Tänka på inför sommarhäst?
Japp, i sommar är jag lovad att få ha sommarhäst :D Visserligen är det ett par månader kvar, men vill ha massor tips! Vad ska stå på kontraket? Ska man fixa vet. besiktning innan? Massor tips som sagt :D Kmr kanske stå hos en granne som har stall, ska fråga honom imorron.. Han är supertrevlig, men det beror på om han har plats..
Har ev. en vbl hingst på 14 år på G ^^
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

det kan vara svårt att få stallplats till hingst.
Om du inte bestämt dig för någon häst än så leta för fullt, sommarhästar är eftertraktade. När du hittat en så diskutera med ägaren om kontrakt mm
Jo, jag har satt ut annons om att jag letar sommarhäst.. Ägaren till stallet där jag ev. ska ha hästen har själv 4 hingstar hemma just nu (hans hästar står på travet ibland, nu är 4 hingstar hemma på träning), samt 2 vallacker och 4 ston..
Han var inte hemma, men har mejlat honom..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Putt..

Blev det inget med vbl-hingsten?
Det är som sagt otroligt svårt att hitta en sommarhäst, kanske lättare om man känner någon och man kan erbjuda ett fint sommarbete :)
Lycka till!
*** Kärleken övervinner allt ***
putt :P
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#4 - Jo, det kanske blir av, jag har inte fått tag i stallägaren än.. Vill inte ha tips på hästar (eller det vill jag också, men helst ville jag ha tips om vad som skulle stå i kontraktet m.m.) ^^

Vad som är ditt ansvar och vad som är hästägarens ansvar, följer utrustning med? Vem står för hovslagare? Vem kör dit och hem hästen? Vem betalar ev. veterinärkostnader mm =)
#7 - Tack ^^
#7 - Tack ^^

Hoppas att du hittar en häst som får vara din i sommar =)
Har troligtvis fixat stallplats nu, men ska höra med mamma om hon har lust att stjutsa den biten (1.3 mil tror jag).. Fast kmr dela hingsten med min kompis, så hon rider när jag inte kan (hon bor 3 km från stallet) :P
Nu är stallplatsen fixad, men ägaren ångrade sig och ville ha ut hästen redan nu i maj, vilket jag inte kan :/ Men har svarat på ca 10 annonser jag sett, bl.a. en som har uthyrningsstall några mil ifrån mej, med frieserhästar ^^ Så nu sitter jag och väntar på svar :P
Det blev ingen sommarhäst :/ Bara hästen kostade 6250 kr och man skulle betala skoning/verkning + avmaskning själv, + stallplats ca 800 kr + 50kr/gång i ridhus/ridbana.. Hade tänkt rida på bana/ridhus 2 ggr i veckan, priset går upp emot 8000-8500kr :S Hutlöst! :O

brukar vara såna priser på sommarhästar om inte ännu värre. men du hade billig stallplats iaf:)
#14 - Japp, det är bete ^^