Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 946 ggr
linasvovvar
0

en liten fråga

Min ponny hade vaxproppar igår morse och nu imorse hade det runnit mjölk längst benen på henne. Är det nära nu tro ??

Har inte sovit mycket inatt legat och kollat på övervakningskameran, hon har även fölvakt (svettband) som ska larma….men man kan ju inte förlita sig på den.

Nu går hon ensam man vet ju aldrig om hon känner för att föla ute

Hoppas någon har ett bra svar till migRäcka ut tungan

JoJos
0

åhh va mysigt gumman =) hoppas de blir en liten hingst ;) så köper jag den av dig ;) har dock inga bra svar på dina frågor men ändå :P

linasvovvar
0

#1 Jag vill ju ha ett sto, varför vet jag inteOskyldig Tyvärr ska jag ju ändå sälja dom så det kvittar ju igentligen mig. Men vill du köpa en hingstunge så får du ju köpa mammsen också =0)

CBA
0

#0 Det borde ju vara nära…så ha koll på henne :o)

Mirabils mamma visade inga tecken på att vara på gång men lurade alla genom att föda honom under ett träd i sommarhagen…lilla Ferdinand :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

maggan
0

Jag tror nog att det är mycket nära om det rinner på benen, för våra har det inte alls dröjt länge då.

linasvovvar
0

Tack för era svar, är det lite nervöst här hemma nu. tur man alltid e hemma så man kan ha koll på henne !

maggan
0

Lycka till och berätta vad det blir.

linasvovvar
0

#6 Tack det ska jag göra, kanske borde sätta kameran på laddning nu då !

maggan
0

Ja skynda dig!

JoJos
0

hahaha ja de vorre juh mysigt =) hur mycke ska du sälja för ? har du hunnit fundera ut de ? hur har de gått med lille man?

gejsa
0

Det är nog bara timmar kvar om det rinner mjölk. HÖgst 12 timmar tror jag. Lycka till!

AusaBausa
0

Ja det är absolut nära…kanske ligger o fölar nu:-D KUL! Kommer hon ju på Keldas 1-års dag!!!

AnnaLundin
0

Det är *oftast* väldigt nära när mjölken börjar rinna, men glädjedödaren meddelar att hon själv haft ett sto som hade rinnande vit mjölk i en hel vecka innan hon fölade, för ett par år sedan….

Lycka till!

linasvovvar
0

Tack för alla svar. Hon har ju redan gått typ en vecka över tiden, så vem vet när fölis vill titta ut. Men jag är iaf redo, så h*n kan komma när h*n vill Flört

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Knuttan hade bara svullet juver, inga stora spenar eller vaxproppar i går vid 18 tiden, men i dag kl 07.15 så bara stod Quick Step där Glad

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

linasvovvar
0

Är det stor skillnad på maidenston som ska föla, har dom mer tecken på fölning än en som är mer van ?

KallblodsLotten
0

#14 Men guuuud så fin!

Det är snart dax för Lotten med. Det var ett himlans liv i magen på henne igår då jag var dit.

linasvovvar
0

Igår kväll när jag tog in henne från hade så hade det runnit MASSA mjöl, hon va helt vit längst benen, bör jag vara orolig för att all råmjölk rinner ut ???

Förlåt för min dumma frågor, men jag är lite nojig av mig

gejsa
0

Så mycket mjölk som du visade på benen fick aldrig mina när dom skulle föla. Var är bebbe? Hon måste väl veta.

bebbe
0

Jag har inte haft något sto som släppt så mkt mjölk, kan du se om fölet rör sig i magen ?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

linasvovvar
0

#19 ja det rör sig, usch va jobbig denna väntan är. Är jätte orolig att något ska vara fel

Maja
0

#20 - Är det hennes första föl?

linasvovvar
0

#21 ja det är hennes första föl

lisette
0

råmjölken är väl gul har jag för mig?

#18 visade?

Maja
0

#22 - Okej, jag tror att det är väldigt nära nu. Går hästarna nära dig?

#23 - Se "Mjölken rinner" :)

linasvovvar
0

#22 Ja dom går här hemma ser henne från trädgården, får inte mycket gjort idag, går och stirrar på henne hela tiden =0/

lisette
0

#24 såg det sen… :D

Cezanne
0

På mitt sto rann det mjölk i en hel vecka innan hon fölade, så det behöver tyvärr inte vara nära ännu.