Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1092 ggr
Viickan_
0

C-ponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger ut en liten annons här för att se om intresset finns hos någon .

Har en underbar liten C-ponny på 138 mkh, som jag funderar på att sälja. Hon fick för ett par månader sen besked om att hon hade kvickdrag, och har haft fång, men har inte haft nå problem med de dem 2 år jag ägt henne. Men i dags läget rids hon som vanligt, men orkar inte lika mycket som förrut. Mycket trevlig häst,  har stort hjärta och mycket fin att titta på :) Utbildad LB dressyr och LD hoppning. Blir 16 år i juni, vill komma till någon som bara vill lunka i skogen och träna på banan nån gång ibland :) Min lillasyster som är 7 år, har ridit henne helt själv i både skritt och trav, funkade utmärkt :) Hör gärna av er om ni tycker hon låter intressant, så berättar jag mer. Slänger in lite biler också .

Viickan_
0

Bild 1 .

Viickan_
0

Bild 2 .

Viickan_
0

Bild 3 .

Viickan_
0

Bild 4 .

Viickan_
0

Ingen Oskyldig ? Putt

JoJos
0

vad har du tänkt dig för henne? är hon barnvänlig ? hon är väldigt vacker o se på =)

Viickan_
0

#6 Bara en betydlig summa, :) Jaa, hon är jättesnäll i all hantering, lite tjurig när de gäller sadling, men annars är hon underbar :) Ja, hon är himla vacker :)

JoJos
0

bara en betydlig summa är? förutom kvickdraget är hon skadefri då?

gejsa
0

#8# Hon hade ju fång också. Och kvickdrag är inte att leka med heller. Dom hästarna kräver oftast bra luft jämt och helst utestall eller lösdrift.

JoJos
0

#9 oki fång har jag inte sett att hon skrivit men de e juh bra att du finns =) Kvickdrag vet jag de har texas med

gejsa
0

Hur mycket kvickdrag har han då. För det blir ju oftast sämre med åren. Så dom inte ens kan vistas i stall osv. Mycket jobb med sånt tyvärr. Fast jag undrar om inte fång är värst. För dom iaf. ja, jag vet inte.

Viickan_
0

Ja, hon har varit skadefri förutom fången och kvickdraget. Hon fick de som sagt för några månader sen, gick på medicin, och mår bra så länge någon vattnar höet och hon får gå utomhus dygnet runt. Fången har vi hållt pli på genom att hon får gå i bantar hage på sommaren, och stödfodrar med hö ist.

Viickan_
0

#9 Med all utrustning och allt, kanske 5-10.000, då hon har en massa utrustning som medföljer