Xzerran och Bus! (bilder)
Eftersom att Gejsa ville se lite nya bilder på Xzerihwala, så är det bäst att uppdatera lite. Xzerran blir idag hela 8 veckor gammal…
Detta har hänt: Tre veckor gammal så blev hon sparkad av mamma, vilket gick bra. Men blev 2 veterinära besök, ett av distriktaren och ett besök på Strömsholm. Detta var Måndag och tisdag.
Fredag samma vecka fick hon en sårskada som ledde till medicinering i 7dgr, den har oxå läkt bra.
När hon var 6veckor så trodde hon att hon skulle lyckas hoppa ut ur paddocken som är byggd i trä. Hon spräckte övre plankan och blev hängandes en kort stund i den undre. Som tur var så klarade hon sig skapligt trots allt. Så när vi var och skulle kolla igenom Bus hos Håkan (ET) så var det hon och inte mamma som hade problem. Stackars Xzerran hade då alltså dragit til SI-leden, men nu är allting i ordning igen.
Så igår blev hon verkad för första gången och det gick riktigt bra =)
Nu håller jag tummarna för en fortsatt frisk och hel fölunge.

Lägger ut mer i morgon, nu ska jag ta och natta mig ;)

Men gud vilken otur ni verkar ha haft då. Men man ser att han är ett litet yrväder. Tur att du tog med honom till Håkan då. :)
Åkte förbi där du bor häromdagen men gubben var med så jag åkte inte in. Men han ser ju jättesöt ut iaf.

sicken vilding till sötnos du verkar ha fått:)

guuud vad snygg hon är på #7!!!
tror föle har fått sin beskärda del av skador nu,,, ;)
hihi, vilken liten vilde! tur att hon inte skadat sig allvarligt iaf, och det enda jag kan tänka på nu är hur busig hon kommer bli när hon blir lite äldre och större
:)

Lilla pluttan. Vad fin hon är! Och Bus var riktigt snygg på #7!! =)
Gejsa - lilla fölis är en flicka =)

#16# Haha hade precis för mig att det var en hingst. Hihi namnet går ju inte att se på vad det är för sort heller ju.

#14,16 Det kortet är nog helt klart det bästa jag har tagit på henne och så får man inte vara med på månadens häst, det känns lite trist faktiskt!
Tack till er allesammans, hoppas oxå att oturen har vänt ;) Hon är helt underbar att hantera och allting går så lätt.
Gejsa: Det står ju hon/henne i första inlägget ;) Så synd att du hade gubben med när ni nästan var här :(

#18# Ja, ja vad du är petnoga då! *ler*

#26 *hehe* Det är inte lätt att hålla reda på allt här i världen, så du är förlåten ;)

Haha tack för det!

Jag tycker det hade passat bättre med namnet "Busan" på henne
tjusig är hon i alla fall.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Bebbe: hennes mamma kallades Busan innan jag köpte henne men jag förkortade det eftersom att jag tyckte det lät som en katt ;)

Det var det jag menade…Busan hade passat bättre på fölet än på mamman*fniss*
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

haha, men mamma är nästan likadan om inte värre när hon får springa löst i paddocken ;)