badbilder

åh vad kul att bada sådär med häst ! 

tyuvärr blir det inga bilder på när vi satt på hästarna… saknades ngt nämligen… *oskyldig*

usch jag vågar inte bada med min häst längre. han är hur snäll som helst jämt och absolut inte rädd för vatten (har bott 4,5 år vid havet tidigare). men iaf, vi red till en sjö ganska långt härifrån. när vi kom fram så började vi med att rida lite i kanten med sadlar för att vänja dom. min häst är ju inte rädd så jag plockade nästan direkt av sadeln och hoppade upp. snällt går han ner i vattent tills mina fötter är i vattnet. jag stannar och vänder mig om för att kolla kompisen som har vissa problem men att ta sig upp på sin polle. där sitter jag utan nån som helst uppmärksamhet på hästen när han börjar galoppera in mot stranden (jag med långa tyglar) och gör ett antal rejäla bocksprång på vägen in, dumpar mej i strandkanten och skenar hemmåt. som tur är så va de en jättelång grusväg innan asfaltsvägen började så filk vi ringde hann fånga honom innan.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Det såg härligt ut…men jag skulle nog inte våga…

Åhh så härligt!!

Gyd vad Mysigt : ) , Jag ska nog prova det med Molly (blir säkert nästa sommar) , , Molly älskar och bada (vatten släng och sånt, hav har jag inte provat :P)… Skrållan skulle nog springa till vattnet o göra magplaskt typ ^^, (hon hoppar i varme vatten pöl … ) Men vi har ingen säker sjö precis här (men det går att rida ditt) men det är lite trafiko en bit så ja kulle nog inte våga med skrållan än iaf ^^,

vad härligt dt såg ut ! :)
Har bilder när Hanna o Olivia bade med sina hästar, men akn inte heller visa dem..
men fina bilder va dt lisette :)
särskilt efter badet ;)
Guud vad det där såg mysigt år! Hoppas på att kunna göra samma sak nästa sommar =)
Va myysigt! :D Dom såg verkligen ut att trivas i vattnet!

#8 vad trist, men det är ju så. det händer saker när man minst anar det. roxy, grannens dotters häst höll på att ramla men fick balansen i sista stund. slog huvudet rakt i idas ansikte. blödde näsblod som sjutton stackaren, men inget värre.
#12 visst var det? han tyckte de var jätteskönt… :D musses ägare hann knappt hoppa av innan han la sig ner i sanden.
jag tänker åka dit igen i sommar, fast då ska jag ha med brago med tänkte jag… *garv*

#15 klart han va ;)

Vad gör du på bild 2?
Gick du barfota i vattnet? Det skulle inte jag våga.
Ser härligt ut, simmade ni helt och hållet? (frågvis idag)
Kan du inte ta bort ditt ansikte så man inte ser att du inte har hjälm, då kan väl ingen klaga, skulle gärna se flera bilder ju!!
Ska fara själv och simma antingen imorron eller i sö bara det inte finns folk där, det har en tendens att störa sig på hästar vid badstrand, ändå är den inte allmän va jag vet. Får se om det blir nå bilder då.

sussi, han forsade fram i vattnet och jag försökte ta mig upp på honom igen. men det gick inte så bra. håller fast för kung och fosterland i halsremmen… *fniss*
jag hoppade av honom för att le ut honom först. roxy, den hästen som stirrade så mkt gjorde calippo och musse nervösa så de vågade knappt röra sig först. men när jag hoppat av och ledde ut honom gick det mycket bättre.
jag försökte simma brevid honom, men det gick inte så bra för han simmade så himla fort, han var som en racerbåt… :D

Vilka härliga bilder. *avis jättemycket*
Tänk att få bada med sina hästar. Vilken känsla. Och vilken härlig sand ni har.
Ang hjälm! Eftersom hon inte rider så behövs det väl inte. Sedan badar hon ju man kan inte bada med hjälmen heller.

Det ser verkligen jättehärligt ut! Nu vill jag också och simma. Dessutom ser ni ut att ha en fin strand att vara på.
#22 Nej, det stämmer ju. För den delen skulle man se ganska rolig ut i bikini och en stor hjälm på huvvet

#23# Ja, visst! Tror nog att Linda låter bilderna få vara kvar.

#22 jag blev förvånad över att det var så fint vid sjön faktiskt. trodde inte det skulle vara det. där var två killar som körde med en jetski där med, hästarna brydde sig inte så fasligt mkt… :D
ang hjälm, jag hade faktiskt min med mig. men det hade blivit jättebökigt med en hjälm, dessut om tror jag att den hade tagit in vatten och blivit alldeles för tung… vi får väl se vad linda säger helt enkelt.. :D

Jag badar alltid med hjälm om jag badar med hästarna