Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1021 ggr
lisette
0

"bra" jobbat djurskyddet...

MiaMaria
0

Minst sagt! Stackars, stackars hundar! Gråter Skulle gjort precis som polisen, gråtit, om det varit jag som "hittat" dom…

lisette
0

jag undrar varför ägaren har lagt in valparna i frysen. är det inte lättare att gräva ner dom???

mazze
0

En del är ju inte riktiga i knoppen! Å sen ha tillstånd att driva verksamhet, att dom inte kollat upp detta tidigare… HEMSKT!!!!

Sandra
0

Det finns inte ord till hur sjuk den där mannen var… eller att det inte hände nåt förrän nu…

Zizou_
0

Fy fan hur kan man göra så igentligen :/ Gråter Tycker så jävla synd om hundarna:( Stackars hundar alltså:/Gråter

Sussi
0

Vaför väntade djurskyddsmyndigheterna så länge. Annars är de nog så petiga att kolla upp små saker men sen när de gäller lyser de med sin frånvaroSkrikandes

Det värsta är att jag är inte förvånad mera över att se sånt här. Det är lika hemskt, brutalt och ofattbart varje gång men ändå är jag inte förvånad, sjuka människor finns det gott om.

elin
0

fy helvete!!
Man blir så grymt förbannad!!

/Elin

[slo]
0

#6 ja det räcker ju att fråga ÅsaF hur noga dom är med att kolla upp småsaker :P Vart håller hon hus nuförtiden förresten…? *sakna*

Hemsk artikel, fattar inte hur man kan göra så! Det värsta är väl att det säkert inte är det enda fallet, bara i Sverige…

bubbelbubbel
0

åsa har varit på semester, i mina trakter, hon var med i tidningen här nere, dom hade haft illerträff :)

och jag håller med er andra, det är skamligt, helt totalt SJUKT.

gejsa
0

Kan t o m hända att ägaren "avilvade" valparna genom att lägga dom i frysen. Har hört skräckhistorier om det. Att dom alltså fick frysa ihjäl. Arma tanke!

En nyfödd baby hade ju någon gjort så med någonstans läste jag för några veckor sedan. Det syntes att babyn hade levt när den stoppades i frysen. burr

lisette
0

det är sånt (jag ivf) som man inte tror händer/sker i sverige. jag vill inte tro att människan är så hemsk som denna person…

gejsa
0

Nej, man vill inte tro det. Men det händer var så säker lisette. Världen blir bara värre och värre.

lisette
0

uppenbarligen så händer det.

vi var och tittade på ett hus i sösdala innan vi köpte detta. det visade sig att detta huset hade det stått om i tidningen. de var en gammal tant som hade haft jättemånga hundar/katter i källaren som hade börjat äta upp liken för de inte fått mat… trevligt.

MiaMaria
0

Samma sak hände i en stad här i närheten där jag bodde tidigare. Ett jätte fint hus med superläge mot älven som stod tomt så jag kunde ju inte låte bli att fråga varför och svaret va att det tidigare bott nån/några där som hade haft katter och sen när dom flyttade lämnade dom alla katterna kvar, 15-20 st (!). Dom som dog blev uppätna och när det väl va någon som märkte det hela så va det långt för sent. Huset står nu tomt för att det inte går att få luktfritt, olika saneringsfirmor har försökt men ingen lyckas… Tragiskt, stackars katter!!

Eve
0

usch, sånna människor borde inte få finnas :(

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Du menar att alla katterna var instängda i huset eller? Fy f.n vad grymt.

MiaMaria
0

Japp katterna va instängda i huset… Sorgligt men sant..

lisette
0

#14 klart det går att sanera! så himla äckligt kan det inte ha luktat. mina föräldrar bodde i en lägenhet i malmö med mina två brödrar och zito, schäfer. de bodde på andra våningen och hade en skitstörig granne under sig. han spelade musik hela nätterna och en dag blev det tyst. han skulle rycka in i lumpen och de trodde han hade stuckit dit. det började lukta surströmming i trappen, zito luktade vid grannens dörr varje gng de gick förbi.

ngn månad senare bröt de sig in i lägenheten, han som bodde där hade inte dykt upp i lumpen. de hittade honom död i sängen. detta var under sommaren och hans kropp hade börjat "jäsa" och det hade blivit blött långt upp på väggen av hans kroppsvätskor.

de var tvungna att slå in sängen i plast för rörde de honom så gick kroppen sönder.

men, de kunde sanera lägenheten. trots att detta som sagt var mitt i högsommaren.

gejsa
0

Oh fy fasiken vad äckligt! Heder till dom som orkar jobba med sådant. burr!

bubbelbubbel
0

fy vilken hemsk död. det är ju det som är det farliga med grannar, man vet ju aldrig om något har hänt, dom kan ju lika väl vara bortresta..eller döda. diskuterade det med min moster, det bor en kille ovanför mormor och morfar, och han hörs endast när han går uppe hos sig. jag hävdade att det var ett bra levnadstecken, eftersom han inte verkade ha några vänner, aldrig lämnade huset mer än för att gå till jobbet…hör man honom, då vet man att han lever ;P

gejsa
0

Hur får han hem mat då bubbelbubbel?