komma med kameran…

Jojo - vi tar emot anmälningar på min mail (eller pm) fortfarande. Men du behöver en nummerlapp. Medlemsskap kan lösas på plats… Vi har hederspriser till Best In Show m.m. samt rosett och plakett, i vissa fall diplom.
Eve - klart du ska komma! Tycker fortfarande att du ska ta med Lykka…
mangis - vi har eget evenemang imorrn :( så hon kan inte

Trist, hon som är så fin. Hade varit kul att höra vad domaren säger (jag skriver så jag får veta allt och lite till)
mangis - ja, hade varit jättekul.. men hon är så ruggig nu :/.. lång päls har hon och allt.. nästa utställning, lovar jag att försöka komma :)

Vilken härlig dag! Fullt med folk på läktaren (inte hela tiden då, men största iaf) och en massa fina ridtravare. BIS blev en Stockholmstjej som anmälde sig sent, 83 p av 1000 fick den hästen. Kanonfin! Hon var nog glad att hon kom…
Var det någon som tog kort? Imponerad av BIS-raden som Chicchirichi fick: 9 9 8 8 9 8 8 8 8 = 83p
Men 9 bedömningspunkter… vad är det som bedöms? 5e bedömningspunktem, är det benen? Flera fick 6a där…

Förutom de fem "vanliga" är det Ridtravartyp (muskler); Man, svans, päls och hud; Uppträdande; Hovar; Omvårdnadsintryck helhet

hur bedömer dem manen? jag har täknt knoppa..kollar de mkt på svansen då?

#26 Ridtravarförbundet har en utställning i höst/sensommar, preliminärt datum 23 augusti.
#27 Den ridtravarutställning du ska på i juni har inget med Ridtravarföreningen att göra, så jag vet inte hur den bedöms.

#28 Heter det ridtravarföreningen eller ridtravarförbundet nu?
*** Kärleken övervinner allt ***

Centralt (d.v.s. vi stackars satar som sitter i styrelsen) heter det förbundet. Lokalt - på distriktnivå och för alla enskilda medlemmar - heter det föreningen. Nästan bara för att krångla till det. 

Okej =)
Vi pratade lite om det igår på mötet… På tisdag har vi medlemsmöte där den stora frågan om egen styrelse kommer upp ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

oki skrev slarvigt menar även hur nu bedömer då med man bl.a..?

#22 Vi har en egen utmärkelse för längsta man, annars har det ingen betydelse om manen är knoppad. Det är mest bara tänkt att det ska bli nerdrag för ovårdar/smutsig/sliten man.