Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 610 ggr
hjullan
0

död häst

förra veckan (?) åska det ju som f*n här i Eskilstuna, då va det några tjejer som skulle ta in hästarna från hagen.. de hade två kvar som vägrade komma in.. så satt de i bilen vid hagen o såg hur blixten slår ner i den ena av hästarna . den dog..

fatta o se det! tänk va de kommer ha det på sitt samvete o grubbla på om de inte hade tagit in hästarna nån minut tidigare bara ..

Älskar_hästar
0

åh nej vad hemskt ! Förvånad ja .. tänk vad dåligt samvete dom säkert har .. Ledsen

hjullan
0

mm .. man tror ju aldrig att sånt ska hända en själv o sen mitt framför ögonen på dom! usch :(

Sandra
0

Usch vad hemskt =( Skulle aldrig kunna förlåta mig själv… men samtidigt… det är extrem otur de har haft.

gejsa
0

Va! Det sa du inte när du var här i förrgår. Var det i ert stall eller? Har inte stått om det i tidningen heller väl?

MiaMaria
0

Ungefär desamma hände i sundsvalls trakten för några veckor sen. Rejält åskoväder och när sen ägaren till alla hästarna (stuteri) sen skulle gå ut och se hur dom mådde hittade hon ett dött welsh föl i hagen… Hemskt!!

Artikeln som fanns på ridsportshemsida: http://www.tidningenridsport.se/content.asp?ArticleID=235527&ArticleOutputTemplateID=560&ArticleStateID=2&CategoryID=7558&query= and ((dbo.Articles.Data like

gejsa
0

Oj, ett föl som inte har skor på sig också. Har inte läst artikeln. Men det brukar ju oftast slå ner i hästar som har skor isf.

__iE
0

usch så hemskt :/

Ottino
0

Det var i Gunnarskäl, gejsa.

Jag skulle nog aldrig komma över det, om det hände min kuse.

gejsa
0

Oj då! Inte alls så långt ifrån oss eg. Vad var det för häst vet ni det? Har ju inte stått något i tidningen ju.

Men när min häst fick en pinne i benet pga att åskan gick över oss en mörk natt då dog en häst av blixten i Strömsholm minns jag. Hade ju kunnat vara någon av mina.

emsems
0

har åxå varit med om det, inte sett, men en av ridskolans hästar fick blizten i sig. det rykte om den efter… urs…

hjullan
0

oj gejsa, glömde visst nämna allt det smaskiga när jag va där :D vet inte vad det va för häst, men emmis svärmor är medryttare där så hon berättade hela historien.. sjukt iallafall! som sagt.. det kan det hända vem som helst! :O:O:O  den fick blixten mellan öronen o hela undersidan av halsen var ett stort köttsår.. inte så jävla kul o se kan jag tänka mig.. nåns älskling..

gejsa
0

Ja, måste verkligen ha varit jobbigt. Där står ju mest dom fina halvbloden eftersom det är så dyrt där.

Var det ägarna själva som inte fick in sina hästar?

hjullan
0

jaa, jag tror det. det va i allafall flera tjejer som stod där ute o skulle fånga in de två sista hästarna.

du har rätt om halvblod. så det lär ha varit en sån ..

gejsa
0

Sorgligt! Men den dog antagligen snabbt iaf.

trex
0

Så hemskt!!