tappat sko?
calippo har tappat en sko, förvisso bara bra eftersom oskar ska skos och brago verkas…
men, vi hade tänkt att åka och bada med hästarna imorrn. vet inte om jag kan få ut hovslagaren imorrn, men annars…
om era hästar har tappat en sko, låter ni dom stå tills hovslagaren kommit eller ni rider lätt?
jag vill ju åka och bada med calippo, kommer inte att trava eller galoppera så jag ser inte att det ska vara ngr problem med att ta med honom?
beror på hur hoven ser ut.. rider isåfall i ridhuset där det inte spelar så stor roll för underlaget är mjukt o skönt :D
om man ska rida ut så gör inte jag det om det är framsko hon tappat, baksko är inte lika ömt.
Om han inte ömmar så och det inte är så långt så skadar inte en skrittur.

han är ju bara skodd fram hjullan, ömmade inte för fem öre när vi skrittade en sväng igår.
ska försöka få tag på hovis under dagen, känner tyvärr ingen som kan plocka av skon till mig.

dessutom ska vi åka transport dit, så det är egentligen bara precis vid lastning/ stranden som han kommer att trampa runt med bara en sko…
jahaja! men det visste jag ju inte :D åker ni transport så lär det inte vara några problem.. börjar han ömma så är det bara o dyka i vattnet o simma lite istället ;)

Ingen fara lisette. Har du inte en ömfotad häst som jag så är det ok. Det känner du ju själv.

gött… var lite nervös faktiskt! vad glad jag blev nu… *fniss*
var mest rädd att det var "farligt" eller ngt… :D

Varför skulle det bli farligt? *ler* Det är ju inte bra att gå för länge med en framsko bara. Men det byter du väl i veckan?

ja så fort hovisen kan komma ut… har ju tur att jag har semester nu så han kan komma när som under dagen. annars måste man ju anpassa till efter jobb…
vet inte varför det skulle kunna vara farligt… :D därför jag frågade er… ;)

ringde hovslagaren idag. tror ni inte han flyttat utomlands? nu sitter jag utan hovslage… döskoj…
Hmm, grattis får man väl säga då. Men ring 118118, dom vet var det finns en ny :D

Va!! Har han flyttat utomlands. Visste han inte att han skulle flytta för ca 2 månader sedan när han skodde dina hästar sist?
har han samlat ihop så mycket pengar att han flyr landet? he he

jo han sa åt mig då, men han sa att han skulle ta det lugnt med att han själv skulle flytta. det har ju inte gått mer än en månad sedan de blev verkade sist… helt sjukt…
har hittat nr till ngr hovslageare. får se om de kan komma ut… *suck*
Säg till nästa gång att du vill lära dig slå på tappskor själv annars, det är dom ofta villiga att lära ut :D

Har du möjligtvis haft Håkan? Han var duktig, blir svårt att hitta en lika bra! Jag hoppas att min nya blir lika bra. Lycka till med att hitta en ny!

håkan svensson ja… honom har jag haft… tycker med han är jättebra… känner du till ngn bra som ligger i samma bra prisklass som honom måntro?

Det ska finnas en tjej i Sölvesborg som heter Kerstin Emanuelsson. Jag hade henne till mina innan jag fick Håkan. Hon flyttade till Sölvesborg för ca 2 år sedan, då var hon mammaledig.Såg att hon annonserade i Blt förra året om att få ett område mellan Sölvesborg och Skåne. Tyvärr har jag ej numret, men ring 118118 och säg namnet och att hon är hovslagare. Hon är kanon och var ej dyr här i Blekinge. Hon är även kanon med hästar! Lycka till!
Jag skulle INTE ridit om jag bara hade EN framsko… i så fall skulle jag dragit av den andre med så det blev jämnare…

om man inte kan dra av skon så är det inte så lyckat. har ridit honom två ggr sen jag upptäckte att han tappat en sko. kom aldrig iväg o badade, det regnade hela dan igår… :(

Ha, ha den som gapar efter mycket……lisette det menade du inte att det regnade??? Blev du inte nöjd då?
Det kan vara värre och försöka ta bort en sko som sitter om man inte vet hur man gör. Man kan ju ha sönder hela hoven om det vill sig illa. Man måste ha vissa verktyg till det också.

#20 jo men jag sa ju oxå att det skulle regna en dag o sen skulle det sluta. men det är kanske alla knott jag dödat som hämnas? ;)det regnar nu… :(
nej jag håller med, det är ju bara dumt att plocka bort en sko om man inte kan.

på fredag kommer det ivf ut en hovslagare som en arbetskamrat till mig använder till sina hästar. hon sa att han var bra och trevlig så vi får väl se hur det går… 1000:- kommer kalaset att gå på… fram på både oskar och calippo och brago ska bara verkas.

Oj, vad dyrt!

tyckte jag med med tanke på att det hade blivit 750 hos förra. men vad ska man göra? ringde ca 10 hovslagare och det var han och en till som svarade… *suck*

idag skulle han ju ha kommit, men han ringde lite i tre och sa att han fått vattenläcka där hemma (riiight). har försökt få tag på annan hoslagare. utan resultat.
han sa att om jag itne fick tag på ngn annan så skulle jag ringa tillbaks så fick vi ta dte på måndag. men jag är ju inte hemma förrän kl 18, så han får skulla sig själv då…
himla störigt. behöver ju skor på oskar och calippo… bökigt det blev nu! *suck*

nu har jag bokat tid hos ny hovslagare. den 15/9 varken hon eller den andra hovslagaren kunde tidigare. vad ska man göra lixom…
fram går på 325:- och verkning på 125:-

Men herregud lisette är det så svårt att få tag på hovlslagare? Det är ju nästan 1½ månad dit.

*fniss* det ska ju vara 15/8… var kanske lite trött igår när jag skrev det… :D

Jaha, ja jag tänkte väl. Herregud vilken väntan tänkte jag.